Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Door VR6Golf
Hey,

Is het normaal dat mijn vr6 een verbruik heeft van 12 liter per 100km op de snelweg?
Dit is met zeer rustig rijden, soms daalt het naar 11.8 ltr per 100 km.

In de stad is het meestal 13 liter per 100 km , dit lijkt me wel vrij normaal. Ik vind alleen dat het verbruik op de snelweg hoog is (bij 100km constant).
Door B4N44N
Das idd vrij veel moet ik zeggen. Hoe rijdt hij verder? Modificaties aan de auto? Wanneer heb je voor het laatst onderhoud gedaan?
Door klamath
Is ook hoog, als je op de autosnelweg constant rijdt, en je reset de MFA zou die na een paar km constant rijden ruim onder de 10 liter moeten zitten. (bij 120km/h denk aan 9 liter oid. )
Ik zou eens beginnen met de auto uitlezen, want ik denk dat die gewoon in de noodloop draait.
Door VR6Golf
De auto is helemaal standaard op een verlagingsset na en een open luchtfilter.
De auto rijdt voor mijn gevoel goed, de motor heeft nog zijn kracht, vooral boven de 3500 toeren is dit goed merkbaar. Ook schokt de auto niet en houdt niet in. Laag in toeren is de motor wel vrij langzaam vind ik.

Met starten heeft de auto wel iets vreemds: ik moet een beetje gas bij geven om de motor draaiende te krijgen. De watertemp. meter werkt soms wel en soms niet.
Soms blijft de meter in zijn hoek staan en komt die naar de helft en dan zakt die weer terug.

De auto is nu 2 maanden in bezit.

Ik heb het verbruik gemeten over een afstand van 14 km. Dit is gedeeltelijk snelweg en gedeeltelijk stad. Op de snelweg verbruikt die met moeite 12 liter ( bij 100kmh) ALs de olietemperatuur nog op 63 oid staat dan is het verbruik rond de 14 liter.

Misschien een domme vraag, maar wat is een LMA?
Door klamath
de MFA is de verbruiksmeter. (nouja, het display waar deze in verwerkt zit. "Multi Funktions Anzeige" )
In ieder geval is het verbruik voor constant 100 veels te hoog. bij 100 zou je eens op 8~8,5 liter uit moeten komen.
Probleem met de VR6 is.. je hebt een 2.8/2.9 liter motor...dus zelfs in de noodloop voelt die zich nog wel vlot aan.

Waar woon je ergens? Als het bij Almelo in de buurt woont wil ik je auto wel eens uitlezen. Maar wat je aangeeft dat de temperatuur meter het af en toe niet doet, suggereert voor mij dat de T42 stekker (grote ronde stekker links bovenaan het motorblok) ral is van binnen.
Die eens goed inspuiten met contactspray en flink vaak open/dicht draaien. dan zou het al een stuk beter kunnen zijn.
Als je met contact spray bezig bent geweest, maak de stekker wel schoon met remmenreiniger na die tijd, contactspray is namelijk zuur. beste is als je daarna nog vaseline in de stekker smeert, dat houdt namelijk vocht weg, dan roest de stekker niet zo snel meer.
Iig is die T42stekker wel een achilles pees bij de VR6, die zorgt wel vaak voor storingen als die eenmaal is gaan oxideren.
Door VR6Golf
Ik vond het verbruik idd ook al aan de hoge kant. Ik woon in Rotterdam, dat is helaas een stuk vandaan bij Almelo...

Ik ga zaterdag die stekker nakijken, en een afspraak maken voor uitlezen. hoe duur is uitlezen?

Kan het slechte starten ook met die kabel te maken hebben?
Door VR6Golf
Ik heb vandaag de bekabeling bekeken, ik kon niets geks vinden. Ik heb een afspraak gemaakt op dinsdag voor uitlezen, ik ben benieuwd wat er uitkomt.
Het gekke is ook: soms levert de auto wel veel vermogen en soms voelt het minder snel aan. OOk brandt er soms een lampje: het lampje naast het handremlichtje zeg maar (een oranje lampje ( 0 ) wat is dit voor lampje?
Door VR6Golf
Even een update: het bleek te gaan om de temp sensor. Als bonus kwam de auto stil te staan. Ik had opeens geen koppeling meer. Deze is ook gelijk vervangen :D en rijdt weer als nieuw!
Alleen de MAF sensor moet nog vervangen worden.
Door klamath
Dat oranje lampje wat je ziet, is dat een rondje met 6 blokjes er omheen?

Als wel, is dat de slijtage indicatie van de remblokken. Even de voorwielen er af pakken en nakijken. kan zijn dat de kabel van de remblokken los is gekomen. of dat ze inderdaad versleten zijn. iig even nakijken.
Door VR6Golf
Is idd een rondje, maar dan met (0)
IK ga v.d. week de auto idd nakijken. Het lampje brandt niet altijd soms springt die opeens aan en als je bijvoorbeeld de motor uitzet blijft die weer uit.
Door PurplePainter
Je kunt als het goed is de storing uit laten lezen. De auto onthoudt namelijk de storingcodes en in de meeste gevallen ben je voor een klein bedrag van veel zorgen af. Remmen zullen het niet zijn, die blijven branden wanneer je de motor afzet.
Door ATi
:lol:

OBD2 op snelweg met rustig mooi weer... :shock:

was uitzonderlijk... =P~
Bijlagen
10411326_567961109991959_7812353359347808440_n.jpg
10411326_567961109991959_7812353359347808440_n.jpg (62.66 KiB) 2798 keer bekeken
Door reeynie
...hoe dan ? Ik rij ongev 1-6 soms nog minder met de R en met de tfsi 1-9 1-10 hoe krijg je t voormekaar om 1-12 te rijden? Klosje onder t gaspedaal dunnere brandstofleidingen en een prop in de uitlaat??????
Door ATi
Ten eerste:

Je moet geen foutcodes hebben, alle sensoren moeten 100% goed zijn en werken

Ten tweede:

OBD2 VR6 (bouwjaar na 95 8e maand) zijn de 16 Bits uitvoeringen deze zijn in koude start en verbruik algemeen beter getuned.
Door reeynie
Hmmm dat is dan flink zuinig dan....maar is het verbruik wat op je teller staat of is het gemeten na de tank volgegooid te hebben tot ie leeg is ? Want bult af is die van mij ook zuinig af en toe moet ik er dan benzine uit gooien