Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Hier kan alles besproken worden wat niet in een van de forums past
cmvandrunen schreef:Ik rij morgen wel even langs mij dealer, want ik merk dat de verhalen van de dealers wel sterk uit een lopen. Als ik morgen geen duidelijkheid krijg dan ga ik hem ook cancellen, zag dat de Skoda kodiaq er met een sportief model is, voller in optie maar voor dezelfde prijs.
Geen goede reclame voor VW dit
Klopt, maar levertijden zijn nóg langer en lopen ook enorm uit. Ik heb ook al een Sportline samengesteld, maar win er dus helaas niets mee.
Vorig jaar hebben wij ook gekeken naar een Kodiaq, levertijd toen al heeeel lang, onduidelijk of deze voor komende zomer überhaupt geleverd zou zijn.

Onze Tiguan is afgelopen zaterdag afgeleverd. Zonder trekhaak wel te verstaan. De verkoper zei het volgende; de oplossing zou volgens VW ergens Q3 komen, maar hij verwacht dat dit later wordt. Daarnaast auto's geproduceerd voor week 5 zouden gewoon 1800 trekgewicht krijgen. Van auto's geproduceerd na die tijd zou het maar zo kunnen zijn dat deze een trekgewicht krijgen van 1300. Daarnaast had hij via de tamtam inderdaad gehoord dat het mogelijk is via een andere leverancier toch een trekhaak te monteren. Echter hij had het pas vrijdag's te horen gekregen en moet dit nog verder uitzoeken. Dus misschien zit er eerdaags toch een trekhaak onder. Hij gaf zelf ook wel aan dat de informatie voorziening vanuit VW erg summier is.

Onze afgeleverde auto is trouwens niet alleen op het punt motor en DSG anders. Hij heeft ook het nieuwere Active Info display gekregen.
Vandaag mijn dealer gesproken, en inderdaad de originele zwenkbare trekhaak is niet leverbaar tot 3e kwartaal. Voorstel is om een Brink trekhaak te monteren. Ik heb aangegeven dat ik hier best mee akkoord wil graag, mits deze exact hetzelfde werkt als origineel. Tegenvoorstel was, indien het niet hetzelfde werkt als origineel, om zoals iemand hier al vermeldde een vaste te monteren en later in kwartaal 3 de modificatie en zwenkbare trekhaak te plaatsen. Klonk ook goed zei hij en moest dit intern overleggen. Modificatie zit er inderdaad aan te komen, volgens zeggen een extra koeling. Wederom een hoop gedoe maar hierdoor kan hij wel sneller de weg op..
cmvandrunen schreef:Vandaag mijn dealer gesproken, en inderdaad de originele zwenkbare trekhaak is niet leverbaar tot 3e kwartaal. Voorstel is om een Brink trekhaak te monteren. Ik heb aangegeven dat ik hier best mee akkoord wil graag, mits deze exact hetzelfde werkt als origineel. Tegenvoorstel was, indien het niet hetzelfde werkt als origineel, om zoals iemand hier al vermeldde een vaste te monteren en later in kwartaal 3 de modificatie en zwenkbare trekhaak te plaatsen. Klonk ook goed zei hij en moest dit intern overleggen. Modificatie zit er inderdaad aan te komen, volgens zeggen een extra koeling. Wederom een hoop gedoe maar hierdoor kan hij wel sneller de weg op..
Is die zwenkbare trekhaak dan die elektrische of een manuele? Ik heb namelijk de elektrische trekhaak af fabriek. Anders laat ik hem eraf halen, zodat de productie niet stil staat
shockwave1985 schreef:
cmvandrunen schreef:Vandaag mijn dealer gesproken, en inderdaad de originele zwenkbare trekhaak is niet leverbaar tot 3e kwartaal. Voorstel is om een Brink trekhaak te monteren. Ik heb aangegeven dat ik hier best mee akkoord wil graag, mits deze exact hetzelfde werkt als origineel. Tegenvoorstel was, indien het niet hetzelfde werkt als origineel, om zoals iemand hier al vermeldde een vaste te monteren en later in kwartaal 3 de modificatie en zwenkbare trekhaak te plaatsen. Klonk ook goed zei hij en moest dit intern overleggen. Modificatie zit er inderdaad aan te komen, volgens zeggen een extra koeling. Wederom een hoop gedoe maar hierdoor kan hij wel sneller de weg op..
Is die zwenkbare trekhaak dan die elektrische of een manuele? Ik heb namelijk de elektrische trekhaak af fabriek. Anders laat ik hem eraf halen, zodat de productie niet stil staat
Elektrisch met een knopje ergens in de achterbak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vandaag weer de dealer gesproken en alles geregeld, morgen weet ik of hij volgende week geleverd wordt.
Dealer wilde hem leveren met een handmatige zwenkbare trekbaak. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Via via ben ik terecht gekomen bij Vagexperts.nl. Zij kunnen de elektrische trekhaak gewoon leveren en monteren. Auto wordt nu geleverd zonder trekhaak, kosten van plaatsen wordt verrekend op de factuur.
Bericht van de dealer 12-2-2019

Hierbij even een update m.b.t de bestelde Volkswagen Tiguan.

