Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Door westertje
#263858
Hallo

Hopelijk plaats ik deze topic onder de goede topic.

Heb namelijk een vraag.
Zit er verschil tussen de kop van een 2.8 en een 2.9.
Ik weet wel dat de nokken van een 2.9 scherper zijn dan die van een 2.8.

Tevens tweede vraag, heb een 2.9 kronenburg blok staan. na revisie is de corrado gestolen en is er vol in de toeren (koud blok) mee gereden. Nadat het blok terug was bij de eigenaar bleek er een tik in te zitten. De compressie is zoa;s het hoort op alle cilinders. kan er dan een klepstoter kapot zijn of moet ik bij de ketting zoeken omdat de compressie goed is.

Thnxs
Gebruikersavatar
Door tempel
#263859
lager kapot.JPG
lager kapot.JPG (1.39 MiB) 3010 keer bekeken
Tik in blok heb ik ook gehad,drijfstanglagers :roll:
En nokkenassen is inderdaad het verschil tussen de koppen.

Carterpan er onderweg, kun je het checken.
Door westertje
#263862
tempel thanx voor jouw antwoord, ga maandag de carterpan er onder weg draaien om te kijken. Laat het wel weten of dat het is.
Door westertje
#263895
Het zijn de drijstanglagers niet.

De tik zit boven in de kop en als ik de krukas poelie draai hoor je boven in tok tok kort achter elkaar. Hiervan ga ik uit eerste tok klep open en tweede keer klep dicht.
Gebruikersavatar
Door ATi
#263896
westertje schreef:Het zijn de drijstanglagers niet.

De tik zit boven in de kop en als ik de krukas poelie draai hoor je boven in tok tok kort achter elkaar. Hiervan ga ik uit eerste tok klep open en tweede keer klep dicht.
Dat is normaal, het sluiten van die kleppen hoor je idd als je aan de krukas draait, heb je wel de drijfstang lagerkappen wel even gevoeld?

zoals hier?