Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Beste lezers.

Al een tijdje rijd ik Volkswagen Caddy bj. 2016 BMT 2.0

Auto heb ik bij de volkswagendealer gekocht km. stand 45.000. Vanaf het begin was het mij opgemerkt dat de motor een ratel geluid maakt wanneer die koud is. Wanneer ik de koppeling indruk blijft het geluid hoorbaar en veranderd er niks.Bij temperatuur van 90 c. is het geluid pas weg.

Ben naar verschillende garages geweest en daar is er mij gezegd dat het zo hoort dus heb ik dit geaccepteerd.

Ook merkte ik dat de auto ongeveer 1 keer per week tijdens het still staan voor bijvoorbeeld een stoplicht aangaf dat de start/stop systeem niet mogelijk is en in zijn 1000 toeren bleef hangen stationair na paar km verder te hebben gereden was het weer normaal. Bij de volkswagendealer zeiden ze dat dit te maken heeft met de roetfilter die zich aan het schoonmaken is en dat dit normaal is, dat heb ik geaccepteerd en zo blijven rijden. Nu 1 jaar verder zit ik over de 95.000km heen en merk dat de caddy wel paar keer in de week zelfde probleem aantoont, ook komt het voor dat nadat die van 1000 toeren weer op 8000 is, springt die weer op 1000 en dan na km of 10 doorgereden te hebben is die weer normaal voor een dag of 2 ongeveer. wanneer die stationair op 1000 toeren loopt voel ik de druk van de motor goed waardoor de trillingen licht voelbaar zijn.

Weet iemand hier een uitleg voor?