Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door ATi
Dank, was best een rare dag... (nu wel leuk, achteraf) :wink:
Door ATi
Nee, alleen een beetje schoongemaakt (zover je kan) verder zag alles er erg goed uit na 238.000 Km :o

we zullen zien michael...

voor die gene die vandaag naar de meeting gaan, heel veel plezier!!! :wink:

ik had er bij kunnen zijn, als mijn inlaat gewoon afgelopen vrijdag klaar was, maar goed dat is achteraf... :?

nu heb ik nog wel een extra inlaat en inlaat spruitstuk, maar waar ben ik dan mee bezig? kost me weer pakkingen en dergelijke als die andere (mooi geglasparelde, en voorzien van verf) er dan weer op moet... :wink:
Door v-power84
Klasse! =D> Ben benieuwd wat ie gaat doen icm die andere nokken...eerst n paar honderd km rustig rijden, olie wisselen, en dan kijken wat ie doet 8)
Hoe kan t dat je dat niet leuk vond? Ik vind zoiets prachtig...misschien omdat dit de eerste keer was dat je de kop eraf hebt gehaald en alles er nieuw op hebt gezet? Twijfel je of je t wel goed gedaan hebt? Zolang die ketting maar op tijd staat en de bouten op het juiste moment zijn aangedraaid komt alles goed :wink:
Door ATi
Haha, ja idd... een kop eraf draaien had ik al ervaring mee, maar erop, is toch andere shit, ook omdat je iets wat praktisch nieuw is niet wilt beschadigigen, en omdat je het zelf doet, heb je geen garantie :roll: ach ik heb er nu wel een goed gevoel bij, heb net weer twee gedraait aan de krukas (2x rond) en alles komt weer op tijd te staan...
ketting is niet te strak, en te slap...

nog even een vraagje onder de kenners,

1. keer starten zonder dat ie aanslaat is mij bekend... (i.v.m. oliedruk opbouw)
2. daarna starten toch? en daarna huilen? pfff

hier het bewijs van de 2.9 nokkenassen (of niet?) :o
Bijlagen
P4170276 (Custom).JPG
P4170276 (Custom).JPG (210.68 KiB) 1068 keer bekeken
P4170273 (Custom).JPG
P4170273 (Custom).JPG (181.98 KiB) 1068 keer bekeken
P4170272 (Custom).JPG
P4170272 (Custom).JPG (194.52 KiB) 1068 keer bekeken
Door arjenvr6turbo
Arie! heb de fotos even gezien.netjes zeer netjes. alles wat zonder problemen gegaan :D ?
Door Jochem
Je hebt toch geen nieuwe zuigerringen? alleen nieuwe koppakking...

Als je oliedruk hebt, zou alles weer als vanouds moeten zijn...

of heb je nieuwe kletstoters? dat is 10 minuten op 2000-3000 tpm om de oliedruk hoog te houden, zodat ze niet direct metaal gaan schrapen.

Maar de oliedruk in de klepstoters moet ook nog op gaan bouwen, dus de tegendruk is de eerste paar keer draaien gelukkig waarschijnlijk nog niet zo heel groot.
Door tempel
M en A als toevoeging aan 021109101 betekend dat het ABV nokkenassen zijn , bij de AAA staat er een N en een B op als toevoeging . Maar het lijkt me sterk dat jij dit nog niet opgezocht had :lol:
Door tempel
Verschil tussen AAA en ABV:

Bron: Corrado.de

AAA Motor
Camshafts 021 109 101 N &
021 109 102 B
Duration 220° CA at 1mm lift
Centerline 115°
Exhaust opens 42° BBDC, Closes at 2° BTDC.
Intake opens 8° ATDC, Closes at 228° ABDC
Valve lift 10.2mm

ABV Motor
Camshafts 021 109 101 M &
021 109 102 A
Duration 220° CA at 1mm lift
Centerline 119°
Exhaust opens 50° BBDC, Closes at 10° BTDC.
Intake opens 8° ATDC, Closes at 228° ABDC
Valve lift 10.2mm.
Door ATi
=D>
Dank jullie allen... =D>

ik laat deze laatbloeiers zitten...

haha

wordt vervolgd...

:mrgreen:
Door bekir83
goed bezig kerel, ben echt benieuwd hoe die loopt straks, zal wel super lopen,

ook nieuwsgierig naar je gestraalde inlaat... fotoss
Door klamath
Wat ik zou doen is eerst op de startmotor laten lopen zonder de bougies er in. dan heb je geen spanning op de ketting, en geen druk op je cilinders. (plus dat je alle geluidjes die er verder zijn ook beter hoort.)
een aantal seconden zo laten draaien. dan de bougies er in en starten.
Heb het tot nu toe altijd zo gedaan iig, vind het wel prettig op die mannier. :mrgreen:
Door ATi
@Jochem, er zitten idd nieuwe klepstoters in, en onderblok is ongewijzigd...
@Tim, dat ga ik dan ook maar doen lijkt me goed idee... :wink:
@Bekir, ja daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar :o
@Tempel, bedankt voor die info! :D
@Arjen, ja alles ging eigenlijk zonder problemen (ging me soms te makkelijk) beetje een raar gevoel achteraf, dat je nu gaat denken, heb ik alles wel goed gedaan... haha

nou maar hopen dat die inlaat snel terug is... :?
Door tempel
Ben benieuwd wat voor invloed die nokkenassen op het geluid hebben , straks is je mooie roffel weg :roll:
Stuur even een PB als je je spruitstuk terug hebt.
Door ATi
Oke! ik pb dan wel...

wat betreft het geluid :? ja das een goeie! dat moeten we even aanhoren... :wink:

wordt vervolgd...
Door ATi
Nou, lekker weer weer...

kom er vandaag ook nog achter dat ik een verkeerde kleppdeksel-pakking heb... #-o zat er gisteren al zo raar tegen aan te kijken, ik denk komt wel, want in moet toch wachte op mijn inlaat, en ik ga nog een keer met tempel kijken of de timing klopt... dus heb hem nog niet vast gedraait...

ben wel blij dat ik er nu achter kom, anders had ik olielekkage kunnen krijgen i.v.m. niet goed afsluiten pasvlakken, op de 021 103 483 D staat een soort op staande rand die exact in dat kunstof kleppendeksel past...

dus die ik nu heb gaat nooit echt lekker passen... :evil:

1996
Ik moet hebben:
021 103 483 D (pakking)

Voor 1995 8e maand
en ik heb nu in die set (koppakingset) zitten:
021 103 483 B
Door ATi
Hier een paar foto's van de OUDE cilinderkop, en heb de kleppen even geopend, je kon duidelijk merken dat op de kleppen die wat meer zwart/vies waren er wat meer klepspeling voelbaar was :o en op de 6e zat dus weer veel meer dan op die andere... dus conclusie is wel duidelijk, hoe meer klepspeling (te ruime klepgeleiders) hoe meer olie verbruik hieruit kan ontstaan, uiteraad moet ik het nog ondervinden met de nieuwe kop... (dat het olievebruik gedaalt zal zijn) :)
Bijlagen
P4170288 (Custom).JPG
P4170288 (Custom).JPG (213.35 KiB) 1087 keer bekeken
6e_2.JPG
6e_2.JPG (134.31 KiB) 1087 keer bekeken
6e.JPG
6e.JPG (121.86 KiB) 1087 keer bekeken
5e.JPG
5e.JPG (144.67 KiB) 1087 keer bekeken
4e.JPG
4e.JPG (148.84 KiB) 1087 keer bekeken
2e.JPG
2e.JPG (140.16 KiB) 1087 keer bekeken
1e.JPG
1e.JPG (151.43 KiB) 1087 keer bekeken
Door Jochem
ATi schreef:kom er vandaag ook nog achter dat ik een verkeerde kleppdeksel-pakking heb... #-o zat er gisteren al zo raar tegen aan te kijken, ik denk komt wel, want in moet toch wachte op mijn inlaat, en ik ga nog een keer met tempel kijken of de timing klopt... dus heb hem nog niet vast gedraait...
LOL :lol: Ik zat nog te kijken naar die foto laatst: "he? dat is volgens mij de verkeerde klepdekselpakking"
Maar ik denk, ik zeg maar niets, want Arie weet vast wel wat hij doet :P

edit: je 2e cil is trouwens ook niet schoon meer...
Laatst gewijzigd door Jochem op 18 apr 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ATi
@Jochem, thanks! en je hebt gelijk... helaas :wink: :roll:

Gisteren gelijk de dealer gebeld, ding is niet in het land op voorraad, dus moet ergens uit duitsland of china komen (denk ik) haha

morgen zal die rond 15:00uur binnen moeten zijn...

hopelijk morgen ook een belletje dat dat inlaatspruitstuk klaar is... pfff

wat betreft die klepgeleider speling, als men daar dus te lang mee door blijft rijden, heb je dus ook kans op een hangende klep, en of een klep die afbreekt omdat ie te vaak scheef in zijn zitting wordt gedrukt... met alle gevolgen van dien... zoals een aantal onder ons al motorschade hebben opgelopen... het is en blijft een moeilijk verhaal, omdat je dat niet ff snel kan checken... ik weet wel als ik hier te lang mee had doorgereden ik hetzelfde had kunnen krijgen (klep die afbreekt)

Dus daarom is het ook erg belangrijk om klepgeleiders te laten vervangen, en niet alleen even klepsteelrubbers vervangen... Zeypveld heeft het vaak genoemd...

je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat een cilinderkop van een VR6 rond de 200.000 km een revisie nodig heeft, uiteraad zijn er uitzonderingen, maar ik heb hier nog 2 andere cilinderkoppen liggen (waarvan de kleppen zijn gebroken) en deze hadden allemaal rond de 200.000 a 250.000 Km erop zitten... en je raad het al, klepgeleiders ruim, waarvan een cilinderkop de geleiders zo ruim waren dat ik het idee had dat er geen eens klepgeleiders in zaten... haha
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 95