Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past

Geen stemmen
0%
Door vr6 gek
hallo. ik heb een vraag. ik ben bezig met mijn project en hoop over een paar maanden klaar te zijn. en nu komt er een verlagingset onder van ta technix. maar nu heb ik geen idee tot hoe ver ik kan gaan en hoe het eruit zal zien. zijn hier mensen op de forum die hun vr6 mk3 hebben verlaagd met 17 inch velgen en mij wat voorbeelden kunnen en willen laten zien het scheelt mij veel werk lijkt mij. ik zou hieronder ff neer zetten de specificaties van de velgen. mvg michael

17inch
205-40-17inch
et 35
Door peanutsNL
Ligt er net aan hoe de velgen onder de auto steken en of je kunststof verbreed dingen op je spatschermen hebt, of Miss zelfs je kasten zijn gerold..

Voor elke auto is het weer anders, en geldt naar mijn mening ook voor de velgen en dus de combi.

Wat mij betreft mag ie met z'n buik over de vloer schrapen, maar niet iedereen is het daar mee eens..

Als ik zo de et en breedte zie wordt ie denk al lastig, ligt er nog aan hoe breed je velgen zijn..

Ik sta nu op 7j breed en et was 37 geloof ik met 205-40-17, en volgens mij kan ik nu aardig laaaaag..Afbeelding
Door Sven-GTI
Ik heb toevallig dezelfde velg en bandenmaat op dit moment.
BBS RX2 (rs722) 17inch 7,5j met 205-40 banden. ET 35

Achter een spoorverbreder van 10mm ertussen, hij staat echt behoorlijk laag en loopt nergens aan. Alleen met flink bochtenwerk aan de voorkant.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die laatste 2 foto's zijn voor de verlaging, daarna is hij nog een cm of 3 gezakt zodat de banden in de kasten vallen. Helaas heb ik daar even geen foto's van, van toen heeft m'n auto een tijdje bij JD gestaan :D
Door Sven-GTI
Zoals deze foto hierboven staat mijn golf nu ook ongeveer, alleen had ik beter 195 bandjes kunnen monteren, want voor lopen de 205 banden wel aan met het snellere bochtenwerk :D
Door vr6 gek
ok, zo te horen heb ik wel een gunstige maat banden en velgen, idd wat peanutsnl zegt dat je t zelf uit moet vinden, ieders smaak is anders, ik ga gewoon kijken wat het mooiste is en wat het fijnste rijd, in ieder geval bedankt, mvg michael
Door jacobus
Als je echt laag wil gaan rijden moet je 165 gaan rijden maar dat is belachelijk zulke smalle bandjes zitten daar onder , de meeste doen het voor de look en niet voor de veiligheid !!

Gewoon 195 nemen en je ta techniks kan ook laag genoeg want ik heb hem ook onder mijn vr6 en cabbie ( vrijdag :mrgreen: )

Wil je lager dan rol je je kasten nog wat uit ,, wil je nog lager dan zal je de assen moeten notchen 8)
Door NeFReT
jacobus schreef:Als je echt laag wil gaan rijden moet je 165 gaan rijden maar dat is belachelijk zulke smalle bandjes zitten daar onder , de meeste doen het voor de look en niet voor de veiligheid !!

Gewoon 195 nemen en je ta techniks kan ook laag genoeg want ik heb hem ook onder mijn vr6 en cabbie ( vrijdag :mrgreen: )

Wil je lager dan rol je je kasten nog wat uit ,, wil je nog lager dan zal je de assen moeten notchen 8)
tegen die tijd dat ie dat zal moeten doen zit ie al mn zn carterpan op de grond.