Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Gebruikersavatar
Door tempel
#248056
michael@vr6 schreef:
klamath schreef:wat is er mis met een op perslucht?



PS: Nu nog een momentsleutel voor de naafmoeren, of niet Arie? :mrgreen:
moet je wel een compressor thuis hebben :D
Heeft hij ook, staat naast een Amerikaans VR6 blok :lol:
Gebruikersavatar
Door ATi
#248057
Hahaha, zeg nou niet alles tempel... lol :lol:

je moet het zo zien tim, een compressor moet bij 600 nm wel ff 350 l lucht leveren
en dat continu leveren... en dat is nu het punt! ik heb een compressor staan die maar rond de 200 liter per minuut levert... en daar ga je dan... :x

maar goed, ik heb zoals eerder aangegeven even een bezoek gebracht aan een VR6 motorblok wat toch uitelkaar moet, en jawel de bout geeft het na 40 sec op... :lol:
poef! los! :lol:
Gebruikersavatar
Door bekir83
#248061
Die Arie heeft ook alles he..Echt super man =D> Bijna een VR6 bedrijf :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door ATi
#248067
Jawel! ik kon het weer niet laten... #-o #-o #-o
Gebruikersavatar
Door jacobus
#248107
Mooi ding Arie past ook wel in onze loods :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door ATi
#248429
Zo,

na drie maanden wachten op de goede oliedruksensor... #-o (iedere keer de verkeerde aansluiting kwa schroefdraad)... :evil:

eindelijk een werkende VDO oliedrukmeter (voltmeter werkte al :lol: )

Foto's

het was nog wel even puzzelen met de oliedruk-sensor! aangezien ik de orginele puntstukken (adapters) heb gebruikt (die ook destijds op de corrado zaten als je een oliedrukmeter erop had zitten) het puzzelen was meer met de ruimte! ik kwam niet goed uit, normaal hoort de oliedruk-sensor in het schuine stuk te zitten, dit ging niet passen i.v.m. de airco slangen #-o dus was er maar een oplossing, oliedruksensor recht en de oliedruk-schakelaar in het schuine gedeelte... uiteraard ging dat ook niet zonder moeite! :x want de draad van die oliedrukschakelaar (blauwe zwarte draad) was te kort!!! #-o dus moest ik iets verzinnen...

ik heb een stekker van een remblok-slijtindicator gebruikt als donor! en ik heb een oude oliedruk-schakelaar gebruikt ook als donor! van de oliedruk-schakelaar heb ik het bovenste punt eraf gezaagd, daarna een draad eraan gesoldeert daarna de epdm beschermhuls eromheen =D> lijkt net een orgineel verlengstuk, aan de andere kant schuifstekker erop met orginele beschermhuls, zodat er geen water in kan komen... :lol: en ik was toch bezig! heb ik gelijk de olietempstekker voorzien van een nieuw hulsje... die was zo gaar geworden :shock: dat hij er bijna af gevallen was... het onderdeel nummer is: 191 971 922 (huisje) ook het stekkertje was behoorlijk aangetast (koper was helemaal groen) deze ook maar even schoongemaakt tjonge wat een groene zooi kwam daar van af... :o :shock:

het is nu wel een klein fabriekje geworden boven het oliefilterhuis, maar jah als het werkt! dan is het mooi... toch? :lol:

foto's

Met dank aan Stefan! (boersie) die had namelijk ook een hele mooie oplossing voor de VDO meters! maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een plaat die ik via de duitse eBay heb kunnen bestellen... kosten rond de 17 euro...
Bijlagen
P6210317 (Custom).JPG
Oliedruksensor met op de voorgrond de gemaakt verlengstuk voor oliedrukschakelaar...
P6210317 (Custom).JPG (88.08 KiB) 234 keer bekeken
P6210318 (Custom).JPG
Oliedruksensor met op de voorgrond de gemaakt verlengstuk voor oliedrukschakelaar...
P6210318 (Custom).JPG (105.76 KiB) 234 keer bekeken
P6210322 (Custom).JPG
Oliedruk-sensor-kabel met beschermhuls eromheen (van de sloop) haha
P6210322 (Custom).JPG (170.27 KiB) 234 keer bekeken
P6210325 (Custom).JPG
Oliedruk-sensor & 191 971 922 (huisje) nieuw! voor olietemperatuur-sensor
P6210325 (Custom).JPG (92.79 KiB) 234 keer bekeken
P6210326 (Custom).JPG
Oliedruk-sensor
P6210326 (Custom).JPG (95.16 KiB) 234 keer bekeken
P6210328 (Custom).JPG
Oliedrukschakelaar Donor, haha
P6210328 (Custom).JPG (84.09 KiB) 234 keer bekeken
P6210329 (Custom).JPG
VDO Meters
P6210329 (Custom).JPG (130.85 KiB) 234 keer bekeken
P6210330 (Custom).JPG
VDO Meters
P6210330 (Custom).JPG (155.23 KiB) 234 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door jon
#248431
heel netjes egt respect..
Gebruikersavatar
Door klamath
#248439
Mooi dat het gelukt is!
Je hebt alleen de drukvoeler en de drukschakelaar verkeerd om zitten. :P origineel zit de schakelaar bovenin, en hangt dat potje naar de zijkant. maar verder geen op of aanmerkingen. :lol:
Gebruikersavatar
Door ATi
#248448
Tim, ben je nog niet wakker? :lol:

dat gaf ik al aan, bij mij past het niet anders, =P~ aangezien die airco slangen in de weg zaten... :x :x

kijk, en daarom past het dus niet bij een golf 3 (oliedruksensor) op de normale plek... :evil:

foto van hoe de oliedruksensor bij de corrado zit... de aircoslang heeft een knikje :lol:
Bijlagen
CIMG7466.jpg
CIMG7466.jpg (38 KiB) 201 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door klamath
#248450
Nee, was gisteren een lange dag. :lol: (via de telefoon in de trein geantwoord. )
Wel grappig dat je airco slangen in de weg zitten. (was de golf er nooit met die metertjes origineel? )

Is die plaat waar de metertjes zelf in zitten dan een origineel deel?

Iig erg netjes gedeen. :) Ondanks dat het dan geen echte meetinstrumenten zijn (maar indicatoren) Ben ik wel erg blij dat ik ze er in heb zitten. Kun je toch redelijk inschatten of er wat wazigs aan de hand is of niet.
Gebruikersavatar
Door ATi
#248451
:lol:

Ja idd, ik ben er ook blij mee... en ik heb gevraagd het was nooit een optie geweest op de golf 3, dus dat verklaard een hoop... :? :shock:

ik heb net even foto's gemaakt dat de meter's in actie zijn...

koude motor en warme motor... :lol:
Gebruikersavatar
Door ATi
#248452
Foto's bij meters in bedrijf =P~
Bijlagen
P6220331 (Custom).JPG
Oliedruk koude start
P6220331 (Custom).JPG (157.31 KiB) 202 keer bekeken
P6220335 (Custom).JPG
Olietemp 56 Graden (stationair)
P6220335 (Custom).JPG (119.03 KiB) 202 keer bekeken
P6220336 (Custom).JPG
Oliedruk bij 56 graden (stationair)
P6220336 (Custom).JPG (148.57 KiB) 202 keer bekeken
P6220337 (Custom).JPG
Olietemp 96 Graden (stationair)
P6220337 (Custom).JPG (119.49 KiB) 202 keer bekeken
P6220338 (Custom).JPG
Oliedruk bij 96 Graden (stationair)
P6220338 (Custom).JPG (161.17 KiB) 202 keer bekeken
P6220339 (Custom).JPG
Olietemp 96 Graden 2000 Rpm
P6220339 (Custom).JPG (119.7 KiB) 202 keer bekeken
P6220340 (Custom).JPG
Oliedruk bij 96 Graden 2000 Rpm
P6220340 (Custom).JPG (151.35 KiB) 202 keer bekeken
P6220341 (Custom).JPG
Olietemp 96 Graden 3000 Rpm
P6220341 (Custom).JPG (120.31 KiB) 202 keer bekeken
P6220342 (Custom).JPG
Oliedruk bij 96 Graden 3000 Rpm
P6220342 (Custom).JPG (138.63 KiB) 202 keer bekeken
P6220343 (Custom).JPG
Olietemp 100 Graden (stationair & airco aan)
P6220343 (Custom).JPG (123.68 KiB) 202 keer bekeken
P6220344 (Custom).JPG
Oliedruk 100 Graden (stationair & airco aan)
P6220344 (Custom).JPG (123.09 KiB) 202 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door bekir83
#248457
ziet er erg professioneel uit. echt respect Arie
echt superhandig nu weet je wat je blok doet =D>
Gebruikersavatar
Door ATi
#248511
Danke!!! haha
Gebruikersavatar
Door Boersie
#248628
Ziet er netjes uit arie! :wink:
Ik had trouwens met warme motor nog geen 2bar stationair eerder 1 bar, met me oude VR.
Maar miss komt dat omdat mijn meter niet van 1 tot 10bar loopt maar 1 tot 8bar, dat die het verkeerd weer geeft?..
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 95