Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Door hanssmit
Links op het stuur van onze Golf VII Highline zit de bediening voor de cruise control, die adaptive zou moeten zijn volgens de (merkloze) dealer. In het instructieboekje wordt netje omschreven hoe het allemaal werkt, maar ik krijg het niet aan de praat.

Op de eerste foto het bedieningsblokje zoals het in het instructieboekje wordt gebruikt. Het symbool in het midden geeft aan dat het hier een afstandhouder betreft. Bij ons staat er CNL op de knop (tweede foto) en dat staat volgens mij voor Cancel. Als je die knop raakt, gaat de cruise control idd uit.

Betekent dit nu dat we geen ACC (dus zonder het automatisch afstand houden van de voorligger) hebben?

(Ik ben kwaad bij een VW dealer in mijn woonplaats weggelopen omdat die kerels te lui waren om iets te doen. Dus het is nu wel super vervelend om naar die lamzakken terug te moeten voor instructies)
Bijlagen
ACC.JPG
ACC.JPG (13.07 KiB) 881 keer bekeken
Door hanssmit
Dank voor je antwoord én de website met veel info die ik nog niet kende. Ik heb een CNL-knopje op het stuur en dus geen adaptive CC. Dan moet ik tijdens het rijden gewoon wakker blijven ;) Hans.
Door PaulusB
CNL is idd cancel. Je kunt het wel retrofitten als je het wil.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk