Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
We worden inderdaad allemaal aan het lijntje gehouden. Ik denk dat het probleem is dat er op het kenteken 1.800kg trekgewicht staat, maar de auto kan dit technisch niet onder alle omstandigheden aan. Een modificatie in Q3 2019 zou dit oplossen. Dat is ook de reden waarom de originele trekhaak er dan pas onder kan vanuit VW.

Volgens de info van de dealer is het nu wachten op een brief vanuit Fabriek/PON omtrent het “tijdelijke” verminderd trekgewicht dat de auto daadwerkelijk aan kan (mag ik gokken….euhhh…1.300kg??). Ik heb mijn dealer aangegeven dat ik de auto accepteer met een tijdelijke trekhaak en dat deze onder garantie wordt vervangen door de originele wegklapbare trekhaak inclusief modificatie in Q3 2019. Verder heb ik te kennen geven dat ik helemaal niets teken en geen enkele verantwoording neem voor het feit dat de auto minder aan kan dan op kenteken vermeld is. Dealer geeft aan dat het er geen problemen te verwachten zijn, alleen onder extreme omstandigheden, maar durft in hetzelfde gesprek geen enkele toezegging te doen….. Dat is dan weer jammer, ik wil graag NU weten of dit de aflevering in de weg gaat staan of niet, heb al teveel tijd verloren met al deze onzin (auto zou half December 2018 geleverd worden). Ik ga me in ieder geval komende dagen vast oriënteren op een aantal alternatieven, ben dit amateuristische gepruts meer dan zat!

Naar mijn mening is Volkswagen het probleem niet aan het oplossen, maar proberen ze het op hun klanten af te schuiven. Daarbij vooral zo weinig mogelijk informatie verstrekken. Ik vind het ronduit belachelijk dat VW klanten hun informatie via internet bij elkaar moeten harken, elkaar via Forums op de hoogte houden van hun specifieke voortgang. Met Aliexpress issues prima, maar bij een wereldmerk als VW…….Shame on you!
Ook ik ben slachtoffer. dealer vaag en ontwijkend.
Mail aan Pon verwijst je terug naar dealer. Wie is het kastje en wie de muur?
Tegen Pon gezegd wees duidelijk en zeg gewoon wat er aan de hand. Dat geeft
duidelijkheid en schept begrip. De boodschap kunnen we niet leuk vinden
maar dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.
Hierop nooit meer antwoord gekregen.
Als ik morgen nog geen reactie heb gekregen ga ik maar eens een mail sturen
naar de fabriek in Duitsland. Misschien levert dat wat op.
We worden als klant niet voor vol aangezien.
Fijn dat jullie dealers wel communiceren. Ik hoor alleen iets als ik weer eens vraag om een update.

Snap ook niet dat een Autoweek of andere media hier geen aandacht aan besteden.... Je zou toch verwachten dat dit soort problemen in het nieuws komen? Dan zit er tenminste druk achter bij Pon om ook te gaan communiceren met de klanten.
Levering 11-02-2019 kenteken XN-624-D en volgens RDW gewoon 1800 kg aangetekend.
Ik ben via leverancier van Mossel Hapert netjes geholpen en geïnformeerd. Via hun tijdelijk leenauto ontvangen.
Levering was bevestigd voor week 4 en wordt nu dus week 7.

