Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Hallo iedereen!

Ik ben trotse eigenaar van een Tiguan R-line dsg 2019. Echter zonder wegklapbare trekhaak wegens niet leverbaar bij de bestelling.
Nu ben ik op zoek naar iemand die de originele wegklapbare trekhaak van de tiguan kan retrofitten.
Ik ben zelf van in België, dus moest iemand iets in België of langsheen de Belgische grens weten dan hoor ik het graag!
Beste forumleden,
Na enkele maanden lid te zijn van dit forum valt het mij op dat er de laatste tijd nog weinig reacties worden geplaatst. Ik zelf had in december 2018 een Tiguan 1.5 tsi dsg 150 pk met wegklapbare trekhaak en nog vele andere opties besteld. E.e.a. onder voorbehoud dat deze auto wel 1800 kg zou moeten kunnen trekken! Twee weken terug kreeg ik echter een telefoontje van de verkoper en deze vertelde mij dat de auto ingepland zou zijn in week 20 om gefabriceerd te worden maar dan wel met een beperkt trekvermogen van 1300 kg !!!!
Natuurlijk wil en kan ik daarmee niet akkoord gaan, temeer omdat de te trekken caravan al 1700 kg weegt. Wel werd mij een alternatief geboden en deze bestaat uit een 'voorraad auto' die wel in de door mij gewenste kleur maar met andere opties en ook belangrijk nog 1800 kg mag trekken. Ook zou er nog een wegklapbare trekhaak kunnen worden gemonteerd. Na wat wikken en wegen heb ik alsnog besloten om deze auto dan maar te accepteren.
De auto is vorige week bij de dealer gearriveerd en een aantal accessoires waaronder de wegklapbare trekhaak besteld. Vandaag, 2 april zou hij worden afgeleverd maar gisteren belde de verkoper om te zeggen dat er problemen zijn voor wat betreft de levering van de trekhaak.
Deze zou moeilijk of zelfs helemaal niet leverbaar zijn omdat de voorraad nodig is bij het productieproces in de fabriek. (!?) Ik weet niet wat ik na alle verhalen hiervan nog moet geloven. Ik heb wel in dit laatste gesprek aangegeven dat ik alleen de auto accepteer wanneer er daadwerkelijk een wegklapbare trekhaak is gemonteerd.
De moraal van bovenstaande is voor mij het beu/boos zijn van alle z.g.n. verhalen en ontkenningen of onjuiste informatie maar vooral het niet informeren van de klant door de dealer en/of de importeur.

En nu maar wachten op de trekhaak en uiteindelijke aflevering van 'mijn' Tiguan.

Als laatste zou ik een oproep willen doen aan alle 1.5 tsi dsg 150 pk forumleden die inmiddels in de door hen bestelde auto rijden om hier op dit forum hun ervaringen te plaatsen. Denk daarbij dan aan verbruik, rijeigenschappen , etc etc.

Met vriendelijke groet,
Guus van der Wolk.
Wij rijden sinds 9 februari in een 1.5TSI. De auto bevalt ons erg goed. Comfortabel en de motor doet goed zijn werk in combinatie met de 7DSG. Hij heeft meer dan voldoende trekkracht en de DSG schakelt lekker soepel. De adaptive cruise control was een beetje wennen, maar naarmate je er meer mee rijdt werkt dat eigenlijk best goed. In de verschillende reviews wordt er gesproken over windgeruis, maar dat vinden wij erg mee vallen. Het verbruik lijkt als wij de boordcomputer moeten geloven redelijk overeen te komen met het genoemde verbruik.

Kortom een erg fijne en ruime auto en wij zijn erg blij met de keuze. Hopen wel dat VW snel met een oplossing ten aanzien van de trekhaak komen zodat de trekhaak er onder kan. I.v.m. de mountainbike sport is dat wel zo handig. De auto is best wel hoog als je de mountainbikes er bovenop moet zetten.
Hallo,

Na jaren een Octavia te hebben gereden op 28 Jan 2019 een Tiguan 1.5TSI DSG business highline R besteld met led plus, r line black pakket ext en advance pakket.(geen trekhaak).
Levertijd zou in de week van 16 juni 2019 zijn maar al bericht gehad dat de auto week 22 in productie zal gaan en 5 Juli afgeleverd kan worden.
Als de vertraging hierbij blijft kan ik er mee leven maar ik vrees wat het volgende probleem weer zal zijn bij VW.
Ik heb ook nog de CX5 overwogen maar de rij eigenschappen van de Tiguan hebben de doorslag gegeven.
Beste Forumleden,

Ook ik heb een Tiguan all space 1.5 DSG7 met wegklapbare trekhaak besteld, eerste bestelling mei 2018, deze was op dat moment achteraf niet meer te bestellen dit was toen de 1.4 DSG6 variant nog. toen op 31 oktober 2018 de 1.5 besteld verwachte levertijd toen week 17 2019 dat is nu opgeschoven naar week 24.

Conclusie = wachten!

Mensen die er al in rijden geniet er dus maar van ;)
Ik heb week 47-2018 (half november) de Tiguan Allspace 1.5 DSG7 besteld. Verwachte levertijd was toen week 25-2019. Inmiddels bericht ontvangen dat hij week 11-2019 in productie is gegaan. Daarna niets meer gehoord. Gezien jouw auto een week eerder verwacht wordt zou die al wel geproduceerd moeten zijn. Heb je daar al bericht van gehad?
Het enige wat ik weet is rijden in week 24. Ik verwacht dat wij dus gelijktijdig geleverd krijgen aangezien voorzover ik weet de auto in Mexico genaakt wordt en er maar eens in de zoveel tijd een schip deze kant op komt met een lading auto’s! Ben benieuwd ;-)
Melvin B schreef:
12 apr 2019, 19:22
Het enige wat ik weet is rijden in week 24. Ik verwacht dat wij dus gelijktijdig geleverd krijgen aangezien voorzover ik weet de auto in Mexico genaakt wordt en er maar eens in de zoveel tijd een schip deze kant op komt met een lading auto’s! Ben benieuwd ;-)
Ja, ik heb ook bericht gehad dat de mijne in Mexico is/wordt gemaakt. Ben ook benieuwd, als ik meer weet zal ik het posten :-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8