Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Zo als het polijsten van velgen en alle andere
dingen die je kunt doen
Door EAMBeuk
Sinds donderdag 21 januari jl. rijd ik een T-Roc Sport met Sport+ pakket en Executive pakket. Nu ben ik nog op ontdekkingsreis en heb zeker nog niet alles door. Toch een vraag.
Naast de Adaptive Cruise Control die prima werkt wil ik ook gebruik maken van de snelheidsbegrenzer. Dit heb ik in de vorige auto als een zeer handig hulpmiddel ervaren m.n. in de bebouwde kom.

Ik begrijp uit de handleiding dat als op de toets (meter O/I) naast de RES-toets wordt gedrukt, je omschakelt van ACC naar snelheidsbegrenzer. Vervolgens dat de snelheidsbegrenzer pas actief wordt als ik op SET druk. Helaas ik krijg het niet werkend.

Wie weet hoe ik de snelheidsbegrenzer kan activeren?
Door Kietje
Niet de I/O toets, maar de toets eronder, mode. Schakelt tussen uit, ACC of begrenzer. In je dashboard moet een symbool van een snelheidsmeter te zien zijn met het woord “lim” er aan vast. Druk dan op “set” en de huidige snelheid wordt de begrensde snelheid. Met + en - kan de snelheid met stappen van 10 km/h veranderd worden. I/O schakelt de begrenzing uit. RES stelt de begrenzing weer in op de laatste snelheid.
Bijlagen
FAF3E53D-8B80-4669-AD4E-43A64352D8B2.png
FAF3E53D-8B80-4669-AD4E-43A64352D8B2.png (1.02 MiB) 420 keer bekeken
Door EAMBeuk
Hallo Kietje, dank voor je snelle reactie. Ik ben er direct mee aan de slag gegaan maar helaas. Die knop roept bij mij de hulpsystemen op. Lane assist en Front assist zijn aangevinkt. Bij Regelmodus staat ACC aangevinkt en het lijkt dat je de optie Snelheidsbegrenzer kunt activeren. De keuze is niet uitgegrijsd. Maar hoe activeer je die?
Heb je een suggestie?
Dank en groet, Ed
Door Kietje
Dat is dan anders als bij mijn T-Roc. Opties aanvinken doe je met de rechter kant van de stuurbediening. Pijltjes omhoog en omlaag en dan ok om vinkjes aan of uit te zetten.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de kop van de richting aanwijzer handle indrukt? Bij mij komt er dan een keuze menu voor de hulpsystemen, maar de begrenzer staat daar bij mij niet tussen als optie.
Bijlagen
7AF21045-D005-42F9-B363-7F45371F3184.png
7AF21045-D005-42F9-B363-7F45371F3184.png (1.14 MiB) 403 keer bekeken
Door EAMBeuk
Geweldig! Met jouw waardevolle en heldere antwoorden (met afbeeldingen) ben ik enorm geholpen :D
Het werkt. Moet nu nog even onderzoeken of ik het in Driving Profiles kan opslaan want zodra ik het contact uitzet, wordt de instelling weer teruggezet naar ACC actief.
In de bebouwde kom wil je (tenminste ik) juist profiteren van de Limit instelling. Kies je voor ACC dan moet je elke keer als je je rem hebt ingedrukt weer RES gebruiken om de ACC weer te activeren. Juist dan is LIM zo handig!Ik snap niet dat niet veel meer mensen die mogelijkheid (asl ze LIM hebben) gebruiken. Immers in zo'n mooie T-ROC zit je zo aan de maximum snelheid en een boete is zo zonde :lol:
Overigens zei de verkoper tijdens de overdracht dat LIM niet was in te stellen, ik was toen erg teleurgesteld maar nu echt HAPPY. Ik zal de kennis t.z.t. met hem delen =D>

Wat betreft de knop op de richtingaanwijzer om het menu te openen die heb ik niet.

Nogmaals dank voor je geweldige hulp.
Groet,
Ed
Door Kietje
Als ik het zo lees is de bediening er niet op vooruit gegaan. Ik gebruik de begrenzer ook vaak. Ik vind het handig om er snel even (met de plus of min toetsen) 30 km/h bij te zetten of af te halen bij het verlaten of binnen rijden van de bebouwde kom.

Btw, het instructie boekje online:

https://www.volkswagen.nl/service/direc ... ctieboekje

Je kenteken invoeren en bladeren.