@Koos ter informatie, ik ben niet werkzaam bij VW of van Mossel!
Vanochtend belletje gehad van de dealer en uur later had ik de auto. Gewoon 1800 kilo kaar ik heb en hoef geen trekhaak. Wel een brief erbij met uitleg. Op zich is er niets gebeurd aan de auto en je kan dus concluderen dat die al die tijd voor niets heeft stil gestaan.
Ga er van uit dat iedereen nu snel zn auto krijgt ook.
XF-172-L, XF-330-L, XG-670-N, XF-555-X, XF-521-X, enz, enz. enz, allemaal Tiguans 1.5TSI DSG die recent op kenteken zijn gezet en met trekgewicht 1.800 kg. Ik kan nog 20 kentekens geven als daar behoefte aan is. Ik ben in ieder geval gerustgesteld. Zijn er nog die problemen met onjuist trekgewicht ondervinden, lijkt mij in dat geval het aanleveren van de rdw gegevens van deze Tiquans voldoende om je Tiquan met juiste trekgewicht afgeleverd te krijgen...
Zojuist een whatdapp berichtje gekregen van mijn verkoper bij Broekhuis Haarlem. Een foto van een mooi gepoetste bolide die morgen door hem persoonlijk wordt geruild bij mij thuis voor de leen Tiguan die ik tijdelijk ter beschikking had gekregen. Vervelende hickup maar keurig opgelost door VW Dealer Broekhuis Haarlem en verkoper Felix! Ik hoop dat de andere wachtenden ook spoedig de auto geleverd gaan krijgen! #happy
Tiguan1.5TSIACTDSG schreef:Zojuist een whatdapp berichtje gekregen van mijn verkoper bij Broekhuis Haarlem. Een foto van een mooi gepoetste bolide die morgen door hem persoonlijk wordt geruild bij mij thuis voor de leen Tiguan die ik tijdelijk ter beschikking had gekregen. Vervelende hickup maar keurig opgelost door VW Dealer Broekhuis Haarlem en verkoper Felix! Ik hoop dat de andere wachtenden ook spoedig de auto geleverd gaan krijgen! #happy
Ben benieuwd naar de foto's! Heel veel plezier vandaag met het ophalen van je nieuwe bolide
Bericht van afgelopen dinsdag: de auto kan met een (klap) trekhaak afgeleverd worden want hij staat al bij de dealer. De trekhaak zou gisteren geleverd worden dan kon de dealer 'm meteen monteren. Niks meer gehoord dus ook geen trekhaak?
Ik heb vandaag vrijgave gegeven aan de dealer voor het ingang zetten van de aflevering. Ik krijg de auto met een universele trekhaak geleverd en deze wordt zodra de originele zwenkbare trekhaak met de modificatie aan het koelsysteem beschikbaar is (Q3 2019?) kosteloos omgewisseld daar ik weiger de auto af te nemen zonder trekhaak.

Mijn interpretatie van de brief, die ik heb ontvangen van de dealer, is dat de auto verminderd trekgewicht aan kan, zoals eerder vermeldt verwacht ik 1.300kg (trekgewicht volgens het Duitse VW forum) zonder problemen. De 1.800kg die op het kenteken staat is pas geldig nadat de auto de modificatie heeft gehad in Q3 2019. Voor mezelf verwacht ik geen problemen, aanhanger met max 1.500kg totaal, gebruik binnen Nederland. Ik zou echter zonder de modificatie niet met de auto op vakantie gaan naar zuid Frankrijk, met een volgeladen caravan en temperaturen van 30 of meer graden....

De auto krijgt komende week een lederen interieur aangemeten en daarna moet er bij de dealer nog het een en ander opgeschroefd worden. Ik hoop de auto voor het eind van deze maand eindelijk afgeleverd kan worden.
Mijn Tiguan in juni 2018 besteld, auto geleverd 7/01/2019 trekhaak moet vanwege lease achteraf. Helaas niet beschikbaar en lijkt vooralsnog niet beschikbaar te komen voor Q3 best lastig als je een caravan hebt en een aanhanger voor de motor
De dealer kijkt voor hun klanten naar de mogelijkheden

Kortom is het eigenlijk een soort van niet acceptabel en een vooruitzicht dat wel erg ver weg is.

Overigens bevalt de auto 1.5 met DSG7 prima hoor
Ik heb mijn Tiguan 1.5tsi 150pk DSG eind juni 2018 besteld bij A-Point in Amsterdam. Na continue weinig tot niet geïnformeerd te zijn (alleen bij zelf bellen, dan vaak “wij hebben geen update” gekregen), krijg ik afgelopen donderdag het bericht dat de auto niet met zwenkbare trekhaak te leveren zal zijn, maar wel zonder trekhaak, of met vaste trekhaak, met 1800kg op kenteken. Ook hij gaf aan dat er Q3 2019 een oplossing voor de zwenkbare trekhaak verwacht wordt. Als ik akkoord ga met ‘geen trekhaak’ of ‘vaste trekhaak’, dan is de auto snel uit te leveren.

Mijn voorstel om dan voorlopig met vaste trekhaak te leveren en vanaf Q3 kostenloze vervanging naar zwenkbare trekhaak was de dealer niet happig op, want dan had hij “2 keer installatiekosten”... (tot zover de klantfocus...).
Aanstaande dinsdag spreek ik de dealer weer, dan hoor ik of hij met mijn voorstel kan leven. Anders wordt het voor mij waarschijnlijk ook ontbinding van de overeenkomst en naar een ander merk toe.

Ik ben benieuwd.
Ik rij morgen wel even langs mij dealer, want ik merk dat de verhalen van de dealers wel sterk uit een lopen. Als ik morgen geen duidelijkheid krijg dan ga ik hem ook cancellen, zag dat de Skoda kodiaq er met een sportief model is, voller in optie maar voor dezelfde prijs.
Geen goede reclame voor VW dit
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7