Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door ATi
Dank Tim, dat is idd wat ik ook al gedaan heb en gaat doen...

Paar foto's...
Bijlagen
PB300103.JPG
The beginning
PB300103.JPG (1.58 MiB) 382 keer bekeken
PB300105.JPG
baby blok klaar voor inbouw/aanpassingen
PB300105.JPG (1.43 MiB) 382 keer bekeken
PB300106.JPG
Lege motor-ruimte
PB300106.JPG (1.37 MiB) 382 keer bekeken
PB300108.JPG
Oude blok
PB300108.JPG (1.46 MiB) 382 keer bekeken
PC010111.JPG
Nieuwe blok klaar voor inbouw
PC010111.JPG (1.44 MiB) 382 keer bekeken
PC010112.JPG
Te zien dat cil bank 4, 5, & 6 veel olie verbruikten (nou jah de 6e dan) haha
PC010112.JPG (1.43 MiB) 382 keer bekeken
PC010115.JPG
Nieuwe blok klaar voor inbouw
PC010115.JPG (1.46 MiB) 382 keer bekeken
Door clown25
Blokje loopt echt super mooi stil ook je hoord hem niet meer

Arie was een leuk weekend ben bek af ouwelullen ook
Door PaulusB
Mooi man hebben mijn spulletjes ook een plek op het blokje gekregen ?

Verstuurd van mijn GT-P5100 met Tapatalk
Door tempel
Vanmiddag het resultaat bekeken, netjes gedaan, niet te zien dat het blok is gewisseld.
Wel te horen overigens, loopt mooi.
Door clown25
Blok zit er echt netjes in tempel komt we hebben lkkr rustig aan gedaan

Met alles
Door ATi
PaulusB schreef:Mooi man hebben mijn spulletjes ook een plek op het blokje gekregen ?

Verstuurd van mijn GT-P5100 met Tapatalk
Beste Paul, jazeker! kijk eens naar die oliekoeler (warmtewisselaar) haha :lol:
Door jon
ai ai netjes zeg..
Door tempel
jon schreef:ai ai netjes zeg..
Wat zit daar voor een raar potje :lol: Functioneel maken lijkt me wel wat, lijkt er haast op dat dit dan net zo functioneert als de after market koud loopregeling van Tim.
Maar ja, dan zul je een bijpassende ECU met kabelboom moeten vinden.
Door klamath
De OBD2 VR6's hebben al een veel betere koude loop als de OBD1 variant. :mrgreen: dus dit zou er nog een schepje bovenop moeten doen.
Door ATi
Haha, idd

nou ik heb vandaag 185 Km gereden, (wisselende toerentallen) en het zoemt allemaal nog steeds lekker onder de motorkap... je voelt het koppel, maar ik heb nog niks raars gedaan... haha :lol: :mrgreen:

straks even olie peilen... #-o :lol:
Door ATi
tempel schreef:
jon schreef:ai ai netjes zeg..
Wat zit daar voor een raar potje :lol: Functioneel maken lijkt me wel wat, lijkt er haast op dat dit dan net zo functioneert als de after market koud loopregeling van Tim.
Maar ja, dan zul je een bijpassende ECU met kabelboom moeten vinden.

Dat gekke potje :lol: kost bij de dealer rond de 200 euro :oops: haha en ik gebruik hem als dummy #-o :lol:
Door tempel
Die opmerking over dat potje moest gewoon even, maar vind wel dat dit weer aanleiding geeft tot volgend projectje: Maak potje functioneel.

Ik moet toch voorkomen dat jij je gaat vervelen. :lol: 185 km al weer, nog 9815 te gaan.
Wanneer kun je weer gassen met zo'n nieuw blok dan, inrijden zoals 20 jaar geleden is toch tegenwoordig niet meer nodig?
Door dess
tempel schreef:Die opmerking over dat potje moest gewoon even, maar vind wel dat dit weer aanleiding geeft tot volgend projectje: Maak potje functioneel.

Ik moet toch voorkomen dat jij je gaat vervelen. :lol: 185 km al weer, nog 9815 te gaan.
Wanneer kun je weer gassen met zo'n nieuw blok dan, inrijden zoals 20 jaar geleden is toch tegenwoordig niet meer nodig?
tuurlijk niet man,gewoon rijden,echt flauwekul dat inrijden,alleen de eerste 500 km even afbramen
Door ATi
Haha, lache dit,

nou ik heb vandaag alweer 160 km/h gereden, alleen niet volgas... gewoon rustig op laten komen... ik laat het blok zeg maar rustig op toeren komen...

verder na die 1000 Km, en dan oliewissel... ga ik daarna wel even waar het kan volgas, om te zien wat ie kan...

het zal mischien allemaal niet nodig zijn (inrijden) maar het geeft mij een goed gevoel in iedergeval...

heb zonet even uitglezen, en ik heb totaal geen foutmelding... toch wel goed systeem die 16 bits rommel... alleen foutmeldingen geven als het nodig is!!! (zoals die injectoren)
Door tempel
dessener schreef:
tempel schreef:Die opmerking over dat potje moest gewoon even, maar vind wel dat dit weer aanleiding geeft tot volgend projectje: Maak potje functioneel.

tuurlijk niet man,gewoon rijden,echt flauwekul dat inrijden,alleen de eerste 500 km even afbramen
Eerste 1000 tot 1500km, verse olie er in en dan gaspedaal vloeren.Pedal to the metal :lol:
Door clown25
na 1000 kilometer nieuwe olie

daarna om de 5000 kilometer

zaterdag ga ik met arie zijn ouwe motor uit elkaar halen

om tekijken wat er aan de hand is met die 6 cil van zijn blok

en zijn kop ff naar van dijk brengen om hem schoon temaken als die 6 cil vies is
Door klamath
Ik zou het er iig niet op gokken, liever een paar keer vaker olie verversen.
Maareh, je moet ook nog in Westerhaar langs komen nu he? :P (alleen dit jaar gaat het niet wat worden. :lol: ) Maar ben wel erg benieuwt hoe 't blokje loopt in relatie tot die van mij. verwacht dat OBD2 nog mooier moet lopen als OBD1 Dis. (ok, heb geen demping meer op de stationair regeling, maar dat is bijzaak. :lol: )
Door ATi
Komt goed tim, als het weer het toe laat kom ik zo weer een keer langs...
Door Rinze
Kun je gelijk even langs Enschede! Ben je toch in de buurt, en dan mooi over duitslang weer terug!
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 95