het nieuws wat wij hebben ontvangen vanuit Volkswagen is dat de auto een trekkracht zal krijgen van 1800 kg. Indien er meer nieuws is of er zijn veranderingen zal ik jullie dat laten weten.
Hallo allemaal,
ik heb onlangs een Tiguan Allspace 1.5si DSG gekocht en was een voor voorraad bestelde auto bij de Volkswagen dealer Vallei te Veenendaal. Optie wegklapbare trekhaak als extra besteld en alles afgehandeld.
Afspraak gemaakt voor de aflevering en kort ervoor kreeg ik een bericht dat er problemen waren met de trekhaak en type goedkeuring. Dat was niets nieuws en ben verbaasd over alle berichten die ik op dit forum lees.
Auto een paar dagen toch afgeleverd want de goedkeuring van Volkswagen was binnen. Gevraagd wanneer de trekhaak gemonteerd kon worden en zeiden daar komen we nog op terug. Helaas kreeg ik een schrijven van Pon dat de trekhaak misschien pas geleverd kan worden 3e kwartaal 2019!!
Lees nu problemen over trekkracht en koeling.
Ik voel mij echt belazerd en bevestigd wel hoe Pon en Volkswagen de laatste jaren bezig is.
Ik eis dat de wagen wordt teruggenomen.
gr Cees
Damani schreef:Hallo allemaal,
ik heb onlangs een Tiguan Allspace 1.5si DSG gekocht en was een voor voorraad bestelde auto bij de Volkswagen dealer Vallei te Veenendaal. Optie wegklapbare trekhaak als extra besteld en alles afgehandeld.
Afspraak gemaakt voor de aflevering en kort ervoor kreeg ik een bericht dat er problemen waren met de trekhaak en type goedkeuring. Dat was niets nieuws en ben verbaasd over alle berichten die ik op dit forum lees.
Auto een paar dagen toch afgeleverd want de goedkeuring van Volkswagen was binnen. Gevraagd wanneer de trekhaak gemonteerd kon worden en zeiden daar komen we nog op terug. Helaas kreeg ik een schrijven van Pon dat de trekhaak misschien pas geleverd kan worden 3e kwartaal 2019!!
Lees nu problemen over trekkracht en koeling.
Ik voel mij echt belazerd en bevestigd wel hoe Pon en Volkswagen de laatste jaren bezig is.
Ik eis dat de wagen wordt teruggenomen.
gr Cees
Kijk eens bij vagexpert.nl, zij kunnen hem wel plaatsen.

BasB schreef:Er zullen best wel leveranciers zijn die een passende trekhaak kunnen leveren en monteren. Ik vraag me alleen af hoe de dealer met de garantie omgaat als je daar met koelingsproblemen komt.
Volgens mijn dealer zou het geen probleem moeten zijn. Bovendien zijn die testen gedaan in de meest extreme omstandigheden. Hoe vaak komen wij in die omstandigheden? Ik denk dat het allemaal een beetje overrated is en dat wij als consument een beetje bang gemaakt worden

Heeft volgens mij niet met bang maken te doen, maar het feit dat men liever niet achteraf allemaal claims krijgt. Mijn inziens niet helemaal vreemd. En dan wil je zelf niet net tijdens jouw welverdiende zomer vakantie met een caravan achter de auto op die ene wat steilere helling wel in de problemen komen. Wel vind ik dat de informatie voorziening vanuit VW een stuk beter kan en dat men niet zo geheimzinnig moet doen. Als dealers al niet eens goed geïnformeerd worden dan vind ik dat wel een heel bijzondere situatie.
BasB schreef:Het is hier heel erg stil... twee opties:

* iedereen is voor een ander merk gegaan
* alle tiguans zijn afgeleverd met trekhaak en iedereen is blij aan het rijden

Ik ben benieuwd :)
Ik ben over een week of 2 voorzien van een Tiguan HL Business R 1.5TSI, excl trekhaak. Met een trekvermogen van 1800KG. Welke er later dit jaar onder gezet zal gaan worden.

Alles wat er nu nog gemaakt gaat worden tot Q3 is zonder trekhaak en met een trekvermogen van 1300KG. Dus vanaf Q3 ergens pas weer productie met trekhaak.
De dealer heeft beloofd dat de wagen aanstaande vrijdag met trekhaak afgeleverd wordt met een trekgewicht van 1800 kg. Wel met een inlegvel voor de handleiding: bij volle belasting trekken met maximaal gewicht en buitentemperatuur 25 graden of meer de instructies op het info paneel opvolgen. Dat lijkt me altijd logisch ;)
Afgelopen woensdag is mijn dealer akkoord gegaan met het tijdelijk plaatsen van een vaste trekhaak en kostenloze vervanging naar de zwenkbare trekhaak zodra deze beschikbaar is (hopelijk Q3 of eerder). Daarbij vindt de dealer overigens nog steeds dat ze mij een enorme gunst verlenen omdat ze dubbel installatiekosten maken... Let’s agree to disagree.

Hij zou er spoed achter zetten om de auto uit Leusden naar A-Point (mijn dealer) te krijgen en er een trekhaak onder te plaatsen. Aflevering naar verwachting met 2 tot 3 weken.

Hij zou mij informeren zodra hij meer weet over de inplanning en aflevering. Daar zit blijkbaar nog geen spoed achter, ik heb nog niet weer van m gehoord. Ik ben benieuwd.

Ik hoop nu gewoon om de auto z.s.m. te ontvangen en hier voorlopig klaar mee te zijn (afgezien van het plaatsen van de zwenkbare trekhaak), want netjes communiceren en de klant op de hoogte houden kan A-Point gewoon niet. Zeker als ik hier lees dat andere dealers dat wel kunnen, ondanks dat ze dezelfde Pon-informatie hebben. Mijn hieropvolgende auto komt in ieder geval niet bij A-Point vandaan.
Afgelopen vrijdag contact met de dealer gehad. Zou komende week een brief moeten komen van VW wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Ik heb een week 20 auto, oftewel nieuwe modeljaar waar de nieuwe oplossing al inzit. Brief moet uitsluitsel geven over trekgewicht. Benieuwd of deze week de brief ook echt komt
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10