Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
Naar verwachting wordt mijn Tiguan komende week geleverd met een tijdelijke universele trekhaak eronder. Deze zal in Q3 2019 worden vervangen door de originele zwenkbare trekhaak en update om aan het 1800kg trekgewicht te komen.
Gisteren bericht gehad van mijn dealer met een status update en het kenteken dat de auto gaat krijgen. Gelijk even nagekeken op RDW ovi en helaas klopt de fiscale waarde niet die ze vanuit PON hebben doorgegeven…..zucht….. Ik vermoed dat de ze deze hebben bepaald op basis van de 2019 prijs :evil: Euhh mijn auto zou in December 2018 al bij mij op de stoep moeten staan, VW levert ruim 2.5 maand te laat uit, en dan vrolijk de verhoogde prijs nemen. Past overigens wel helemaal in het beeld en gevoel wat ik aan deze exercitie overhoudt.

Dus Leaserijders, check de fiscale waarde en laat deze aanpassen indien het niet de juiste is……

Hoop volgende week eindelijk van mijn auto te kunnen gaan genieten!
Ik ga hem morgen halen incl zwenkbare trekhaak. Deze was toch gemonteerd, terwijl ik al een alspraak elders had. Krijg er extra korting over. Mijn auto stond al in dec op kenteken maar nog niet aangemeld. Kenteken is XH-639-L. Fiscale waarde is volgens mij zoals wij toentertijd hadden besproken..
Mijn dealer heeft ook geprobeert om de originele zwenkbare trekhaak eronder te krijgen maar dat is helaas niet gelukt. Ik krijg een XN kenteken, is recent pas aangevraagt. Waarschijnlijk is het daarom fout gegaan met de fiscale waarde.

Veel plezier met je Tiguan!
cmvandrunen schreef:Vandaag vol trots mijn tiguan opgehaald, helemaal blij naar huis. Echt een super mooie auto. Maar helaas..... na 3 uur auto starten, niks, helemaal stil. Pechhulpdienst erbij, op de sleepdienst en naar dealer. 7 maanden wachten en 3 uur plezier van gehad. :? :? :?
Hmmm. Dat zijn mindere berichten! Hopelijk gewoon iets kleins en incidenteels en vergeet je het snel. Volgende week mag ik hem ophalen. 10 maanden moeten wachten..... heb je een foto van je nieuwe bolide?
shockwave1985 schreef:
cmvandrunen schreef:Vandaag vol trots mijn tiguan opgehaald, helemaal blij naar huis. Echt een super mooie auto. Maar helaas..... na 3 uur auto starten, niks, helemaal stil. Pechhulpdienst erbij, op de sleepdienst en naar dealer. 7 maanden wachten en 3 uur plezier van gehad. :? :? :?
Hmmm. Dat zijn mindere berichten! Hopelijk gewoon iets kleins en incidenteels en vergeet je het snel. Volgende week mag ik hem ophalen. 10 maanden moeten wachten..... heb je een foto van je nieuwe bolide?
Ik hoop het ook ja
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
cmvandrunen schreef:
shockwave1985 schreef:
Ik hoop het ook ja
Afbeelding

Prachtig! Ook een super mooie kleur voor de Tiguan! Veel plezier ervan
shockwave1985 schreef:
cmvandrunen schreef:
shockwave1985 schreef:Hmmm. Dat zijn mindere berichten! Hopelijk gewoon iets kleins en incidenteels en vergeet je het snel. Volgende week mag ik hem ophalen. 10 maanden moeten wachten..... heb je een foto van je nieuwe bolide?
Ik hoop het ook ja
Afbeelding

Prachtig! Ook een super mooie kleur voor de Tiguan! Veel plezier ervan
Thanks! Alleen nu ff slapeloze nachten Afbeelding

Mijn Tiguan is gister afgeleverd met een klap trekhaak. Voor mij is het plezier dus al begonnen.

Als ik op volkswagen.nl zoek naar een instructieboek voor m'n auto kan ik het kenteken intikken.
Probeer het maar eens, dit is het antwoord: We hebben bij uw kenteken geen instructieboek gevonden.
Kijk vervolgens bij de Veelgestelde vragen. Waarom is er geen instructieboekje voor mijn auto?

