Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Ik ben nu een aantal maanden een blije eigenaar van een Golf Variant 1.4 uit 2014. Heerlijke auto, maar er is een probleem, of eigenlijk twee maar dit is de irritantste/belangrijkste. Het dak lekt. Na een fikse (langdurige) regenbui is de (rechter) A-stijl nat, of er vallen wat druppels uit het 'in-het-midden-ding-tegen-de-hemel'-unit waar ook de spiegel aan hangt.
Ik ben reeds op onderzoek uitgegaan, afvoerslangetjes doorgeblazen, etc. Echter geen verbetering. Nadat ik de hemel een stuk losgemaakt had en flink met de gieter in de weer ben gegaan ben ik er achter gekomen dat het water via het binnengootje naar binnen komt. Met de binnengoot bedoel ik het gedeelte waar de windvanger in zit. Deze is ook vaak nat. Als het water hoog genoeg komt in die goot is er een bepaald puntje waar het water door naar binnen komt. Ik kan alleen geen gaatje zien, dus of het is een scheurtje, of het gaatje zit verborgen. Uit de buitengoot loopt het water prima weg. Onderaan staat een foto van het punt waar het ongeveer om gaat.

Nu is uiteraard de vraag wat nu te doen. Mag het water zo 'hoog' komen en moet het gaatje gedicht worden, of zit er een doorloop verstopt waardoor het water niet zo hoog mag komen, of mag er uberhaupt geen (niet veel) water in de binnengoot komen? De windvanger zelf wordt ook nat. De garage waar ik naartoe gegaan ben had volgens mij weinig zin in probleem opzoeken, want men begon eigenlijk gelijk over een nieuw frame installeren omdat er waarschijnlijk een scheur was.

Alvast bedankt!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door iruoy op 09 okt 2018, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had het artikel al eens gezien, maar ik denk echt dat met een 4,5 jaar oude, tweede hands auto het echt lastig gaat worden om zomaar op fabrieksgarantie terug te komen. Wellicht mis ik ook een paar Duitse woordjes maar daar gaat het steeds om lekkage via de deur en dat heb ik dan weer niet. Iemand een idee of er water in het binnenste gootje terecht mag komen? Of hoe dit anders afgevoerd gaat worden?