Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past

Geen stemmen
0%
Door karmiggelt
Hallo

ik was benieuwd wat nou eigenlijk het beste tanken is kwa benzine voor de vr6?
ik tank namelijk altijd Shell en heb gehoord dat als je Shell V-power tankt dat je auto daar beter van kan gaan lopen, maar dat zou ook kunnen van Euro 98

Greetz Colin,
Door Jochem
shell V-power is gewoon een verkooptruc.
Het is Euro 95 met 'speciale toevoegingen'... maar blijft gewoon euro 95.

De vr6 chip is geschreven voor 98 en heeft daarmee het beste vermogen. mbv klopsensoren past hij de map aan als je er 95 in gooit.
Door tempel
Gaan we weer, V-power is volgens de Shell 97 RON. Zal me verder ook worst zijn, als je op internet gaat zoeken komt alle benzine van BP en alle motorolie van Shell :roll:
Door klamath
Ik mik er normaal gewoon 98 octaan in welke in in duitsland bij een klein zelfstandig tankstation haal. draait die erg mooi op.
Als ik in duitsland ben, en ik kom bij een Aral langs, wil ik er wel een 102 octaan in gooien. (daar loopt die echt fijn op.)

MIig het verschil tussen 95 en 98 octaan is duiderlijk merkbaar bij een VR6. Ook rijdt een VR6 zuiniger met 98 octaan (constante snelheden.) waardoor het effectieve prijsverschil ook nog eens nagenoeg 0 is tussen de 2. :)
Door mar6eltjuhh
ik tank v-power,ik kan me niet voorstellen dat het een verkooptruc is
Shell V-Power

Over Shell V-Power-brandstoffen

Onze wetenschappers hebben onze meest geavanceerde brandstoffen van dit moment ontwikkeld. Ontdek zelf hoe zij kunnen helpen om de prestaties van uw auto te verbeteren.
.

Shell V-Power vs. Shell FuelSaveShell V-PowerShell V-Power DieselWat houdt 'betere prestaties' in?

De unieke Shell formule met dubbele werking is ontwikkeld om uw motor ingrijpend te reinigen en vitale motoronderdelen te beschermen, wat zorgt voor meer vermogen gedurende de gehele levensduur van uw auto. Geïnspireerd door onze ervaringen op het circuit met Ferrari, bevat onze geavanceerde formule prestatieverhogende componenten om het beste uit uw motor halen - welke auto u ook rijdt. Shell V-Power betekent:
•Reinigende kracht: ontwikkeld voor het verwijderen van de bestaande en het voorkomen van nieuwe prestatieremmende vuilafzettingen op vitale motoronderdelen.
•Hogere ontstekingskwaliteit: voor een betere verbranding waardoor meer energie uit elke druppel brandstof aan de motor wordt doorgegeven.

En dit alles geeft betere prestaties.
.

.
Door Jochem
tempel schreef:Gaan we weer, V-power is volgens de Shell 97 RON.
Dat klopt, dat heeft een medewerker mij via e-mail verteld.

Intussen zijn er echter onderzoeken geweest, en het RON is 95.
Shell beweert in reactie daarop dat het "effectief" het vermogen geeft van RON97 is door de toevoegingen. Maar zo werkt dat niet: het blijft RON95+. Er zijn heus wel wat motoren die baat hebben bij de toevoegingen. Maar hoge-compressie of turbomotoren hebben echt meer baat bij een hoge RON.

Wat WEL werkt is V-power 100... Maar dat verkopen ze in Nederland niet.
Ik heb contact opgenomen met meerdere oliemaatschappijen en hun reactie was allemaal vergelijkbaar: maar 5% van het Nederlandse wagenpark heeft 98 nodig, dus is niet interessant om het te verkopen. Ze willen de opslag gebruiken voor biobrandstoffen (Ethanol voor H10, Biodiesel, etc).
Maar ja, die opslag is dus erg groot en wordt voornamelijk gebruikt om de rest van Europa WEL van 98 te voorzien. Nederland is maar een druppel in verhouding.
Volgens mij heeft het te maken met de hoge accijns hier.

Is echt absurd: al die goede benzine komt ivm haven rotterdam echt in Nederland binnen, maar gaat vervolgens door naar de rest van Europa... Alleen zo'n beetje BP en Tinq verkopen nog Super Plus.
Door mar6eltjuhh
nou ja,ik volg mn eigen wel als het een welles nietes spelletje wordt :lol: ,v-power is gewoon niks mis mee,en de wagen rijdt er prima op,misschien dat het jullie wat uitmaakt,maar vlgns mij heeft iedereen zn eigen mening hierover(is ook niks mis mee)het ontploft goed genoeg en daar gaat het mij om.
Door Golf3VSR6
Ik tank altijd merk brandstoffen... Met mijn daily passat ga ik altijd bij Esso en met de VR6 ga ik naar Shell en tank ik V-power... Waarom ? Zijn dicht in de buurt en zoals ik al zei ik tank altijd merk brandstof :wink:

Beste spul dat ik ooit getankt heb was in Worthersee dit jaar... V-power racing(100 octaan) :twisted: :twisted: :twisted: