Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past

Geen stemmen
0%
Door Vincentvega
hello,
ik ben al sinds jaar en dag grote fan van de golf 3 vr6 (syncro) zodoende dat het zelf een beetje van een (haalbare) droomauto is geworden doorheen de jaren....
nu heb ik het idee gekregen om er eentje te kopen.... en vanaf hier wringt het schoentje.
ikzelf ben geen mecanieker ik er eigenlijk nix van miss zelf minder dan nix 8)
maar mijn idee was om via een garage hier in belgie een vr6 te gaan halen in duitsland (1500 euro)
voor deze prijs hoop ik er een te vinden die motorisch gwn ok is en qua carrosserie geen roest heeft het interieur kan me weinig bommen.... de motor zou ik dan laten reviseren (2500 euro) zodat ik in theorie gewoon een nieuwe heb...? de buitenkant zelf mooi schuren en laten her spuiten (2000 euro) en dan voor het interieur gewoon 2dehands alles aanschaffen lederen zetels etc want de bedoeling zou zijn da enkel de voorste zetels erin blijven om achterin mijn muziek installatie mooi te plaatsen (1000 euro)
lijkt dit haalbaar qua prijzen? hebben jullie suggesties ? aanraders of afraders ?
alvast bedankt
Door ZakaR36
Het lijkt mij verstandiger als je toch de auto helemaal gaat opknappen dat je gewoon in belgie een probeert te vinden die qua carrosserie goed is en dan alles opbouwen. Is iniedergeval goedkoper dan helemaal naar Duitsland afreizen. Motor compleet reviseren kan je inderdaad zien als een nieuwe, afhankelijk van de revisie(volledig of deels). Good luck !(h)

PS: Qua motor zijn er hier vast paar mensen op forum die wel een goede hebben liggen/ kunnen reviseren.:D
Door Vincentvega
Hier in Belgie is een Vr6 nogal mythisch zodoende dat ze er ook schandalig veel geld voor vragen.... meestal ook particulieren dus niet 100 procent te vertrouwen...
heb al regelmatig gezocht op sites in duitsland(het mekka der vr6s) en daar is het aanbod gewoon veel groter, goedkoper en beter.... :D zo lijkt mij toch maar zoals eerder gezegd ik ben maar een leek :lol:
Door klamath
Je zou kunnen gaan kijken bij de VR6 synchro die hier op het forum te koop staat. Wellicht niet de goedkoopste, maar wat ik ervan heb begrepen moet het wel een mooi exemplaar zijn.