Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door ATi
michael@vr6 schreef:had je niet kunnen wachten tot na drachten !! :P
of ga je der gewoon heen ?

Haha, dat wilde ik wel, maar het was zo mooi weer... (afgelopen weekend) kon het dus niet laten... :oops:
tiennes vr6 schreef:Arie dan moet je meer gas geven dan slijt het wel hoor!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: [-o<
Haha ja daar ben jij ook beter in tiennes... :mrgreen:

de dag daarvoor (vrijdag) heb ik ook behoorlijk uitgehaald, daarom is alles ook redelijk schoon gebrand... :mrgreen:
anders was die 6e veel en veel erger aangekoekt... :)
Mario schreef:Goed bezig, Arie. =D> Straks heb je weer een mooi lopend blokje waar veel KM`s mee gereden kunnen worden. =D>
Laten we het hopen, moet eerst weer inmekaar... als die het dan nog doet... pfff haha

nog een leuk detail, in de kop die klaar ligt zitten ABV nokkenassen :shock:
Door ATi
Haha. dank je... maar die rekbouten zaten goed vast :? (wat wil je na 16 jaar) :mrgreen: kop is er in iedergeval nog nooit eerder afgeweest... :lol:
Door v-power84
Plopperdeplop, goed bezig :mrgreen:
Onderblok ziet er idd nog verrassend goed uit op de foto's, zo zie je maar dat veel km's niet veel te betekenen heeft bij de vr6 met een verantwoorde rijstijl...de kop ziet er op zich ook helemaal niet slecht uit, heb je wel al kunnen zien waar het olieverbruik vandaan komt?
Ga je m nu ook laten chippen gezien je abv nokken erin gaat leggen? Zou ik ook een 2.9 inlaat en gasklep erbij zoeken :wink:
Inlaat hoogglans zwart maken, ziet er super uit(vind ik dan)
Door ATi
Joey, wat betreft dat chippen, ja dat is een optie, maar hoeft niet perse omdat de 16 bits ecu deze wel herkend...

olieverbruik (spoortje) was te zien aan de cilinderkop (6e) en dan bij de uitlaatklep. =P~
Door v-power84
ATi schreef:Joey, wat betreft dat chippen, ja dat is een optie, maar hoeft niet perse omdat de 16 bits ecu deze wel herkend...

olieverbruik (spoortje) was te zien aan de cilinderkop (6e) en dan bij de uitlaatklep. =P~
Ahhhh ok...didn't know that :o dat scheelt wel aanzienlijk in "chipkosten" 8)

Nog plannen met die kop die je eraf gehaald hebt?
Door ATi
Ja, maar dat is toekomst! :) ik wil met de tijd nog een compleet blok laten reviseren, en dan gaat deze oude kop (uiteraad eerst laten reviseren) op het dan gereviseerde onderblok... (extra onderblok heb ik ook nog staan) :oops:

maar voorlopig (als alles goed gaat) kan ik eerst wel een 100.000 rijden met de huidige, er is een kans dat er dan mischien een kettingrevisie volgt, maar dan ben ik al wat jaren verder, en hopelijk heb ik dan een gereviseerd blok gespaart, en dan wil ik dus dat blok erin hangen, en dan de oude (met nog frisse kop) in de bingo gooien, uiteraad komt daar dan eerst weer een kettingrevisie op... :wink:
Door bekir83
wow Arie je blok met 238 dkm ziet er nog goed uit, je geleiders zien er ook nog goed uit, ik zou hem als ie klaar is wel chippen ivm abv nokkken. dan heb je echt een superfrisse motor veel succes Arie, :mrgreen:
Door ATi
Dank Bekir, tja dat chippen is een optie, het is niet per noodzakelijk (komt omdat ik een 16 bits ecutje heb) de latere VR6-jes hebben allemaal dezelfde ecu's (2,9 en de 2,8)... dus ik heb voordeel in dit geval... :) maar chippen kan uiteraad geen kwaad en is altijd goed... :wink:
Door ATi
=P~ zoals ik er nu tegen aan kijk kom ik niet naar drachten, :( van het weekend de boel weer opbouwen... (inlaatspruitstuk is bij een bedrijf > glasparelen en spuiten, en injectoren worden gereinigd bij van dijk te groningen) heb beide nog niet terug, beloofd is dat ze deze week (uiterlijk vrijdag) klaar zijn, dat betekend als het weer mee zit ik a.s. Zaterdag wel de hele dag bezig ben met opbouwen... en controleren
Door jacobus
geeft niks hoor arie zijn we we van je gewent :lol: ( grappie ) :wink: :roll: :oops: :cry: :^o

maak eerst je vr maar goed klaar er komen meetings genogt
Door ATi
:cry: :mrgreen:

Vaak klus ik tegen een meeting aan... haha

De Injectoren zijn weer terug van weggeweest... :)

Gereinigd en getest en voorzien van nieuwe O-ringen, nieuwe filtertjes en spuitmondjes/hoedjes :mrgreen:
Bijlagen
P4150214_(Custom).JPG
P4150214_(Custom).JPG (345.33 KiB) 1270 keer bekeken
P4150216_(Custom).JPG
P4150216_(Custom).JPG (207.58 KiB) 1270 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ATi op 15 apr 2011, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tempel
Wat een mooi doosje =D> Maar wel mooi dit , weet straks tot op de cent nauwkeurig wat mij dit gaat kosten =D> Auto levert straks 219,7 pk :lol:
Laatst gewijzigd door tempel op 15 apr 2011, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ATi
Ja bekend doosje, ik dacht al waar kwam die ook alweer weg... #-o haha nou hij kwam mooi van pas! :mrgreen:

Kosten waren 80,- euro... :) voor wat ze eraan hebben gedaan wel waar voor het geld... :wink:

3 van de 6 injectoren waren wel toe aan een reiniging (volgens van dijk) dus heb straks dik 220 Pk... haha

O-ringen waren ook aardig gaar, na 16 jaar...
Door ATi
Je hoort het nog wel niels.. (hopelijk(

een tegen valler vandaag, inlaat en spruitstuk nog niet klaaar..... :cry:
Door Jochem
Ik schat dat wij turborijders je strax niet meer bijhouden :mrgreen:
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 95