Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door jacobus
gefeliciteerd kerel al weer 36 :shock:

haha geniet er van :mrgreen:
Door ThomasVR6
gefeliciteerd man :mrgreen:
Door Markymark
485.gif PDT_alc.gif
Door ATi
Dank jullie wel!!!

daarom was ik gisteren afwezig... :oops: :mrgreen:
Door ATi
Zo auto staat ergens anders... :cry:

Maar hij zal goed worden behandeld tegen toekomstig roest... :wink:

Stond ook een mooie 1.8 Golf met 60.000 op de teller, die man bracht hem ook ter behandeling... sorry geen foto... het regende zo hard... en mijn bat van camera was leeg.
Bijlagen
P6190139 (Medium).JPG
P6190139 (Medium).JPG (64.54 KiB) 1112 keer bekeken
P6190138 (Medium).JPG
P6190138 (Medium).JPG (70.87 KiB) 1112 keer bekeken
Door jacobus
de vr is daar in goeie handen arie

je hebt wel die witte wagen gezien echt prachtig gedaan
enne die golf met 60 op de teller zag er echt als nieuwe uit zeg niet te geloven :shock:
Door ATi
Was leuk! en de koffie was sterk :o haha =P~
Door Mad_Uwe
Heeel verstandig Arie :wink:

Waar heb je dit laten doen?
Door ATi
Er worden zelfs splinternieuwe auto's behandeld... :o
Door bekir83
is je auto al klaar Arie daar?
ff een vraagje:
had je de auto gebracht voor de dopjes roest? of voor iets anders??
wat doen ze daar allemaal aan??
Door ATi
Zo...

beter laat dan nooit, heb vorig weekend mijn groene monstertje weer opgehaald... was in het weekend weer druk bezig geweest om hem op te bouwen... en dan met name de binnenkant (zoals demping en vloerkleden) aan de binnenkant, met name de voorste bekleding en daar dus onder zitten een 5 tal doppen per kant! als je deze dus eruit haalt kun je in de buitenste kokers (aan de onderkant) de boel lekker volspuiten met was... dus belemmmer je de rotterij daar ook!

hierbij de foto's

de veren zijn ook meegespoten (was niet de bedoeling) omdat ze er met de tijd toch af gaan, i.v.m. verlaging (nu eerst ff geen geld voor over) dat deze oude veren zijn meegspoten vind ik niet erg, roesten ze immers ook niet meer... haha

verder zijn all subframes, draagdelen ook schoongemaakt en behandeld (wat normaal niet door vw wordt gedaan!!!) de holle ruimtes hebben allemaal blanke was en dat druipt wat na uit de deuren, verder vind ik de geur wat minder dan die van Tectyl (valvoline) maar ik heb de volste vertrouwen in dit product!

Binnekant & holle ruimtes carrosorie is gedaan met:

Dinitrol 1000
Dit is een Dinitrol Anti-Roest middel met penetratie waarde, maar heeft vooral zeer goede hechting op alle oppervlakken. Het zakt bijna niet uit op een verticale plaat, zoals deuren en binnenschermen. Door de specifieke werking wordt het bij beweging weer dun, denk hierbij aan een deurslot mechaniek. Hierdoor heeft het ook een smerende werking. Een wax product dat warm aangebracht moet worden, stolt bij afkoeling zodat een deurslot hier dan juist hinder van ondervindt. Ook bij het torderen van de auto blijft dit product gesloten. Het product is bijzonder geschikt als inwendige bescherming, zowel op schone/nieuwe plaat en ook als toplaag over de Dinitrol ML

Onderkant is gedaan met:

Dinitrol ML
Dit is een dun Dinitrol Anti-Roest middel dat hoge penetratie waarde heeft. Hiermee wordt het roestproces gestopt c.q. vertraagd. De Dinitrol ML is een flexibele vette vloeistof. Het beweegt mee met het chassis, waardoor het zijn werk goed blijft doen. Dit in tegenstelling tot een hard product wat openbarst. Dinitrol ML wordt gebruikt voor de onderzijde en de holle delen, zoals kokerbalken en deuren, maar is ook zeer geschikt om felsranden en gebarsten laknaden in te spuiten, zodat roest geen kans krijgt.

