Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Gebruikersavatar
Door tempel
#263717
Dealerprijs ligt nog iets hoger. Beru, NGK , Bremi of Bosch zou ik je toch aanraden.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... ugiekabels

Ik weet niet of de kabels die jij op het oog hebt slecht zijn, ik heb er nog nooit van gehoord.En als je twee keer kabels moet aanschaffen wordt het sowieso duur.Maar misschien moet je de gok nemen. Het is geen habibabbi merk.

http://www.automotive-werkplaats.nl/ond ... everancier
Door Elan15
#263723
Ik heb nu namelijk 4 rode bougie kabels en 2 zwarte.
Die 2 zwarte sluiten niet goed aan op de bougies.

Als je de naar de binnenkant van de bougiedop kijkt, zie je dat hij heeft lopen ''ketsen''. Er zitten Bosch Platinum bougies in

Ook heb ik een test gedaan met een stroboscoop lamp, en je ziet gewoon dat hij heel onregelmatig vonkt bij die kabels.
ATi schreef:idd Tempel

die link van:

http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... ugiekabels

is het beste...
Datum eerste toelating is 03-01-1994, weet nou niet goed welk setje ik moet hebben.
die van € 79,- of die van € 90,-
Door Elan15
#263737
Mario schreef:Jij hebt Dis, dus die van 79 euro.
Oke bedankt.

Ik weet niet of ik nieuwe bougies nodig heb.
Er zitten nu Bosch Platinum bougies in.

Als ik een nieuw setje koop, welke kan ik het beste kopen prijs/kwaliteit verhouding gezien.

Groetjes
Door Elan15
#263799
tempel schreef:In een VR6 NGK bougies, ik zou geen Longlife kopen. BKR5EKU , kosten ca €7.
BKR5EKUP kost 2x zoveel. NGK wordt ook geplaatst door de dealer.
Mooi 6x BKR5EKU word hem dan.

Ik heb 1 bougiekabel die vervangen moet worden, ik heb op internet gekeken maar het is een beetje vaag aangegeven of je nou wel of niet per stuk kan bestellen.

De compressietest is trouwens geslaagd: hij is 9,5.
Motor heeft iets meer dan 300.000 gelopen.
Gebruikersavatar
Door tempel
#263800
Bij de dealer kun je ze per stuk kopen. Maar of je €40 voor een kabel wilt betalen #-o Compressie op alle cilinders 9.5? Als ze allemaal hetzelfde zijn is dat wel ok.
Maar zegt verder weinig, mijn oude blok had 12 op elke cilinder, en gebruikte olie.
Met 9,5 bar zit je tegen de revisiegrens aan, gebruikt hij veel olie?
Gebruikersavatar
Door tempel
#263812
Elan15 schreef:Volgens de fabriek moet de compressie 10,1 bar zijn he, dus 9.5 lijkt mij netjes.
Allemaal het zelfde.
Compressieverhouding is 10:1.Nieuwe motor heeft een druk tussen 10 en 13 bar, onderlinge verschil mag niet meer als 3,5 bar zijn en revisiewaarde is 7,5bar.

Allemaal hetzelfde is prima, maar houdt niet in dat het geen olieboot is.