Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door ATi
Ja! gisteren goedgekeurd!

Rijd wel fijn! na een ritje (motor goed op temp) ff de kickdown geprobeert vroemmmmmmmmmmmmmmmmmm

haha geweldig!!! dat geluidje... =D>
Door ThomasVR6
Is toch apart zo V8 hoor klinkt ook wel leuk maar de VR6 is de roffel of all engine's :mrgreen:
Maarre weer een mooi klusje geklaart dus nu je eigen auto maar ff lager denk :roll: :lol:
Door ATi
Ja, idd dat is het volgende klusje... #-o

:mrgreen:
Door ATi
Maandag 6 Sept APK... pfff... #-o (apk bij de VW dealer, zoals voorgaande jaren, ook een steekproef was geen probleem) =P~ dit wordt de 5e APK voor mijn VR in mijn bezit, tot nu toe iedere keer goed gekeurd...
Door Madness
Arie jij hoef echt niks te vrezen die komt er makelijk door :wink:
Door jacobus
geen slapeloze nachten gehad deze keer arie ?

je hebt me nog op msn proberen aan te spreken toch ? mijn msn deed heel vreemd ik was ook met michael vr6 aan het lullen poef weg

of moet ik je even bellen vriend arie :wink:
Door ATi
Beetje late update...

Auto afgelopen 6 September APK gehad, en eerst afgekeurd #-o de stofhoes van de aandrijf-as (rechts) aan de bakzijde had een klein scheurtje :shock: het vet was er nog niet uitgeslagen ( :D ) dus dat viel weer mee...

ik had zelf geen zin in de klus, omdat ik vakantie had en de dag daarop zou het weer gaan regenen (achteraf was het wel mooi weer) :evil: dus heeft de dealer het gedaan en het zou komen op 100 euro... ik zeg doe maar...
apk er gratis bij afgedwongen, ik zeg mats mij maar een keer... haha, dus normaal was het 150 euro zeg maar... die bewuste dag kregen ze hem niet klaar omdat de wagen niet gepland was, oke dus de volgende dag kon ik hem weer ophalen =D> dus ik betaald, en ik rij weg... verdome! wat in godsnaam is er gebeurt!!!
stuur stond scheef, althans ik moest bijsturen oom hem recht op de weg te houden!!! :evil: ik weer terug, ik zeg wat in godsnaam hebben jullie gedaan! ik zie zelfs dan mijn wiel scheef staat! die man van de balie liep mee, hij zegt dit is belachelijk, hij de chef werkplaats erbij, en die kreeg een rood hoofd... hij zegt ik vermoed dat ze hem niet hebben uitgelijnd =P~ oke! en nu dan? hij zegt gaan we doen, maar ja weer druk bij hun (die dag) dus de volgende dag (woensdag) eindelijk weer ophalen, nou ik moet zeggen perfect uitgeleind!...

ik kreeg nog die dag een telefoontje van de chef werkplaats, hij bood alsnog zijn excuus aan, hij zegt stomme actie van ons geweest...

ik vroeg mij af? je kan toch de steekas verwijderen zonder dat je het fusee moet loshalen?
(want dat hadden ze gedaan om meer ruimte te krijgen) volgens die chef werkplaats is het een normale actie dat de hele steek-as eronder weg en dan moet je dus ruimte maken door het fusee los te halen aan de boven-kant
(dus de twee bouten los van de schokbreker/fusee, en de stuurkogel)

De reparatie set bestaat uit de volgende onderdelen:

Stofhoes
6 x Torx inbusbouten
1x Tube Vet
Pakking flens bakzijde
Veerclip
Ring
Centrale moer (wielzijde)
Torx inbusbout voor schijf/naaf bevesting

Set kost bij de dealer rond de 40 euro
Door Northpole
nou nee niet echt zeker niet als je de boel niet wil forceren dus hebben ze het op de juiste manier gedaan!
Door ATi
Dankje North, want ik had er zelf nog geen echte ervaring mee gehad, behalve die klus van Dennis zijn auto, daar hebben we toen de versnellingsbak eronder weggehaald, en ik kan met niet meer voor de geest halen of we toen de fusee of fusee kogel die met drie boutjes vast zit) hebben losgehaald, nu ik wat langer na gaat denken...

