Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door tempel
dessener schreef:arie,ben je al failliet,bied 1100 euro voor dat blok :mrgreen: en niks eraf halen he [-X
:lol:
Door ATi
dessener schreef:arie,ben je al failliet,bied 1100 euro voor dat blok :mrgreen: en niks eraf halen he [-X
Dess, jah idd ik ben bijna failliet... :lol: ik heb nog een appel en een peertje liggen... slechte tijd om oud ijzer te kopen... #-o :lol:
Door Jochem
't is grotendeels niet eens ijzer... maar plastic en blik :roll:
Door clown25
misschien volgend weekend in bouwe de motor bij arie

kijken hoe het verloopt
Door ATi
Wie weet, haha hopelijk wel, en anders maar in de zomer... het is nog wachten op olie en afdoppen (nu moet ik het goed zeggen) > PierBurg - Secundaire luchtsysteem

wat ik wel leuk vond wat ik vandaag gevonden heb, is dat ik het iedere keer over EGR klep heb, maar dat is het niet eens! het werkt als volgt:

http://www.ms-motor-service.com/ximages ... 12_web.pdf
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... nl_web.pdf

en het is niks anders dat kortstondig (max 90 sec) extra lucht toevoegen aan de uitlaatgassen, zodat de uitstoot bij een koude motor (en katalysator) dat de co een stuk minder is
Bijlagen
Secundaireluchtsysteem (schema).jpg
Secundaireluchtsysteem (schema).jpg (84.61 KiB) 300 keer bekeken
Door tempel
Heel interessant, afdoppen die rommel. Ga je jouw motor inbouwen in Dennie's auto bij jou op de oprit?
Door ATi
Gewoon thuis op de oprit... waar anders... :lol:
Door clown25
Voor thuis bij arie partytent er bij

Nee zonder gekheid lkkr warm onder dak
Door ATi
Tempel vraagt naar de bekende weg... [-X
Door tempel
ATi schreef:Tempel vraagt naar de bekende weg... [-X
Wie, ik? =P~
Door jacobus
Nou moet je verdomme even stoppen met foto,s plaatsen

heb hier een kwijl spoor op mijn toetsenbord tot aan de keuken :lol:
Door clown25
jacobus schreef:Nou moet je verdomme even stoppen met foto,s plaatsen

Je moet het blok in het echt bekijken nog mooier
Door tempel
clown25 schreef:
jacobus schreef:Nou moet je verdomme even stoppen met foto,s plaatsen

Je moet het blok in het echt bekijken nog mooier
Dat ding moet eerst lopen, dan pas kwijlen. Al twijfel ik er geen moment aan dat dat goed gaat komen. Dit is echt een speld uit de bekende hooiberg. Maar uiterlijk blok is niet het belangrijkste :wink:
Door klamath
ik er toen voor gekozen om aan het uiterlijk van 't blok niet veel te doen. (beetje afborstellen. ) Kun je zien dat het een wat oudere motor is, maar je kunt ook duiderlijk zien dat die nog geen winter gezien had.
Het nadeel van het zo opmaken van een motor vind ik altijd,.. iemand kan hetzelfde doen met een blok wat 300000 gelopen heeft, en dan zien ze er exact hetzelfde uit, die oude look kun je niet immiteren. :P (ja, dat is mijn excuus, heeft niks met luiheid te maken. lolol.gif )

aar zonder gein. Ik heb laatst bij de dealer in Almelo een set pedaalrubbers opgehaald, en zag hier wat grappigs in de vitrine liggen. rvs plaatjes + pakking voor het afdoppen van een ERG opening bij de huidige TDI blokken. :lol:
Vond het wel grappig dat ze zo-iets bij de dealer verkopen.
Door ATi
Haha,

natuurlijk ben ik met jullie eens dat uiterlijk van het blok niet belangrijk is, het was meer de verveling in het weekenden, en ik heb hem immers in de kamer staan, en dat klust lekker weg, jah dan even een likje verf hier en daar... af en toe koffie en een borreltje later in de avond, en soms zat ik tot diep in de nacht nog dingen aan te passen en netjes te maken het werd voordat ik er erg in had een net blokje, als je zoiets ff snel moet doen in de garage, weet je wel waar het heen gaat, dan heb je maar een ding in de kop! en dat is zo snel mogelijk inbouwen... haha

zoals gezegd, wat belangrijker is, is hij moet eerst draaien! ik moet ook zeggen dat ik uitzie naar dat moment, en als dat moment goed afloopt, jah dan kun je zeggen ik heb een speld in een hooiberg gevonden... haha
Door jacobus
Ken je nagaan hoeveel kwijl ik produceer :lol:
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 95