Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past

Geen stemmen
0%
Door PaulusB
Zie hier het nieuwste generatie uit de de VR6 familie :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Bijlagen
uploadfromtaptalk1389677362026.jpg
uploadfromtaptalk1389677362026.jpg (31.97 KiB) 5955 keer bekeken
Door tempel
peanutsNL schreef:Staat trouwens geen 'F' bij de foto...
Volkswagen gaat daar nog al vreemd mee om, TFSI en TSI, maar mooi werk. Nu nog in een Golf, zal wel Passat en groter worden. In de Golf alleen blokken met een beperkte levensduur :roll:

Op Wikipedia staat het volgende: Er bestaat ook een TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) variant, waarbij er een turbo is bijgeplaatst voor meer vermogen. De nieuwste variant is de TSI (Twincharged Stratified Injection), deze motor heeft zowel een turbo als een mechanische compressor. Zal deze VR6 dan een compressor hebben voor meer vermogen onderin en een turbo voor meer vermogen daarna. Geniaal blok dan.

En daarom heet de 1200 met turbo TSI, erg verwarrend allemaal :lol:
Door ZakaR36
Hopen dat de VR6 geluid er wel in blijft zitten maar gezien de turbo projecten moet het goed komen :D.

PaulusB, weet je ook wanneer de motor verkocht gaat worden?
Door Trevr6
Ik heb op internet een filmpje gevonden van een golf met dit blok.
Een Design Vision uitvoering die niet te betalen is, en ook niet voor de particuliere markt uitkomt, maar wel de nieuwe vr6 motor bevat.

Machtig mooi geluid! =D>
Door Jochem
het concept lijkt erop, maar deze is motor helemaal custom gemaakt voor dit prototype. Waarschijnlijk een andere motor als basis genomen.

valt het jullie ook op dat ze hem in het filmpje niet helemaal open durven te gooien? Waarschijnlijk nog bang dat hij kapot gaat ;)
Door ATi
[youtube][/youtube]

Geluid is zeker weten mooi =D>

[youtube][/youtube]

Die injectoren maken nog steeds hetzelfde geluid... #-o :lol:
Door ericos00
Dat klinkt erg leuk :)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Door ATi
De gegevens:

Twin-turbocharged VR6 TSI-motor 3.0 L
509 PK en 558 Nm koppel
DSG versnellingsbak met dubbele koppeling
4x4 aandrijving
Kunstof body
Topsnelheid 299.34 km/h, 0-100 km/h in 3.9 seconde

Amen :lol:
Door tempel
Geluid doet me denken aan mijn eigen auto :^o Voor de rest baggerbak, veel te opvallend en te plastic fantastic. Na de VR6 is Volkswagen een beetje van het pad af.
Door Trevr6
Jochem schreef:valt het jullie ook op dat ze hem in het filmpje niet helemaal open durven te gooien? Waarschijnlijk nog bang dat hij kapot gaat ;)
Het vermogen wordt in de 1e versnelling met 50% en in de 2e versnelling met 40% terug gedrongen om de DSG-bak niet te slopen.
Door Jochem
Trevr6 schreef:
Jochem schreef:valt het jullie ook op dat ze hem in het filmpje niet helemaal open durven te gooien? Waarschijnlijk nog bang dat hij kapot gaat ;)
Het vermogen wordt in de 1e versnelling met 50% en in de 2e versnelling met 40% terug gedrongen om de DSG-bak niet te slopen.
das niet wat ik bedoel. ze raken het gaspedaal steeds maar met een veertje aan. niet dat ze de topsnelheid testen, of kijken hoe snel hij van 0 naar 300 kan. beetje saai zo.
Door Trevr6
Oké, ik begrijp je.
Geen idee of ze bang zijn dat ie het begeeft...

Zit maar een oplossing op denk ik... Zelf uitproberen. :lol:
Maar ze hebben het over een prijskaartje van £3,4 miljoen. #-o