Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door ATi
Dank Jacob, nou nieuw... #-o

Omdat ik met die uitlaat aan het freaken ben geweest, zie je soms dingen die je NIET wilt zien #-o en jah, wat bleek... achteras rubbers compleet overleden...

ik heb nu een achteraslichaam erbij gekocht, deze was vrijwel in nieuwstaat (100.000 Km oud) en zelfs hiervan waren de rubbers overleden, het e.e.a. heeft ook te maken wanneer je gaat verlagen! omdat dan de rubbers op een andere positie gaan werken en draaien...

dus binnenkort deze achteras helemaal netjes maken, en voorzien van nieuwe rubbermetaalsteunen, en dan weer op een X mooie dag monteren... moet het eerst weer ff 20 graden zijn of zo. schijt weer... :lol:

zie:
Bijlagen
P3280311.JPG
Achter-as compleet met alle delen
P3280311.JPG (1.61 MiB) 489 keer bekeken
P3280315.JPG
Achter-as - zonder delen
P3280315.JPG (1.5 MiB) 489 keer bekeken
P3280316.JPG
Rubbermetaalsteun - overleden
P3280316.JPG (1.37 MiB) 489 keer bekeken
P3280317.JPG
Rubbermetaalsteun - overleden
P3280317.JPG (1.29 MiB) 489 keer bekeken
Door Mars
Wat is nu de beste manier om deze rubbers te verwijderen en om de (klaus von essen versie) nieuwe rubbers te plaatsen?
Door ATi
Goede vraag Marcel,

er zijn wel opties! zoals eruit zagen en zo, of zoals THE-WISHMASTER het had gedaan, oftwel Mischa... (zie foto's)

ik ga niet voor de klaus von essen versie :wink: ik ga voor de normale... :roll:

ik denk dat ik dit geval > achter-as (los) naar de dealer breng, en dan doen hun het maar... geld kost het toch... daarna knap ik het geval op waar nodig en dan in de verf/lak... en dan oude achteras eronder weg en deze weer plaatsen...

leuk klusjes voor de 20 graden plus dagen (als die nog komen)... haha :lol:

zie foto's

1H0 501 541 A
rubbermetaalsteun
achteraslichaam
Bijlagen
achterasrubbergereedschap vw_1.jpg
achterasrubbergereedschap vw_1.jpg (72.66 KiB) 485 keer bekeken
achterasrubbergereedschap vw_2.jpg
achterasrubbergereedschap vw_2.jpg (53.86 KiB) 485 keer bekeken
achterasrubbergereedschap.jpg
achterasrubbergereedschap.jpg (29.29 KiB) 485 keer bekeken
Door Jochem
Ik heb een sleuf in de stalen hulzen gezaagd met een ijzerzaagje. Veel werk. Maar daarna heb je de hulzen er zo uit.
het rubber moet er eerst uit... dat kan je met warmte bijv, doen, maar dat is niet zo fijn voor de lak en de remleidingen. Ik had het geluk dat mijn achterasrubbers ZO rot waren dat al het rubber al los zat #-o geen werk aan gehad dus.
Door ATi
Haha, klopt jochem, die van mij vallen er ook al bijna uit, laat ik zeggen dat de binnenkant als het ware mee draait, met nog een beetje rubber erom heen... schroevendraaier steek je er zo bij langs... #-o

van die achterbrug die ik nu heb liggen, valt het mee, maar zijn wel weer de rubbers ingescheurd zeg maar... :lol:
Door klamath
Hebben bij die van mij met een accuboormachine en een 6mm boor veel gaten in het rubber gemaakt, en toen met een poulietrekker en een mooi passende dop de binnenkant er gewoon uit gedrukt. blijft alleen de buitenste huls over, die hebben we met een ijzerzaag door gezaagd en er uit gehaald. (alleen oppassen dat je de achteras niet beschadigd met de zaag. dit was voor de powerflex rubbers iig erg van toepassing,.. bij de originele zal een krasje niks uitmaken.
Door Mars
Kijk dat is goede informatie!
Bedankt gasten!
Door jacobus
We hebben in de loods een pers voor de rubbers Arie
Door ATi
Hee Jacob, kun je daar eens een foto van maken? van die pers?