Mischien dat Dennis en Ali het zich nog wel voor de geest kunnen halen???

Ze zijn er in totaal een 2 uur mee bezig geweest, dus kon deze actie niet echt uit (gezien de kosten)

die pakking (bakzijde) schijnt nogal een drama te zijn,
(dat kan ik me wel voor de geest halen bij dennis zijn auto)
Door Markob
Ja die blijven nooit echt goed plakken, want als je je homokineet ontvet hebt doe je er nieuw vet op en dat gaat op de een of andere manier echt altijd weer aan die pakking zitten :evil: :P (ervaring G60 cabrio ;) )
Laatst gewijzigd door Markob op 23 sep 2010, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ATi
Haha =D> ja dus! nou ben blij dat hun ff hebben zitten pielen... :wink:

Toen ik die monteur sprak, ik zeg tegen hem, gebeurt niet zo vaak he? dat een stofhoes van de bakzijde vervangen wordt... maar ik denk dat ik wel weet waarom, VR6 blokje is nogal een heethoofd, en hij zit vlak achter de carterpan uit de rijwind, dus door de hitte wil die na een 15 jaar wel uitdrogen...

p.s.

het is de 5e APK die ik meemaak (bij de dealer) met deze VR6 (heb hem dik 5 jaar)
het is de eerste keer dat ik een aantekening heb op een apk papier > na vervangen stofhoes aandrijf-as > goedgekeurd...
Door ATi
Zo vandaag aan een Renault Scenic uit 2005 het Raam-Mechanisme proberen te repareren... wat een Hork van een auto is dat zeg... klote werk, uiteindelijk maar de raam motor uitelkaar gedraait (4x torx) en dan aan de rotor draaien zodat ik het raam alsnog dicht kon draaien (veeeeeeeeeeeeeel draaaaaien) :lol: daarna maar ff de boel weer inmekaar gezet... zodat paps en mams weer fatsoenlijk kunnen rijden...

De Renault Scenic, hebben dus ook elende met elektrische ramen!!! dus niet altijd VW kwaal... hahaha :mrgreen:

Vandaag ook van een Golf 1 Cabrio uit het jaar 84 de Wiellagers, Naafjes, Remschijven & Blokken vervangen aan de VOORkant (2x links en rechts) ik ben lam in de armen van het draaien (Wiellager-trekker-set) =P~ =P~

Groet uit het noorden...
Door michael@vr6
ATi schreef:Beetje late update...

Auto afgelopen 6 September APK gehad, en eerst afgekeurd #-o de stofhoes van de aandrijf-as (rechts) aan de bakzijde had een klein scheurtje :shock: het vet was er nog niet uitgeslagen ( :D ) dus dat viel weer mee...

ik had zelf geen zin in de klus, omdat ik vakantie had en de dag daarop zou het weer gaan regenen (achteraf was het wel mooi weer) :evil: dus heeft de dealer het gedaan en het zou komen op 100 euro... ik zeg doe maar...
apk er gratis bij afgedwongen, ik zeg mats mij maar een keer... haha, dus normaal was het 150 euro zeg maar... die bewuste dag kregen ze hem niet klaar omdat de wagen niet gepland was, oke dus de volgende dag kon ik hem weer ophalen =D> dus ik betaald, en ik rij weg... verdome! wat in godsnaam is er gebeurt!!!
stuur stond scheef, althans ik moest bijsturen oom hem recht op de weg te houden!!! :evil: ik weer terug, ik zeg wat in godsnaam hebben jullie gedaan! ik zie zelfs dan mijn wiel scheef staat! die man van de balie liep mee, hij zegt dit is belachelijk, hij de chef werkplaats erbij, en die kreeg een rood hoofd... hij zegt ik vermoed dat ze hem niet hebben uitgelijnd =P~ oke! en nu dan? hij zegt gaan we doen, maar ja weer druk bij hun (die dag) dus de volgende dag (woensdag) eindelijk weer ophalen, nou ik moet zeggen perfect uitgeleind!...

ik kreeg nog die dag een telefoontje van de chef werkplaats, hij bood alsnog zijn excuus aan, hij zegt stomme actie van ons geweest...

