Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Gebruikersavatar
Door ATi
#199162
Ow! das mooi om te horen... kan ik met wietse en jullie erbij als leerlingen (ikzelf ook natuurlijk :oops: ) een clinderkopvervangen en koppaking en dergelijke =D> Cursus VR6!

@Wietse, ja daar noem jij wat! ik hoor heeeeeeeeeeeeeeeeeel licht mijn ketting/geleider... het is nu ongeveer 80.000 Km geleden dat er een ketting/geleider/spanners zijn vervangen door de vorige eigenaar :|

ik denk dat we het maar ff moeten afwachten tot het moment dat het spul opentrekken...
ik zit er wel aan te denken om de bovenste spanners/geleiders gewoon preventief mee te pakken, want die hebben de meeste kwaaltjes... ik denk niet dat mijn ketting al zo ruim is dat ie aan vervanging toe is... het nadeel is wel dat de bak er dan af moet #-o #-o

maar jah, er zijn zelfs gevallen bekend dat er een ket-revisie plaats vind bij 80,000 Km #-o #-o
Gebruikersavatar
Door WietseVR6
#199220
Tja, preventief bezig zijn.
We moeten het maar zien maar denk dat na 80.000 km je beter dat ook mee kan nemen.
Revisie word door de duitsers gedaan rond 150.000 km, dus je schiet al aardig op.
En als de heren in Marrum een motorlift hebben maakt de klus een stuk makkelijker.

Toch, als je zover gaat denk ik dat het sneller en makkelijker is om eerst dat andere blok te reviseren (ketting/kop) en die er in te lepelen ipv je eigen eruit, fixen en dan er weer in knallen.

Maar genoeg bedenktijd toch? Eventueel kunnen we je eigen blok dan een revisie geven en dan kun je hem in de verkoop gooien.
Gebruikersavatar
Door ATi
#199221
Haha, ja ik heb nog genoeg bedenk tijd, en al heel wat onderdelen...

ik laat het even op me inwerken, wat betreft die km stand ketting, tja het zou eigenlijk dom zijn om die niet mee te pakken, uiteraad lopen de kosten dan wel op, maar jah dat weten we nu eenmaal met een auto, oke ene VR6 van dik 15 jaar oud is het ook niet anders... of je moet nieuw gaan rijden... en dan over drie jaar weer inruilen... :roll:

eerst maar ff de winter overleven, en dan flink sparen, en dan maar eens ff boodschapen doen bij de dealer... =P~
Gebruikersavatar
Door WietseVR6
#199230
Dealer??

Dan moet je nog wel even sparen ja.
Kijk ff op autoteile.cc, veel goedkoper dan dealer en dezelfde gangbare fabriekanten.
Als je wil kan ik je vanavond of zo wel even een lijstje sturen met alle onderdelen voor ketting revisie en zo.
Heb alles hier nog op de pc staan met prijzen erbij.
En het werk kost alleen maar koffie en/of bier :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door jacobus
#199353
en anders lepel je mijn motor in die van jou met ecu en rij je totdat je blok klaar is
dat gun ik je als vriend

maar ik wil mijn toppertje wel weer terug :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door WietseVR6
#199413
Sjezus, dan moet je 2x he!! :shock:

Kortste klap is compleet gereviseerd blok erin gooien.
Maar als blijkt bij compressie meting dat ie nog goed is dan is het in de eerste instantie niet noodzakelijk, maar als je dan een ketting revisie wil doen moet de hele zooi er toch uit en dan ben je net zo ver.
Heb je dat alles gedaan en 2 jaar later hangen de zuigers los in de boring........ #-o
Gebruikersavatar
Door ATi
#199414
Haha,

Maar wees eerlijk! als mijn onderblok er net zo mooi eruit ziet als die blok die ik nu van jou heb, kan ik daar met een nieuwe kop (ex kop van jou) en nieuwe ketting/geleiders/spanners en eventueel nieuwe koppeling makkelijk nog een 150.000 km mee rijden toch? en dan moet ik alleen nog een krukas scoren die nog orgineel is en ik laat mijn oude kopje plus jou ex-onderblok helemaal reviseren met de tijd... als ik die VR6 dan nog heb, hangen we dat nieuwe blok er dan alsnog in! mischien zijn we wel dan rond de 50 of zo :mrgreen:

@Jacobus! wel lief hoor :mrgreen:

Hierbij nog een Compressiemeting van mijn Golf VR6 uit het jaar 17-06-04 km stand +- 160.000 na nieuwe distributie koud...

zal nu wel niet meer zo zijn met al dat getrap... haha :mrgreen:
Bijlagen
Compressiemeting.jpg
Compressiemeting.jpg (139.53 KiB) 905 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ATi op 23 nov 2010, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mad_Uwe
#199834
Ik zou in een keer een compeet blok er in lepelen Arie. O.k. het kost meer maar je hebt er maar een keer werk van. Wat mankeert er aan het onderblok wat je nu gekocht hebt? Als dat te overzien is dan zou ik echt in een keer een compleet blok opbouwen en overbouwen. Blok met bak uit de auto, revisie blok met bak eraan er zo weer in schuiven :wink: Of ben je het geouwehoer bij mij vergeten :lol:

En versleten klepgeleiders zorgen niet heel snel voor problemen dus neem gewoon je tijd. Mooi project man :D
Door ThomasVR6
#199881
Ik zou gewoon met dat onderblok wat je heb gekocht nog een kop erbij zoeken en dan alles reviseren en dan monteren en daarna gewoon met je oude blok hetzelfde doen :wink:
Dan heb je echt een lekker fris blokje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door ATi
#199923
Idd Thomas, dat is wel een goed idee...

maar ik moet even rustig aan doen met de geldkraan...

ik ga eerst de cil kop die ik van wietse heb late reviseren... dan van de zomer mijn kop van de romp trekken en dan ff bekijken hoe en wat... ik pak er wel een ketting revisie bij en koppelings set...

ik moet dan minimaal weer een 100.000 er tegen aan kunnen, mijn oude kopje laat ik dan met de tijd, als ik weer wat geld heb reviseren, en dan maak ik weer een compleet blokje die dan helemaal is gereviseerd...

maar dan ben ik al oud... haha :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door tempel
#199970
Mario schreef:
ATi schreef:maar dan ben ik al oud... haha :mrgreen:
Ben je dat nog niet dan. :mrgreen:
Hij is jonger als jij er uit ziet , Mario :lol:
Gebruikersavatar
Door tempel
#199990
Mario schreef:Ik heb gewoon een oude kop, Tempel. #-o
Maar je bent wel aardig :lol:
Gebruikersavatar
Door Mario
#200000
tempel schreef:
Mario schreef:Ik heb gewoon een oude kop, Tempel. #-o
Maar je bent wel aardig :lol:
Dat weet ik, omdat mijn mama dat altijd had gezegd tegen mij. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Door v-power84
#200019
Mooi spul wat je je gehaald hebt :D Dat wordt een leuk(en leerzaam) project..
Als je zo doorgaat hebben we binnenkort een volwaardige vr6 specialist erbij :lol:
Door ThomasVR6
#200082
Ja de VR6Specialisten worden er al meer met die motor problemen de laatste tijd :P
Gebruikersavatar
Door michael@vr6
#200099
haha ja dat cker wel we zijn nu zover dat we de motor eruit halen en koppeling vervangen binnen 3 uur :P ZONDER BRUG
Door ThomasVR6
#200102
Wel met 2 man he :wink: En een heftruck :mrgreen:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 95