Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kun alles kwijt wat niet met dit forum te maken heeft
Door darkspyder
beste leden.

ik denk dat dit wel zo typische huiskamervraag is en misschien wel een beetje een discussie. maar ik zat laats bij mijn opa en die vroeg wat tank je ik zeg euro 95
toen zij mij opa je kan beter euro 98 tanken met een 2.9 ltr vr6 is wel wat duurder maar met wat ouderen hoog toerige motor wel beter tegen kloppen en pingelen.

laat jullie meningen maar los;)

grtzz, Raymond
Door johnVW
ik tank altijd 98 ( Shell V power )

staat bij mijn volgens mij zelfs in me tankdop
Door johnVW
95 // 98
Bijlagen
foto t.JPG
foto t.JPG (108.94 KiB) 2188 keer bekeken
Door klamath
Voor de 2.8l motor staat in het boekje van VW dat zowel 95 als 98 octaan goed is. (hoewel de motor duidelijk zuiniger en fijner loopt op 98)
Voor de 2.9 word zelfs alleen 98 aangeraden.

Zelf tank ik inmijn Corrado ook alleen maar 98. kost me per liter iets meer, maar onder de streep boeit het niet zoveel omdat m'n auto daar ook weer wat zuiniger op loopt. (bij constante snelheden, als je gaat trappen boeit het niet. :lol: )
Door johnVW
haha

tja die paar cent duurder maakt me ook niks meer uit! je weet als je een vr6 koopt dat ie wel een slokje lust als ik me daar druk om moest maken had ik wel een 1.3 gekocht haha

of een Daihatsu charade GTTI 3 cilinder haha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Door johnVW
1:13 :shock:

ik kom niet boven de 1:10 :oops: als ik heel rustig rij wel 1:11 maar das me max
op zandvoord lief ie 1:5 ahhahah
Door tempel
johnVW schreef:1:13 :shock:

ik kom niet boven de 1:10 :oops: als ik heel rustig rij wel 1:11 maar das me max
Tim woont in een landelijke omgeving waar je niet harder mag als 70km :lol:En als hij achter een tractor rijdt zakt het verbruik nog meer :roll:
Mijn 10jarig gemiddelde bedraagt 11 liter op 100km. Meesten zitten rond de 1 op 10.
Door peanutsNL
Is v-power 98?!

Edit:

In The Netherlands, V-Power has a 95 RON rating, although officials from Shell stated it is effective 97 RON, but classes are limited to 92 RON, 95 RON, 98 RON and 100 RON.
Door klamath
tempel schreef:
johnVW schreef:1:13 :shock:

Tim woont in een landelijke omgeving waar je niet harder mag als 70km :lol:En als hij achter een tractor rijdt zakt het verbruik nog meer :roll:
Mijn 10jarig gemiddelde bedraagt 11 liter op 100km. Meesten zitten rond de 1 op 10.

Ja, ja, wat jij wil. :lol: Als je mij moet volgen met m'n normale rijstijl mag je nog wel aardig je best doen. :mrgreen:
Door B4N44N
V power haha dat is sws geen 98! Bespaar je de moeite en haal lekker BP Ultimate, voor zover bekend de beste kwaliteits brandstof (98) die je in Nederland krijgen kunt :)

Leuk weetje, in de golf tankklep staat 95 groot en 98 klein. Bij de corrado is dit andersom :mrgreen:
Is me door Ronald ooit verteld en hij had nog gelijk ook :lol:
Leuk dat je met je opa over dit soort dingen kunt praten :D
Door johnVW
B4N44N schreef:V power haha dat is sws geen 98! Bespaar je de moeite en haal lekker BP Ultimate, voor zover bekend de beste kwaliteits brandstof (98) die je in Nederland krijgen kunt :)

Leuk weetje, in de golf tankklep staat 95 groot en 98 klein. Bij de corrado is dit andersom :mrgreen:
Is me door Ronald ooit verteld en hij had nog gelijk ook :lol:
Leuk dat je met je opa over dit soort dingen kunt praten :D

tja rijd er fantastisch op V power maar ik woon in een klein dorp ik werk ook in het dorp en we hebben alleen een Shell in het dorp bp is hier ver te zoeken hahaha
Door darkspyder
oke dan is het duidelijk dan rijdt ik me tank leeg en dan gaat er bp ultimate in.

en ja met mijn opa kan ik over veel dingen praten over motorisch gebiedt.
zeg hem iets en hij zou het vast wel weten vind ik altijd wel leuk om met me opa over te praten en dan zit me oma van waar hebben jullie het over;)
Door johnVW
zoiets moet je koesteren met je opa ik kan het helaas niet meer zeggen
Door darkspyder
johnVW schreef:zoiets moet je koesteren met je opa ik kan het helaas niet meer zeggen

dat doe ik ook zeer zeker ik ben ook blij dat ik nog iemand heb waarmee ik over dit soort dingen kan praten en die dezelfde humor als ik heb we begrijpen elkaar altijd
Door tempel
V-power in Nederland 97 ron(volgens Shell), staat 95 op de pomp. In Duitsland 100 ron.
Verschil tussen BP en Shell merk ik niet. Ik tank Shell omdat ik het sfeertje bij de BP pomp niet leuk vind, hangen veel mensen rond waar ik niets mee heb :roll:Beide pompen bij mij in de buurt.
Door johnVW
darkspyder schreef:
johnVW schreef:zoiets moet je koesteren met je opa ik kan het helaas niet meer zeggen

dat doe ik ook zeer zeker ik ben ook blij dat ik nog iemand heb waarmee ik over dit soort dingen kan praten en die dezelfde humor als ik heb we begrijpen elkaar altijd
relaxt man!!
Door darkspyder
om nog even terug te komen op dit onderwerp moet ik zeggen dat ik na 3 weken op 98 te rijden dat hij wel beter loopt is wel wat duurder hier betaal ik 1,82 ltr geloof ik maar ja alles voor de vr6 die trouwens wel aardig wat op slurkt 3 weken al 3 keer moeten tanken;)