Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kun alles kwijt wat niet met dit forum te maken heeft
Door darkspyder
Goeden avond beste leden.

Ik wou eens wat vragen. ik ga waarschijnlek mijn 6 verkopen en een 1,8 turbo ervoor terug halen nu mij vragen.

Waar moet ik op leten voor een goede 1,8 turbo
- wat zijn de zwake punten van deze generatie ?
- moet de turbo wel of niet een fluitende toon maken ?
enz.
- Het verbruik van deze auto is die veel minder dan een 6 ?

mijn budget gaat ergens tussen de 3 en 4,5 duizend zijn

en dan nog iets wat is de hoogste pk voor deze auto ik zie alleen types met 150 pk
en ik zie soms ook types met 195 pk zijn die getuned ?

en wat is het verschil tussen 1,8 turbo/1,8 turbo gti/1,8 turbo 20v 4 in lijn ?

MVG, Raymond
Door darkspyder
Die 30 jahre edition ligt net wat buiten mij budget die zijn rond de 12 a15 duizend voor een goede. en een goede 25 jahre edition betaal je ook ruim 7 a 8 duizend voor.

dus ik denk dat het dan een 1,8 gti turbi 150 pk word die kan ik dan nog wel wat laten tunen tot max hoeveel ?

wie kan mij nog wat meer vertelen over dit type liefts wil ik er een met bj boven 2000
leren bekleding en schuif kantel dak
Door reeynie
Met een k03 haalde ik 195pk 351 nm op de bank, met een k03s zou je rond de 210pk moeten kunnen halen zonder verdere modificaties...het zwakke punt is de turbo en het oliezeefje van de pomp wil nog wel eens dicht gaan zitten. Een rokende uitlaat bij koude start en pluimen bij een keer gas geven.....lekker laten staan....voor weinig geld leuk vermogen maar wanneer je turbo het begeeft kost t een hoop centjes. En na de testrit aan de vagcom hangen is ook nooit verkeerd ;) maar als je het om het vermogen doet....gooi dan een turbo op n vr6 dan heb je en mooi geluid en een raket. Succes
Door jacobus
Mijn 1,8 20vt is destijds getuned bij Digitune en kreeg na chip en wat andere modificatie,s 208 pk met rollerbank uitdraai voor mn ogen best zat voor een 150 pk blok. Toen enkel nog maar 130 dznd km gelopen

Mijn turbo was lichtelijk opgeschroefd en andere bougie,s

minpunten is hierboven al vermeld indd en let echt op de onderhoud,s boekjes,

Verder moet je het gewoon ervaren wat je er van vind.
Door darkspyder
Eeen turbo op mij 6 gooien gaat ook een dur geintje worden 5 a 6 duizend als je het goed wil doen.En ik wil ietsje zuiniger gaan rijden ik geloof dat ik met de turbo 1 op 13 a 14 kan halen en met mij 6 rijdt ik 1 op 7 ong. maar wat is het verbruik van de turbo ? zuiniger wel toch
Door tempel
Als jij 1 op 7 rijdt met een VR6 rijdt je waarschijnlijk alleen korte stukjes of je rijdt digitaal(slechts 2 standen gaspedaal). In dat geval is een GTI niks zuiniger.
Een VR6 is een regelmatige innemer, een turbo blok alleen als je vermogen vraagt. Je kunt dus zuiniger met een GTI.
Door PaulusB
jacobus schreef:Mijn 1,8 20vt is destijds getuned bij Digitune en kreeg na chip en wat andere modificatie,s 208 pk met rollerbank uitdraai voor mn ogen best zat voor een 150 pk blok. Toen enkel nog maar 130 dznd km gelopen

Mijn turbo was lichtelijk opgeschroefd en andere bougie,s

minpunten is hierboven al vermeld indd en let echt op de onderhoud,s boekjes,

Verder moet je het gewoon ervaren wat je er van vind.
http://link.marktplaats.nl/883295996 dat is deze toch? Die staat echt al een geruime tijd te koop!
Door klamath
Tenzij je altijd aan het trappen bent, is met een VR6 makkelijk 1/10 te rijden. (tenzei het echt alleen korte stukken zijn, mja, dat is niet goed voor wat voor auto dan ook. )
Door tempel
klamath schreef:Tenzij je altijd aan het trappen bent, is met een VR6 makkelijk 1/10 te rijden. (tenzij het echt alleen korte stukken zijn, mja, dat is niet goed voor wat voor auto dan ook. )
Precies wat ik bedoel 8)
Door darkspyder
Ik rijdt idd wel 9 van de 10 keer korte stukken.

en trappen wat versta je daaronder 4 duizend toeren 5 duizend ? ik wil af en toe wel eens trappen ja alleen als ze cool komen doen in hun golfjes 5 ;) en dan alleen als hij goed warm is trap ik hem wel eens max maar dan puur voor het geluid.
Door reeynie
Gechipte golf 5 gti ga je niet redden, golf 5 gti dsg 270 pk heb ik best moeite mee tot de 120 met een r32 moter in mn golfie 2...maaaaar gooi dr een k04 S3 slak op en dan heb je wel echt een klein vliegtuigje :D