kan ik wel zien, of het kan...
Door Joerivr6
Ik zeg recipro

Heb het nu al vaak gedaan, maar meteen met pers beginnen kan je vergeten, tenminste deze kluns is het nog niet gelukt. Dingen zitten muurvast. Methode die Tim beschrijft gaat erg goed.

Methode:
stap1: rembekrachtiger beugel deels doorslijpen (nee stalen bouten uit een alu huis krijg je niet los) en ombuigen, zo kom je bij de bout en kan je deze erdoor (uit) trekken.

Stap 2: bouten eruit en met steun eronder achterbouw laten zakken.

Stap 3: bus uit het rubber persen met een pers of poelietrekker (rubber doorzagen en bus eruit slaan kan ook als een pers niet voorhanden is.

Stap 4: RECIPRO :twisted: hiermee ben je in 5 min door de stalen bus heen zonder de achteras te beschadigen. Handzaag kan er niet tegenop ( heb ik ook tweemaal gedaan)

Stap 5: binnenkant as even netjes afbramen / schuurpapier erdoor en invetten met kopervet

Stap 6: nieuwe bussen erin, ik adviseer powerflex, duw je er zo in en veel betere wegligging.

Stap 7: weer afbouwen, bouten erin, 3 hoofdfouten zou ik wel los maken zodat de as kan zetten met de nieuwe rubbers. Remverdeler terugbuigen en vastlassen. Vergeet je accu polen niet los te halen.

Uiteraard iets anders in jouw geval ivm losse as, weet eigenlijk niet of dat makkelijker is omdat dat ding dan alle kanten opzwabbert.

Succes!
Door jacobus
ATi schreef:Hee Jacob, kun je daar eens een foto van maken? van die pers?

FaIcspkolydvwnQ==.jpg
FaIcspkolydvwnQ==.jpg (22.97 KiB) 435 keer bekeken
Dat is hem alleen hebben wij hem in het rood :lol:
Door ATi
Dank Joeri en Jacob,

haha, we gaan het mee maken... ik hou dit up to date...
Door ATi
ik ga toch voor OEM + katalysator-vervanger > oftewel zonder katalysator rijden en de rest OEM... :lol: of het moet een heel ander uitlaat-systeem worden, maar ben er nu wel achter dat OEM uitlaat bevalt, wat ook leuk is met OEM uitlaat en zonder middendemper, dan heb je pas feest als je op het gas gaat staan... :lol:

ik heb nu een holgeluid in de middentunnel, wat ik niet had met de OEM voordemper (vlammendover)

dus experiment de uitlaat hebben we ook weer gehad... :wink:

dus voordemper gaat er weer onder... :shock:
Door klamath
Had ik wel verwacht. :lol: De voordemper doet superveel aan irritante geluiden dempen.
Door tempel
klamath schreef: De voordemper doet superveel aan irritante geluiden dempen.
Had Denny ook maar zo'n demper, olieboot :lol:
Door Mario
jacobus schreef:
ATi schreef:Hee Jacob, kun je daar eens een foto van maken? van die pers?

FaIcspkolydvwnQ==.jpg
Dat is hem alleen hebben wij hem in het rood :lol:
En Ari heeft ook nog die 2 pennen nog thuis liggen, hiervan. #-o
Door ATi
Pfff zou best kunnen maar waar ze liggen??? hahaha
Door ATi
Eindelijk gevonden! een OEM demper anno 92er :lol:

Deze moet alleen even netjes gemaakt worden... #-o

dan deze eronder, lijkt wel beter/dikker... =P~

en dan sluiten we het verhaal uitlaat af... :lol:
Bijlagen