Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door tempel
klamath schreef:Nou Arie, moeten we er samen eens langs gaan. :) :(
Ho, Tim, niet zo snel :lol: Het apparaat van mij moet ook worden getaxeerd, wilde ik doen na motorswap (motor met bon, of het moet zonder bon goedkoper zijn 8) )
Door dess
ik kan die hokken van jullie wel taxeren zonder bon hoor :lol:
Door tempel
dessener schreef:ik kan die hokken van jullie wel taxeren zonder bon hoor :lol:
Natuurlijk kun jij dat, Schwarzenegger, maar de verzekeringsmaatschappijen nemen jou niet serieus. Hebben we dus niets aan, jammer genoeg. DESondanks,toch nog bedankt voor het aanbod. =D>
Door clown25
ga volgende de vlammendover er bij arie onder weg halen en rechte stuk pijp er onder zetten
Door RSA8
:lol:

En bij rene (Audi A8) dan? twee keer een katvervanger en twee rechte pijpen? naar achteren? :lol:
Door bekir83
tempel schreef:
dessener schreef:ik kan die hokken van jullie wel taxeren zonder bon hoor :lol:
Natuurlijk kun jij dat, Schwarzenegger, maar de verzekeringsmaatschappijen nemen jou niet serieus. Hebben we dus niets aan, jammer genoeg. DESondanks,toch nog bedankt voor het aanbod. =D>
Mijn golf is in 2010 bij http://www.gratamaluxwoldataxaties.nl/home getaxeerd. =D>
echt heel professioneel, moet dit jaar nog voor de 2e keer getaxeerd worden
Door ATi
ZO ff update, ik ben nog even weer bezig geweest (afgelopen vrijdag) met de uitlaat van de Audi A8 (twee dubbele klemmen 55mm vervangen zijn hetzelfde als bij een VR6 :wink: ) na uitlezen bleek ook dat de twee Lambda's storing geven, hmmm dacht ik gek he? na een km stand van 345.000 Km :lol: dus ik heb nu twee nieuwe besteld, en deze komen bij mr auto weg, scheelt letterlijk de helft als bij de dealer! :shock: bij dealer anders 430,- euro en nu 215,- met verzendkosten :lol:
per cilinderrij zit er een lambda (dus een lambda meet 4 cilinders) wat ook grappig is dat deze lambda's toevallig het zelfde nummer en type zijn wat ik onder mijn VR6 heb (OBD2) maar goed, ik heb toen een bij de dealer besteld, destijds met veel korting betaalde ik 156,- euro, en mr auto heeft nu een promo korting, waarvan we nu proviteren... :lol:

Lambda sondes gaan over het algemeen bij een gezonde motor een 160.000 Km mee, daarna worden ze wat trager, en kunnen ze dus uitval geven, de motor gaat NIET in noodloop, zoals de meeste denken, nee de ECU negeert het signaal en zal een foutmelding in het storingsgeheugen plaatsen, en zal een veilige waarde nemen (brandstof inspuiting) maar dat zal altijd rijker zijn, i.p.v. armer, dus je moet vaker tanken :lol: dus de lambdas kunnen makkelijk weer terug verdient worden als ze vervangen moeten worden...

Foto's de Audi A8 3,7 L
en de lambda's die vervangen moeten worden, ik heb er van Midlock weer een special tool bij, koste ook weer 25 euro, maar dan kan het allemaal nog uit... :lol: :mrgreen:

Tis trouwens een heerlijke auto om in te tuffen, alleen het onderhoud is wel 2x zo duur als een VR6... #-o maar dan heb je ook wat! :lol:
Bijlagen
P1220193.JPG
P1220193.JPG (1.32 MiB) 470 keer bekeken
P8220290.JPG
P8220290.JPG (1.41 MiB) 470 keer bekeken
Door Madness
Rene gaf al aan dat die er te weinig in reed.
Ach gelukkig is Arie er dan nog :lol:
Door jacobus
argh Dat had ik ook met mijn a6 maar die had de helft minder gelopen haha , maar liefst even 900 euro incl montage rottige lamda,s
Door ATi
Haha, dan valt dit nog mee, dan mag rene blij zijn... :shock: =D>
Door ATi
Madness schreef:Rene gaf al aan dat die er te weinig in reed.
Ach gelukkig is Arie er dan nog :lol:

Jah fijn apparaat is het... het geluidje is ook leuk, wel wat anders als een VR6 :lol:
Door jacobus
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
P1014058.JPG
P1014058.JPG (2 MiB) 490 keer bekeken
Door ATi
Wtf, waar zijn die foto's nou weer dan? :shock: :evil: gaat aardig lekker met deze website... #-o
Door ATi
jacobus schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
P1014058.JPG

Welke foto was dat Jacob? (kan hem niet vinden) komt door die lekker site... :lol:
Door ATi
Voor de liefhebbers, zo ziet het er nu uit zonder Katalysator, en met Katalysator vervanger en het spul is gespoten met Motip hittebetstendigde verf/lak 800c

:lol:

Als het weer wat toe laat ga ik nog een testje doen, en dat is zonder voordemper (wat wij ook wel vlammendover noemen) testen... ik heb een stuk buis van 100 Cm liggen van RVS deze moet even ingekort worden t/m 80 Cm :mrgreen:

Foto's
Bijlagen
P1230199.JPG
P1230199.JPG (1.55 MiB) 466 keer bekeken
P1230198.JPG
P1230198.JPG (1.61 MiB) 466 keer bekeken
P1230201.JPG
P1230201.JPG (1.61 MiB) 466 keer bekeken
Door jon
hmmmm ziet er goed uit Arie..
  • 1
  • 65