Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Kimi
Goedemorgen,

Vanochtend kort na het wegrijden ging het rode lampje (+geluidsignaal) van de koelvloeistof branden. Ik ben nog zo'n 25 km doorgereden naar werk. Na het openen van de motorklep zag ik dat het reservoir helemaal leeg was. Is dit een kwestie van bijvullen en gaan? Of kan er meer aan de hand zijn? Ik heb een VW Golf 7 bouwjaar 2013 met 70.000 km op de teller.

Alvast dank voor het meedenken.
Door PaulusB
Ik zou de boel zo ie zo weer bijvullen voor dat je eerst gaat rijden. Kun je ergens een lekkage zien op de bodemplaat van motor of er ergens van het vaatje of de water pomp?
Door marc
Dat er iets rood gaat branden betekend dat je direct actie moet ondernemen en niet eerst 25 km gaat rijden om te kijken😉
Dat het vatje leeg is duid op een lek of erger een lekke koppakking
Het laatste hoop ik niet voor je aangezien je der ook nog flink mee hebt gereden met alle gevolgen van dien.
Door Kimi
PaulusB schreef:
13 aug 2018, 09:16
Ik zou de boel zo ie zo weer bijvullen voor dat je eerst gaat rijden. Kun je ergens een lekkage zien op de bodemplaat van motor of er ergens van het vaatje of de water pomp?
Ik kan nergens een lekkage zien. Alles ziet er prima uit. Ik gooi er straks wat koelvloeistof bij en rij hem naar de garage om alles na te kijken.
Door Kimi
marc schreef:
13 aug 2018, 10:16
Dat er iets rood gaat branden betekend dat je direct actie moet ondernemen en niet eerst 25 km gaat rijden om te kijken😉
Dat het vatje leeg is duid op een lek of erger een lekke koppakking
Het laatste hoop ik niet voor je aangezien je der ook nog flink mee hebt gereden met alle gevolgen van dien.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Hopen dat het meevalt :-)
Door Kimi
Het viel mee qua hoeveelheid wat ik moest bijvullen. Volgens mij lekt het direct onder het reservoir. Tenminste ik zag wat nattigheid daaronder. Valt dus allemaal gelukkig mee. Thanks voor het meedenken.
Door Kimi
Het was iets van 400 ml wat ik heb bijgevuld. Net bij de garage geweest. Hij heeft ergens een klein haarscheurtje gevonden in de 'verdeler' of iets dergelijks van de koelvloeistof. Wordt volgende week vervangen. Viel gelukkig allemaal mee