We tonen uitsluitend handleidingen voor Volkswagens die door de Nederlandse importeur Pon's Automobielhandel zijn geïmporteerd. Als je auto door een andere partij is geïmporteerd, wordt het instuctieboekje niet getoond. Informeer voor het juiste boekje dan bij de garage of importeur waar jij je auto hebt aangeschaft. Kunnen zij je niet helpen?
Je hebt dus een grijs import auto Dit is dus humor met een hoofdletter H
Zojuist heb ik bevestigd gekregen door de leasemaatschappij dat mijn Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk 7-DSG, die in week 11 geproduceerd gaat worden en week 25 wordt afgeleverd voor 100% zeker een maximaal trekgewicht krijgt op kenteken van 1300 kg. Dat is minder dan de 1800 kg die was afgesproken, dus voor de leasemaatschappij is het nu geen enkel probleem om de bestelling te annuleren. Leasemaatschappij gaf aan dat deze week de 2.0TSI 220pk 7-DSG door de WLTP-test is gekomen, dus nu is de leasemaatschappij aan het kijken of de bestelling nog gewijzigd kan worden zonder consequenties voor de levertijd. Al lang genoeg op gewacht vandaar. En natuurlijk benieuwd naar het prijsverschil voor de bijtelling. Ik kreeg het advies ook even te kijken naar een Seat Tarraco of Skoda Kodiaq...
NICE! ziet er gaaf uit!!

Update over onze Tiguan:
Gister weer bij de dealer geweest. Kabel van de mijn VW module vervangen, software update gehad en nog wat dingen gedaan.
Ames betreurde de gang van zaken en hebben er alles aan gedaan om het op te lossen (lees: excuus brief en een kleinigheidje)
Onze Tiguan rijdt weer, en ik ben tevreden! (en nee niet werkzaam bij Ames)
r@b schreef:
05 feb 2019, 06:33
gisterenavond nog van mijn dealer bevestig via een brief van pon hij komt gewoon op 1800 kg te staan ik krijg vandaag mijn kenteken door zogauw ik hem heb zet ik hem hier op en kan je het zelf checken
Hallo Rob, is je auto inmiddels geleverd met trekkracht van 1800 kg?
Dat een ander een auto heeft op 1800 kg wil volgens mij niets zeggen over de auto die door een ander besteld is. Het heeft voorzover ik weet te maken met het moment van productie.

Ik heb van onze dealer begrepen dat auto's met een productie datum voor week 20 waarschijnlijk 1800 trekgewicht krijgen en auto's daarna de 1300. Als je nu een auto op de VW site samenstelt met de 1.5tsi in combinatie met de 7 DSG en een trekhaak selecteert staat het er ook bij, dat het trekgewicht maar 1300 kg is en dat je akkoord moet zijn met 1300 kg.

Die van ons is in januari geproduceerd en heeft 1800 kg op het kenteken. Wij hebben hem ongeveer een maand terug opgehaald.

Te overwegen is een handgeschakelde auto, die heeft wel een trekgewicht van 1800.
Vorig jaar gefabriceerd: highline business r met 1.5 tsi en dsg 7. Kon volgens de dealer met een geupdate klaptrekhaak geleverd worden. Begin januari bij aflevering bleek dat toch niet mogelijk, niet afgenomen dus. Medio februari kon de trekhaak toch geinstalleerd worden en sinds 22 februari rij ik met veel plezier in de auto. Trekgewicht 1800 kg (op kenteken), onder voorbehoud (inlegvel voor handleiding) en in Q3 2019 een update. Ik ga er binnenkort mee trekken dus ik ben benieuwd.
Zojuist de Tiguan Highline Business 1.5tsi bij de dealer opgehaald, en, met wegklapbare trekhaak en een trekgewicht van 1800 kg, zij het een schrijven erbij bij volle belasting de signalen op het dashboard in de gaten te houden. Dat moet overigens altijd. Voor ons geen enkel probleem omdat het bij ons alleen gaat om het plaatsen van een fietsendrager.
8 maanden moeten wachten maar het is het wel waard.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9