Sealand / Metallic
Dit is een Dinitrol Anti-Roest middel op een wax basis met metaaldeeltjes. Het is goed bestand tegen steenslag, pekel en wegvuil. De lasnaden en felsranden blijven goed zichtbaar. De coating is veerkrachtig, droog en eenvoudig te reinigen. Het heeft een mooi strak uiterlijk en de kleur is brons metallic. Dit product wordt gebruikt voor de onderzijde en de wielkasten.

@Bekir

Dopjes roest heb ik zelf opgelost (met een kennis) Gosliga kan dat soort dingen ook laten uitbesteden... (laswerk)
maar zo verrot was het nu ook weer niet, althans niet dramatisch... haha ik weet wel als ik nog 3 jaar had gewacht de achterste bodem aardig krokant was geworden!
Bijlagen
P6270196.JPG
P6270196.JPG (92.69 KiB) 1061 keer bekeken
P6270195.JPG
P6270195.JPG (70.86 KiB) 1061 keer bekeken
P6270194.JPG
P6270194.JPG (95.27 KiB) 1061 keer bekeken
P6270193.JPG
P6270193.JPG (99.02 KiB) 1061 keer bekeken
P6270192.JPG
P6270192.JPG (96.02 KiB) 1061 keer bekeken
P6270191.JPG
P6270191.JPG (64.28 KiB) 1061 keer bekeken
Door Mars
netjes,weer als nieuw! Maar waarom heb je de dopjes die niet worden gebruikt niet dicht gelast?
Door ATi
Mars,

die dopjes waren zo fris! (ik bedoel de carrosorie dan) dan ik alleen nieuwe doppen heb geplaatst met vooraf ingespoten te hebben met Dinitrol 1000 en dan nieuwe dopen geplaatst...

en deze dikke laag (Metalic voor de onderkant) houd de roest wel buiten...

vaak zie je bij een Golf uit 96 de achterste 4 doppen eruit roesten (ter hoogte van de achterbank)

bij mij waren alleen de twee achterste (buitenste) doppen er helemaal uit gerrot...

oude doppen zijn niet meer te krijgen bij de dealer (Merk TRW)

Nieuwe nummer is: 1K0 899 185
Bijlagen
1K0 899 185 (bovenkant).jpg
1K0 899 185 (bovenkant).jpg (54.61 KiB) 1044 keer bekeken
1K0 899 185 (onderkant).jpg
1K0 899 185 (onderkant).jpg (68.39 KiB) 1044 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ATi op 02 jul 2010, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mars
Ook goed, zelf had ik ze dichtgelast. Maar dat ben ik.
Ik zie net ook dat je schokdempers ook een langere levensduur hebben gekregen :P
Door ATi
Haha ja wel lache dit! was namelijk niet de bedoeling #-o omdat ik had aangeveven, dat deze er toch afgaan...
maar eerlijk is eerlijk, die veren roesten nooit meer... dus als ik ooit een verlaging er onder zet, kan ik de orginele veren in de schuur leggen, zonder dat ze verder gaan roesten (mijn schuurtje is beetje vochtig, i.v.m. slootkant)

Heb jij ook last van roest gedoe? ik ben wel benieuwd want vooral omdat ze hebben gezegd dat een 96 a 97 beter beschermd is tegen roest???

p.s.

het lijkt lastig om die zooi te verwijderen, maar is met ontvetter wel eraf te krijgen
ook hebben ze mijn velgen een beetje ondergespoten, maar dat geeft niks omdat die er toch af gaan, want die 6 spaakjes (solitude) komer er weer onder...
Door Mars
Helaas heb ik ook last van roest ('96) :x
Tenminste bij 2 van die dopjes bij de achterbank waar een kabel doorheen gaat, verder valt t dacht ik wel mee.
Maar hier doe ik pas aan als ik ander werk heb gevonden,
dan wordt t duidelijk of de 6 nog te betalen is als daily :roll: [-o<
Door ATi
Och de kabel van de ABS sensoren... #-o ook zijn die handremrubbers vaak stuk en dan krijg je ook water in je wagen... :evil:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 95