Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door bekir83
binnenkort maar mijn bougies vervangen, heb de originele plastic bougietrekker, hoop dat het daarmee lukt.
welke dopmaat is de bougie zelf??

sorry voor oftopic :wink:
Door ATi
Dop van de bougie = 16mm :mrgreen:
Door Stigters v6 4motion
Van het weekend een maat van mij met een vr6 ging ze bougie's vervangen in de avonduurtjes en nog is buiten in een tunneltje,
En wat denken julie??? de eerste en beste bougie brak dus meteen af als er iets is wat je niet wilt is dat wel.
Dus mijn reactie linkse tap er in. en klaar is kees,en dit werkte de dag er na zeer goed,, Gelukkig was het allemaal goed gekomen zonder de kop tedemonteren. Ze zweten peentjes toen het gebeurde

@Bekir Demonteerd de bougie's wel bij een voledig afgekoelde motor.
En niet al tevast draaien!
Laatst gewijzigd door Stigters v6 4motion op 13 jan 2012, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ATi
Wat mij vaak opvalt dat ik vaak VR6-jes tegenkom met compressie verlagende bougie's met andere woorden, de afdichting van de bougie (eigenlijk een pakking) is niet goed aangedraait, dus de bougie zit wel aan, maar de zogenaamde afdichting van de bougie is niet samengedrukt, met als gevolg een bougie die zijn warmte NIET goed kwijt kan aan de cilinderkop... maar nu! je moet zorgen dat de bougie schacht schoon en zandvrij is! dus voor het losdraaien van de OUDE bougie's even met lucht de schachten goed schoon blazen (met perslucht) vervolgens oude bougies verwijderen, de NIEUWE altijd voorzien van een likje keramische vet!!! op het schroefdraad (zo voorkom je vast rotten van bougie's) als je ze dan over een 20.000 km weer gaat vervangen heb je een makkelijke klus :mrgreen: je draait ze er dan zo uit! het voordeel van keramische vet is dat je gevoel hebt hoe vast je ze moet draaien! dan kan het eigenlijk bijna niet misgaan... vergeet NIET dat NIEUWE bougie's de eerste keer GOED aangedraait moeten worden, en je MOET daarna die pakkingring wel samendrukken (pletten)!!! dit is voor de meeste even een vreemde ervaring! je draait ze aan, en eigenlijk moet je nog 90 graden aandraaien, dit zorgt ervoor dat de bougie pakking wordt aangedrukt! zodat de bougie ook echt aan ligt en goed zijn warmte kwijt kan aan de cilinderkop (wat heel erg belangrijk is) > anders heb je kans op een bougie die te heet wordt en dan de isolatorneus van de bougie breken (met alle gevolgen van dien) of je motor compressie is dermate laag dat je net zo goed in een Golf CL kan gaan rijden...

:mrgreen:
Door jacobus
gespot onze vr6 goeroe
2012-01-20_22.25.15.jpg
2012-01-20_22.25.15.jpg (2.08 MiB) 164 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jacobus op 20 jan 2012, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ATi
Godver wat een knappe vent zeg, o nee... ik bedoel wat een mooi blokje die we even uitelkaar hebben gedraait, ik droom over krukas-jes

leuke foto jacob! bedankt voor alles!!!
Door jacobus
je hebt hem ook via de mail :wink:

was idd gezellig arie en dennie volgende keer bij jullie
Laatst gewijzigd door jacobus op 20 jan 2012, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ATi
Haha, jah dank jullie wel (ook namens dennie, die zit hier nog fftjes aan de cola)

ff een blok binnen een uur uitelkaar gedraait! (alleen het onderblok dan)
Door ATi
Wat ik ook wilde zeggen, dat alles netjes is daar, mooi voorelkaar... :wink:
Door jacobus
ATi schreef:Wat ik ook wilde zeggen, dat alles netjes is daar, mooi voorelkaar... :wink:
dank je wel arie en dennie

helaas is het nog niet klaar , maar als het klaar is :mrgreen:

tot volgende keer :wink:
Door tempel
jacobus schreef:je hebt hem ook via de mail :wink:

Zijn ze samen gaan wonen dan :lol:
Door clown25
tempel schreef:

JALOERLS :P :P :P :P :P :P =D> =D> =D>
Door tempel
clown25 schreef:
tempel schreef:

JALOERLS :P :P :P :P :P :P =D> =D> =D>
Vreselijk :lol:
Door clown25
arie slaapt zelf met een vr6 motor in bed

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

tempel dat wist ik wel hahahaha
Door ATi
Zie mijn onderschrift PDT_crazy.gif
Door klamath
Nee joh, niet in bed, is toch veels te hard. :P Hooguit een onderblok ipv een nachtkastje. Kun je immers 6 paar sokken in kwijt. :mrgreen:
Door bekir83
ATi schreef:Zie mijn onderschrift PDT_crazy.gif

geweldig echte liefhebber :mrgreen:
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 95