- 07 feb 2019, 08:31
We worden inderdaad allemaal aan het lijntje gehouden. Ik denk dat het probleem is dat er op het kenteken 1.800kg trekgewicht staat, maar de auto kan dit technisch niet onder alle omstandigheden aan. Een modificatie in Q3 2019 zou dit oplossen. Dat is ook de reden waarom de originele trekhaak er dan pas onder kan vanuit VW.
Volgens de info van de dealer is het nu wachten op een brief vanuit Fabriek/PON omtrent het “tijdelijke” verminderd trekgewicht dat de auto daadwerkelijk aan kan (mag ik gokken….euhhh…1.300kg??). Ik heb mijn dealer aangegeven dat ik de auto accepteer met een tijdelijke trekhaak en dat deze onder garantie wordt vervangen door de originele wegklapbare trekhaak inclusief modificatie in Q3 2019. Verder heb ik te kennen geven dat ik helemaal niets teken en geen enkele verantwoording neem voor het feit dat de auto minder aan kan dan op kenteken vermeld is. Dealer geeft aan dat het er geen problemen te verwachten zijn, alleen onder extreme omstandigheden, maar durft in hetzelfde gesprek geen enkele toezegging te doen….. Dat is dan weer jammer, ik wil graag NU weten of dit de aflevering in de weg gaat staan of niet, heb al teveel tijd verloren met al deze onzin (auto zou half December 2018 geleverd worden). Ik ga me in ieder geval komende dagen vast oriënteren op een aantal alternatieven, ben dit amateuristische gepruts meer dan zat!
Naar mijn mening is Volkswagen het probleem niet aan het oplossen, maar proberen ze het op hun klanten af te schuiven. Daarbij vooral zo weinig mogelijk informatie verstrekken. Ik vind het ronduit belachelijk dat VW klanten hun informatie via internet bij elkaar moeten harken, elkaar via Forums op de hoogte houden van hun specifieke voortgang. Met Aliexpress issues prima, maar bij een wereldmerk als VW…….Shame on you!