Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Hoi, ik moet zeggen dat ik niet heel gerust ben na het lezen van al deze reacties. Ik heb mijn nieuwe tiguan ook al bij de dealer zien staan, maar krijg hem niet mee naar huis. Een beetje speuren leert me dat van Mossel zelf al een auto op kenteken heeft gezet xh-848-s en te koop aan bied. RDW check geeft 1800 kilo geremd aanhanger gewicht.... hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen als deze auto's niet op kenteken kunnen???

Communicatie is slecht, ik denk dat ze bang zijn dat een horde klanten binnenkort hun orders komt annuleren. Want als zij niet kunnen leveren wordt het heel moeilijk om annuleringskosten in rekening te brengen!!
Zojuist gehoord dat de Tiguan een kentekengewicht van 1000kg of 1300kg gaat krijgen.

Oorzaak is de dsg. Gemonteerde versie kan het gewicht niet aan. Van betrouwbare bron die recentelijk de techneuten van VW heeft gesproken. Oftewel, deze week hard aan de slag om te annuleren.
[quote=Thex1976 post_id=274270 time=1549212210 user_id=4943]
Hoi, ik moet zeggen dat ik niet heel gerust ben na het lezen van al deze reacties. Ik heb mijn nieuwe tiguan ook al bij de dealer zien staan, maar krijg hem niet mee naar huis. Een beetje speuren leert me dat van Mossel zelf al een auto op kenteken heeft gezet xh-848-s en te koop aan bied. RDW check geeft 1800 kilo geremd aanhanger gewicht.... hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen als deze auto's niet op kenteken kunnen???

Communicatie is slecht, ik denk dat ze bang zijn dat een horde klanten binnenkort hun orders komt annuleren. Want als zij niet kunnen leveren wordt het heel moeilijk om annuleringskosten in rekening te brengen!!
[/quote]

Mijn auto staat ook al op kenteken, is 10 december binnen gekomen bij de dealer en waarschijnlijk direct kenteken aangevraagd, 7 januari werd ik gebeld want het kenteken moest voor 11 januari op naam gezet worden.... of dat mijn of hun naam moest worden....
Ook bij mij overheerst een gevoel van onmacht! Begin januari kreeg ik bericht dat mijn auto gereed stond, ivm agenda’s hebben we 18 januari als leverdatum vastgesteld. Ook ik werd 4 dagen voor levering verrast met de mededeling dat het niet door zou gaan. De dealer zou me op de hoogte houden, gebeurt niet (ik bel zelf maar). De klantenservice van VW pakt het op en laat zsm iets horen, gebeurt niet. De importeur geraadpleegd, stuurt me terug naar de dealer (geven geen antwoorden aan ‘nobody’s). De enige info, weliswaar ook uiteenlopend, komt van dit forum. Mijn info luid dat het probleem “het koelen van de droge koppeling” is. De makkelijkste, maar kostbare, oplossing zou zijn om de versnellingsbak te vervangen door een “natte versie”. Dat de vergelijking met Duitsland hier niet opgaat heeft te maken met een BPM kwestie welke in Duitsland niet geslecht hoeft te worden. Ook vanuit mij dus geen witte rook....onmacht en respectloos van zo’n organisatie welke haar klanten met dit kluitje het riet in stuurt! Iemand enig idee hoe we een compensatie kunnen opeisen? Voor mij heeft dat betrekking op vrije dagen en huurauto voor de wintersport.
Hier hetzelfde verhaal. Tiguan r-line business besteld met dsg en trekhaak. Levering zou 2 januari zijn. Inderdaad door problemen met trekgewicht niet op kenteken kunnen zetten. Ik blijf elke week zeuren en vragen om updates. Mijn dealer in Dordrecht (ames) vertelde mij het volgende: Dit verhaal is eerder op de Kodiaq geweest begreep ik van mijn collega. Toen moest er een koelsysteem worden ingebouwd van 5.000 euries..
Uiteraard zijn deze kosten voor de dealer.
Stiekem al aan het rond kijken voor wat anders als ze niet kunnen leveren of met een trekgewicht van max 1300kg (lastig met een caravan van 1300kg ledig), maar dat is ook lastig want tja het is toch een VW tiguan.
Thex1976 schreef:Er lijkt witte rook uit de schoorsteen te gaan komen. Ik ben nog even van het type: eerst zien dan geloven, :wink: 8) :( maar de dealer geeft aan dat de auto wordt vrijgegeven en dat we deze week nog kunnen rijden..... we gaan het meemaken!!!
Welke dealer is dat? Wellicht kunnen ze onderling contact hebben, zodat wij als kopers beter up to date blijven. Die van mij is Van Beynum in Gouda.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

r@b schreef:kenteken is aangevraagd en komt morgen binnen woensdag 12 uur kan ik hem ophalen en met een trekkracht van 1800 kg
Ik duim!! Hopelijk is het niet wéér een fabeltje. We worden door de diverse berichten van links naar rechts gegooid. Graag woensdag bevestigen a.u.b. als het een feit is!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Het lijkt er inderdaad op dat er een dezer dagen witte rook komt van VW echter dat is dan voor een 1,5 TSI DSG met een trekgewicht van 1300kg en daar zullen ook zeker een deel van de kopers tevreden mee zijn. Echter wat gaan de kopers doen die de auto besteld hebben en de 2000kg of 1800kg nodig hebben? Wachten op de upgrade met een extra warmtewisselaar voor de DSG die in de tweede helft van het jaar verwacht wordt en dan dit jaar maar met een huurauto op vakantie? Maar wat als je de trekhaak vaker nodig hebt ....? Of zou VW daar dan toch een MERKwaardige oplossing voor hebben, wat je eigenlijk wel zou mogen verwachten van een wereldMERK.
r@b schreef:
04 feb 2019, 20:02
kenteken is aangevraagd en komt morgen binnen woensdag 12 uur kan ik hem ophalen en met een trekkracht van 1800 kg
R@b, ben onwijs benieuwd, de pessimist in mij raad je aan om het trekgewicht op je kentekenbewijs even te checken voordat je krabbelt.
En houd ons op de hoogte :-)
Succes, en thanks!
cmvandrunen schreef:
04 feb 2019, 20:50
Mijn dealer vertelde mij zojuist dat ze in overleg zijn en dat er waarschijnlijk 2 mogelijke oplossingen zijn. Morgen weten ze meer (ames)
Ik heb dezelfde dealer, dus ben erg benieuwd, ik zou vandaag meer horen, dus ga morgen maar weer eens bellen, uiteraard geeft ik hier door wat ik te weten kom (afgelopen twee weken was dat: helaas weten wij ook niets, we vinden het net zo vervelend als u, we begrijpen dat u het vervelend vind etc. Allemaal oprechte, gemeende woorden, geloof ik echt, maar het wordt er niet minder irritant door..)

Keep you posted.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7