Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Wetten en regels mbt auto's en alles daaromheen
Door Jamesz
Ik ben in de race voor een nieuwe leaseauto aangezien het contract voor mijn huidige golf7 eind juni afloopt. Leuk, lekker rond kijken en configuraties uitproberen.

Afgelopen week eens wezen praten en kijken bij een PON dealer. Offerte zag er goed uit, indicatie levering medio juli. 2019. Vanochtend een telefoontje; kunnen we nog iets voor je doen? Ehh ohja.. de levertijd staat inmiddels op september 2019.

Ik rij nu een diesel en ben in discussie met mijn werkgever of ik bij 35.000km/jaar niet beter benzine kan gaan rijden. Deze discussie lijkt in het voordeel van benzine uit te vallen.

Volkswagen garandeert echter de huidige prijzen van de auto's tot en met eind juni 2019 maar kan voor die tijd vrijwel niets leveren. Dit betekend dus dat ik geen auto kan bestellen omdat de leasemaatschappij geen zekerheid heeft wat de auto tegen die tijd gaat kosten omdat de importeur daar geen informatie over verstrekt.

Mijn inziens heeft dit te maken met de vaststelling van de nieuwe energielabels op basis van de uitkomsten van de WLTP test en stelt men de levering van nieuwe auto's daarom uit tot ná 1 september 2019, toevallig ook het moment dat dit wettelijk verplicht is. Zie ook;

[url=https://www.wltp-info.nl/wanneer-veranderingen-wltp/]WLTP; wanneer gaan de veranderingen in?[/url]

Bijzonder verhaal maar hierdoor valt mijn gewenste VW golf variant dus af al potentiele auto... Gezien de KM-stand kan ik niet wachten met het bestellen dan wel mijn huidige contract verlengen...

Wie loopt nog meer tegen vergelijkbare problemen op?