ik vroeg mij af? je kan toch de steekas verwijderen zonder dat je het fusee moet loshalen?
(want dat hadden ze gedaan om meer ruimte te krijgen) volgens die chef werkplaats is het een normale actie dat de hele steek-as eronder weg en dan moet je dus ruimte maken door het fusee los te halen aan de boven-kant
(dus de twee bouten los van de schokbreker/fusee, en de stuurkogel)

De reparatie set bestaat uit de volgende onderdelen:

Stofhoes
6 x Torx inbusbouten
1x Tube Vet
Pakking flens bakzijde
Veerclip
Ring
Centrale moer (wielzijde)
Torx inbusbout voor schijf/naaf bevesting

Set kost bij de dealer rond de 40 euro
of je fusee los of je blok eruit :P dan hoef je niet uit te lijnen hehe dus ze hebben voor het eerste gekozen :P ik heb het blok terug gelaatst en was vergeten 1 aandrijfas op zijn plek te houden na het blok half weer opgebouwd te hebben kwam ik erachte dat hij eronder hing dus kon alles weer los er is dus geen mogelijkheid omdat dat zonder uitlijnen knap te doen
Door ATi
Zo, van het weekend ff bij Wietse kijken en de schuur leeg trekken...
ik zal wel foto's maken... als ik het spul in de huis kamer heb staan :oops: haha

Onderblok
Cilinderkop
Diverse andere delen...

Het is de bedoeling dat ik de Cilinderkop van Wietse laat reviseren en deze van de zomer gaat monteren op mijn huidige blok (i.v.m. olieverbruik 6e cilinder, dit komt door ruime klepgeleider of klepseal) ik verwacht niet dat mijn onderblok zo verrot is dat deze gelijk een revisie moet hebben, maar goed! dat zien we wel in de zomer

in de toekomst wil ik het Onderblok wat ik dan heb staan, laten opboren en dan de oude cilinderkop (van mijn VR6) weer laten reviseren, zodat ik dan een fris nieuw blok heb...

maar gezien het feit dat hier nu meerdere mensen de stomme pech hebben gehad (waaronder michael) dat een of meerder klepgeleiders ruim en of versleten zijn geweest en daardoor het spul in de soep kan lopen wil ik dit een slag voor zijn (zover je dan kan natuurlijk) het is in iedergeval wel zo dat bij ruime klepgeleiders de kans toe neemt op hangende kleppen en of overtolig olievebruik.
Door PaulusB
Goedbezig Arie,

Bij jou word het vast net zo mooi als Barry nu met zou Corrado doet kwa motor opbouw :mrgreen:
Door ATi
Ja paul, wie weet, zal eerst op zich laten wachten... (compleet gereviseerde blok)

Maar ik weet nu van diverse revisie-bedrijven dat de meeste problemen altijd in de cilinderkop zitten, en bij een VR6 zijn het zoals Zeypveld ook al aangaf een belang dat je klepgeleiders en Klepseals moet meenemen, verder trekt mijn VR6 als een lier, en het onderblok het ik wel vertrouwen in... (we zullen zien...) dan kan ik eerst weer tuffen en dan met de tijd weer sparen voor het complete geheel...
Door Markob
ben benieuwd, ben wel blij met mn gereviseerde motor dan :P

Als je nog iemand weet die een goeie VR zoekt, ik wil m begin volgend jaar weer verkopen :wink:
Door ATi
Marko! :shock:

Krijg je spijt van... :mrgreen:

Marko, wat is er bij jou nu precies aan gereviseerd? ja sommige zeggen al bij een ketting-revisie dat al compleet is gereviseerd... haha

Cilinderkop bij een VR6 is in iedergeval een Zorgenkindje boven de 200.000 km
Door klamath
ATi schreef:Marko! :shock:

Krijg je spijt van... :mrgreen:

Marko, wat is er bij jou nu precies aan gereviseerd? ja sommige zeggen al bij een ketting-revisie dat al compleet is gereviseerd... haha

Cilinderkop bij een VR6 is in iedergeval een Zorgenkindje boven de 200.000 km

Tegenwoordig noemt met een nieuwe koppakking als een Revisie.. :(
Heeft m'n pa geluk dat op zijn Corrado een nieuwe kop zit.
Heb zelf nog een kop met 36000 gelopen liggen, dus ook mooi voor m'n 2.9 opbouw. :) moet ook maar eens kijken hoe ik dat ga doen.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 95