Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door klamath
Bevallen dus niet. :shock:
Door tempel
Volgens mij bedoelt hij niet de nokkenassen die in zijn motor zitten :shock: :cry:
Door DUSTYV!N
tempel schreef:Volgens mij bedoelt hij niet de nokkenassen die in zijn motor zitten :shock: :cry:
Hij heeft het over de 2,9 nokken toch? Arieeee wat bedoel je nou?? Je brengt ons in de verwarring ;)
Door ATi
Was maar gekheid! nee ze bevallen goed! ik zeg punt op i het was net dat ene toefje wat ik miste zeg maar...

Van de week even in RayVR6 zijn wagen rondje meegereden (compressor erop) nou dat gaat wel hard... :lol: daar kreeg ik wel last van G krachten :lol:
Door ATi
Experimentje :lol:

Geluid is leuk! we hebben nu een Dennie auto :lol:

1e test, gereden zonder die trechter, daarna onderste filterbak omgezet met die andere (waar ik de 3 gaten in heb geboord)

bij de eerste test, was het geluid al aanzienlijk meer roffelen, en bij de tweede test was het echt compleet, met andere woorden, je krijgt bijna hetzelfde effect als met een openluchtfilter, maar dan met OEM filterbak... uiteraard had ik extra filterbak liggen :lol: mijn originele kon ik dit niet aan doen... :cry:

als je nu op het gas staat is er serieus een race monstertje te horen... :lol:
Bijlagen
P8160005.JPG
P8160005.JPG (1.46 MiB) 3165 keer bekeken
P8160007.JPG
P8160007.JPG (1.5 MiB) 3165 keer bekeken
P8160008.JPG
P8160008.JPG (1.61 MiB) 3165 keer bekeken
P8160009.JPG
P8160009.JPG (1.62 MiB) 3165 keer bekeken
Door Jochem
Geluid is niet altijd goed ;)

Dat met die gaten wordt wel aanbevolen, want dat snorkeltje op de originele bak is veel te klein.

Je moet er vooral voor zorgen dat je geen warme lucht uit de motorruimte gaat zuigen. Maar dan liever een CAI naar de filterbak.
Door ATi
Jochem

ik heb die gaten idd aan de kant geboord waar de bak als het ware in het spatscherm valt, dus hij pakt bijna tot geen warme lucht (nou ja als je in de file staat misschien wel) geluid is nu wel mooi, ze zien een normale golf aan komen, maar als je het gas intrapt... :lol: [-X
Door ATi
Maar dit is wel een leuke upgrade voor Hans zijn lieve vrouw...

2,9 inlaat ligt al klaar, nokkenassen ook dacht ik... :lol:
Door tempel
Even rustig aan met die nokkenassen, ouwe. Anders zie ik mij genoodzaakt om jou te gaan slaan [-X
Door ATi
Haha, sla hem pa, komt goed! ik heb weer voorraad...
Door tempel
Volgens mij is het hier rustig :roll: Het lijkt haast ons persoonlijk communicatie kanaal :?
Door ATi
Hahaha, ja vroem vroem bakje... maare ik heb die buis weer in het filterbak geplaatst geluid is nu netjes vroem vroem... was beetje te aso... :lol: die gatenkaas doet al meer als ik had verwacht... :D
Door ATi
Tis nu weer redelijk normaal, ik denk dat ik er nog 3 gaten bij ga maken, of ik zaag netjes zie hele hoek eruit (ik denk dat ik dat gaat doen) dan zit er een groot gat zeg maar aan de koude zone voor koude lucht aan te zuigen...
Door ATi
Dus dat rode gearceerde gedeelte zeg maar... :)
Bijlagen
P8160009.JPG
P8160009.JPG (723.91 KiB) 3102 keer bekeken
Door klamath
Voordat je dat doet zou ik je toch eerst een k&n inlegfilter adviseren. Maakt ook al uit qua geluid. En bij de corrado van mn pa was er ook een merkbaar verschil in vermogen bovenom.
Door ATi
Ha die Tim, nou dat vond ik dus tegenvallen, origineel of K&N of Greenfilter (wat ik had) uiteindelijk is dit toch wat het meeste kwa geluid doet (extra gaten en of zonder die trechter) alleen die trechter heeft een belangrijke functie, en dat is de aangezogen lucht goed geleiden door het luchtmassameter...
Door klamath
Die trechter dempt zoveel geluid omdat je geen 'line of sight' meer hebt naar buiten toe zodra deze er in zit. als je die er in zet, moet je aan de voorkant van de filterbak de inlaat tuit er uit halen. (of die deels open maken.) Zul je zien dat je ook veel meer geluit krijgt, dan kan het namelijk direct naar buiten zonder dat het de dempende zijwand van de filterbak raakt.

maar wat ik bedoel is dus geen open luchtfilter, maar een inlegfilter. zo'n filterpatroon die 't originele filter vervangt. die doen ook al wat voor het geluig. (word er iets scherper door.. denk dat het komt omdat de K&N filters metaalgaas er in hebben zitten, en minder mee kunnen bewegen met de geluidsgolven oid. iig komt het geluid er beter door. :mrgreen:
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 95