Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Door VR6Golf
Hellow :)

Na een tijdje in de vr6 te hebben gereden speel ik met de gedachte om een Impreza te kopen :D
Nu wil ik de auto inruilen. IK weet alleen niet wat de vr6 waard is.
De vr6 verkeerd in goede staat en is veel aan vervangen o.a. koppeling, lamda, vering en nog meer sensoren.

Heeft natuurlijk wel zijn roestplekjes.

Is 1700 euro een reele inruil prijs wat ik in gedachte heb?
Door tempel
Waarde van auto van deze leeftijd is erg afhankelijk van de staat waarin de auto zich bevind.Varieert van €5000 tot € 350,- Maar Rita, een Impreza? Succes.
Door johnVW
VR6Golf schreef:Hellow :)

Na een tijdje in de vr6 te hebben gereden speel ik met de gedachte om een Impreza te kopen :D
Nu wil ik de auto inruilen. IK weet alleen niet wat de vr6 waard is.
De vr6 verkeerd in goede staat en is veel aan vervangen o.a. koppeling, lamda, vering en nog meer sensoren.

Heeft natuurlijk wel zijn roestplekjes.

Is 1700 euro een reele inruil prijs wat ik in gedachte heb?

een Koriaanse probleembak? hopen voor je dat er niks stuk gaat Boxermotor is duur om te fixen

maar 1700 is ook vrij hoog denk dat je eerder kan denken aan tussen de 1250 en 1500
Door johnVW
VR6Golf schreef::lol: Ik doe het ook alleen als ik een schappelijke prijs terugkrijg voor de golf. Zit ondertussen aardig wat geld in :shock: #-o :mrgreen:
ja idd Maar alleen de liefhebber die het wilt betalen zal het betalen :)

en liefhebbers worden er steeds minder :(
Door Jochem
haha, liefhebbers. het gouden ei :) daar kan je lang naar zoeken.
en zelfs al vind je er één, dan wil die vaak ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Ik vind op het forum weinig info over je auto: geef eens wat... dan kunnen we pas een schatting maken.

En waar zit het geld in? Als het alleen in onderhoud is, dan moet ik je helaas teleurstellen. Onderhoudskosten zorgen er alleen voor dat je auto niet waardeloos is. Maar hij wordt er niet waardevoller door.
Door VR6Golf
Dat is helaas wel waar, veel willen alles goedkoop

Er zit inderdaad veel geld in onderhoud en een beetje in het verfraaien ervan.

Kleine opsomming :lol:

-Nieuwe lambdasensor
-Nieuwe krukassensor
-Nieuwe brandstofleidingen
-vering en schokdempers vernieuwd (van verlaging naar origineel)
-Nieuwe oliedrukschakelaar
-Temperatuursensor
-Compleet nieuwe koppelingsset

Dit alles is maximaal een half jaar geleden gebeurd.

Aan verfraaiing is niet heel veel gedaan: alleen 17 inches velgen met bijna nieuwe banden, xenon lampen en een sportuitlaat.

Maar naar mijn idee is deze dan toch wel iets meer waard dan 1 zonder onderhoud?
Door tempel
Zijn onderhoud items, stijgt de waarde niet door. Jammer maar helaas.
Sportuitlaat en xenon is voor sommigen juist een reden om een auto te laten staan.
Er zijn zelfs mensen die RVS vervangen door origineel pisbakkenstaal.

Hoge prijzen worden gevraagd voor originele auto's met lage kilometer stand en liefst sluitende (onderhoud) historie.
Door Jochem
Ok, het zal een teleurstelling zijn, maar het klopt wat tempel zegt.
Autos zonder onderhoud zijn practisch waardeloos. Alle andere autos hebben ook werkelijk dit onderhoud gehad, willen ze nu nog rijden. Misschien heb je veel geld uitgegeven, maar dat hebben de anderen dus ook. Dus je auto heeft geen meerwaarde. Alle (oude) auto's zijn gewoon duur ivm onderhoud.

Welke opties heb je? Airco? 5 deuren? leer? (hoe is de conditie daarvan?)
Wat is de km stand?
Door mh1972
volgens zomoto.nl is mijn golf V6-4motion[2002, 117.000 km] nu nog zo,n 6.000 waard, of je het nog krijgt is afwachten. nadeel van zomoto , en ook Autoweek is dat je van echt oudere auto,s geen waarde bepaling meer kunt zien.
Door VR6Golf
Nou heb weer pech met de vr :(
De koppeling slipt sinds een paar dagen. dit terwijl die nog geen half jaar geleden is vervangen. Ben wel naar een garage geweest, het probleem blijkt een lager of keerring in mijn bak te zijn (bij de price as). Hierdoor lekt er olie over de koppelingsplaat heen en die moet helaas ook weer vernieuwd worden omdat die vet is geworden.

De golf staat nu te koop voor 950 euro :(