Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Allspace schreef:
08 mei 2019, 12:24
Allspace schreef:
08 mei 2019, 11:17
Melvin B schreef:
07 mei 2019, 11:42
Beste Forumleden,

Begin april melde ik dat de levertijd van mijn Tiguan allspace van week 17 naar week 24 was verzet, gisteren heb een mail binnen gehad dat de levering medio juli zal plaatsvinden dus dat betekent week 28........

Bij jullie al meer bekend?
De mijne staat voor levering week 25, maar sinds week 11 weet de dealer mij geen nadere info te verstrekken. Het zal me verrassen als die toch week 25 komt.
Net de dealer aan de telefoon gehad. Auto is binnen bij de dealer! Ze gaan hem nu aflevergereed maken en afneembare trekhaak onder monteren. Afspraak gemaakt dat ik 'm 21 mei kan ophalen! Dus zeer positief gestemd!
Vandaag het kenteken doorgekregen. Even bij RDW gekeken en helaas er staat 1300 kg als trekgewicht geregistreerd op het kenteken. Teleurstellend want toen ik de auto bestelde in oktober 2018 was het nog 1800 kg.
Dag allen,

Ik heb donderdag maar weer eens contact gezocht met de dealer.
In eerste instantie werd mij verteld dat het transport van de tiguan allspace vertraagd is. Verwachtte levertijd bij de dealer stond op (mogelijk) begin juli! En dan is er nog 2-3 weken tijd nodig om de auto aflever klaar te maken.

De dealer heeft toch even met PON gebeld en die gaf aan dat een select groepje allspaces wel al is geleverd en in Duitsland staat op een verzamel compound. Het blijkt dat mijn lease auto hier ook bij zit! Het merendeel van de verwachte allspaces staat echter nog steeds in Mexico.

Als het goed is kan ik mijn leaseauto eind juni ophalen. Maar weer afwachten!

Berry
Hallo allemaal,

Ongelooflijk dat een bedrijf als VW de informatieverstrekking zo slecht op orde heeft. Via de leasemaatschappij (via VW dealer, via PON) vernomen dat mijn auto in week 11 was geproduceerd en op de boot staat. Week 22 zou de auto geleverd worden bij de dealer. Ik heb gisteren maar eens gebeld aangezien het week 22 is. Nu krijg ik te horen dat de auto in week 29 in Nederland is. Geschatte levering is dan week 31 denk ik (1 week levering aan dealer, 1 week rijklaar maken). Sinds week 11 zijn er heel wat boten (Vehicles Carrier) vanuit Mexico (waar de auto wordt geproduceerd) naar Emden gevaren.

Zie ook http://www.pwl.de/, kies onder Fahrpläne bij Trade Lane: "Mexico", bij Carriër "Volkswagen Konzernlogistik Import". Er wordt een PDF gedownload, waarin het import schema wordt getoond met verwachte data. Op basis van de bootnaam is via bijvoorbeeld https://www.vesselfinder.com/ gemakkelijk terug te zoeken waar de boot zich bevindt.

Het moet voor Volkswagen toch mogelijk zijn om in ieder geval aan te geven waar de auto zich op dit moment bevindt:
  • Nog niet geproduceerd
  • Wacht op transport per boot vanuit Mexico
  • Transport per boot naar Emden (vermelding van bootnaam)
  • Emden, wacht op transport naar importeur
  • Op transport naar importeur
  • Bij importeur
  • Op transport naar dealer
  • Bij dealer
Je staat als consument met je rug tegen de muur!

Zorg als dealer, importeur, fabrikant in ieder geval dat je je klant (die jullie salaris betalen) voorziet van juiste informatie. Maak een digitaal (geautomatiseerd) tracking systeem, lijkt me dat dit enorm veel frustratie, telefoontjes, mailtjes en dus geld scheelt, voor de gehele keten! Als PostNL het kan met miljoenen pakketjes per jaar, dan moet het Volkswagen toch lukken om auto's met een waarde van duizenden euro's te traceren van productie tot aflevering. Het is alleen een kwestie van willen. Dus Volkswagen en ketenpartners, aan de slag voor jullie klant!
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Bizar hoe er om gegaan wordt met klanten. Als er productie problemen zijn dan is het erg jammer maar de communicatie voorziening is echt ruim ondermaats.

Er is mij verteld dat mijn lease auto is Duitsland zou staan maar eerst zien en dan geloven. Volgende week maar weer eens bellen met de dealer.

Balen voor jou dat het nog zo lang duurt voor je auto afgeleverd kan worden. Hopen op een klein aflever wondertje
vanessen schreef:
29 mei 2019, 16:39
Hallo allemaal,

Ongelooflijk dat een bedrijf als VW de informatieverstrekking zo slecht op orde heeft. Via de leasemaatschappij (via VW dealer, via PON) vernomen dat mijn auto in week 11 was geproduceerd en op de boot staat. Week 22 zou de auto geleverd worden bij de dealer. Ik heb gisteren maar eens gebeld aangezien het week 22 is. Nu krijg ik te horen dat de auto in week 29 in Nederland is. Geschatte levering is dan week 31 denk ik (1 week levering aan dealer, 1 week rijklaar maken). Sinds week 11 zijn er heel wat boten (Vehicles Carrier) vanuit Mexico (waar de auto wordt geproduceerd) naar Emden gevaren.

Zie ook http://www.pwl.de/, kies onder Fahrpläne bij Trade Lane: "Mexico", bij Carriër "Volkswagen Konzernlogistik Import". Er wordt een PDF gedownload, waarin het import schema wordt getoond met verwachte data. Op basis van de bootnaam is via bijvoorbeeld https://www.vesselfinder.com/ gemakkelijk terug te zoeken waar de boot zich bevindt.

Het moet voor Volkswagen toch mogelijk zijn om in ieder geval aan te geven waar de auto zich op dit moment bevindt:
  • Nog niet geproduceerd
  • Wacht op transport per boot vanuit Mexico
  • Transport per boot naar Emden (vermelding van bootnaam)
  • Emden, wacht op transport naar importeur
  • Op transport naar importeur
  • Bij importeur
  • Op transport naar dealer
  • Bij dealer
Je staat als consument met je rug tegen de muur!

Zorg als dealer, importeur, fabrikant in ieder geval dat je je klant (die jullie salaris betalen) voorziet van juiste informatie. Maak een digitaal (geautomatiseerd) tracking systeem, lijkt me dat dit enorm veel frustratie, telefoontjes, mailtjes en dus geld scheelt, voor de gehele keten! Als PostNL het kan met miljoenen pakketjes per jaar, dan moet het Volkswagen toch lukken om auto's met een waarde van duizenden euro's te traceren van productie tot aflevering. Het is alleen een kwestie van willen. Dus Volkswagen en ketenpartners, aan de slag voor jullie klant!
Dat is raar. Mijn Tiguan Allspace is ook week 11 in Mexico geproduceerd en ik rijd er nu al weer 2 weken mee. Er vertrekken wekelijks transporten vanuit Mexico begreep ik van de dealer. Via mijn dealer kreeg ik ook netjes bericht op de dag dat de auto daadwerkelijk in productie is gegaan. Leuke is dat deze productie datum ook op de sleutellabel vanuit de fabriek gedrukt staat, dus wat dat betreft klopt het ook allemaal. Dus ze weten meer dan dat ze aan jou willen vertellen op een of andere manier...
BerryS schreef:
07 jun 2019, 00:46
Comfortline business DSG in pure white met wat leuke extra’s.
Highline R uitvoering viel net buiten budget.
Wit is een mooie keuze! Tiguan komt het mooiste uit in een lichte kleur vind ik. Zelf gekozen voor Pyrit Silver in R-line pakket in- en exterieur. Super tevreden mee nog steeds.
Afgelopen week weer even op de VW site gekeken. Bleek dat de VW Tiguan 1.5tsi 150pk met een 7DSG weer op 1800kg trekgewicht staat als hij nu samengesteld wordt.

Vandaag contact opgenomen met de dealer welke gelijk met de importeur gebeld heeft, en wat blijkt. A.s. vrijdag wordt bij ons de langverwachte trekhaak eindelijk gemonteerd :D . Nog geen idee of er nog een modificatie nodig is of zoiets dergelijks, maar dat horen wij vrijdag wel.
Afgelopen vrijdag de trekhaak gemonteerd gekregen. Een electrisch zwenkbare. Super handig. Eindelijk kunnen we een fietsenrek achter de auto hangen.

Er is een software update gedaan met meerdere wijzigingen. Maar wat nu de modificatie precies inhoud kreeg ik helaas niet helder.
Toch gek, want er zijn een aantal met 1300 kg trekgewicht geleverd.

Worden die gemodificeerd zodat ze ook naar 1800 kg gaan?
Als je de auto besteld hebt en ook akkoord gegaan bent met het trekgewicht van 1300, verwacht ik dat je pech hebt en het met die 1300 moet doen. Het lijkt er wel op dat er bij ons alleen een software update uitgevoerd is, en ik ga er vanuit dat dit een algemene update voor elke Tiguan van het type is. Dan is de enige uitdaging dat bij de RDW het kenteken gewicht moeten worden ophoogd. En ik vrees dat dat best wel eens in de papieren zou kunnen lopen, plus dat je van volkswagen waarschijnlijk een verklaring nodig hebt dat de auto dat aan kan.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10