Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Wetten en regels mbt auto's en alles daaromheen
Door MPooms1991
Beste leden,

Ik zit met een aantal vragen voor een project waar ik mee bezig ben.
Ik zelf ben mijn caddy mk1 aan het restaureren/ombouwen.
Is helemaal gespoten en netjes strak gemaakt en der komt een andere motor in dan erin zat.

Van orgine zat der een 1.8 monopiont omgebouwd naar weber carbarateur in de caddy. De caddy heb ik toen laten keuren met de motor en wat ik weet is alleen de kw op het kenteken gezet.

De nieuwe motor of een g60 met turbo straks het blok is een 1.8 8v met een turbo erop gebouwd zonder g lader.
Zodra ze rijd en draait wil ik ze uit de schorsing halen en laten apk keuren.
Gaat dit problemen geven?
Tevens wil ik zodra de apk is gedaan en goed is de motor op kenteken laten plaatsen.

Nu zag en las ik dat je donor papieren nodig hebt of aankoop bewijzen van de aankoop van de motor.
Ik heb van de vorige eigenaar vermoedelijk type en chassis plaatjes gehad maar ben bang dat ik ze kwijt ben.
Kan ik de g60 turbo motor op kenteken krijgen?

Mvg Martijn
Door PaulusB
Apk moet gewoon kunnen.

Voor het RDW.

Je moet van het blok de historie kunnen aantonen waar het blok uit komt aankoop bon of iets in die richting van de sloper. Bij meer dan 40 % vermogen stijging krijg je een uitgebreide keuring op Lelystad. Daar onder kun je met een rollebank uitdraai en een veredele apk ook het vermogen op kenteken krijgen bij een lokaal RDW station destijds met mijn VR6 turbo ook gedaan.