Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door ATi
Haha, jah tempel plastic fantastic... :lol:

toch maar een nieuwe carterpan eronder, dat ding wat eronder zat, had al behoorlijk schuif schade... van het iedere keer verplaatsen... #-o jah blok weeg nogal wat... #-o

carterpan had ik al liggen i.v.m. revisie andere blok, tja nu kan die hier onder...
Bijlagen
PB170092.JPG
PB170092.JPG (1.63 MiB) 394 keer bekeken
PB170094.JPG
PB170094.JPG (1.37 MiB) 394 keer bekeken
Door jon
nice arie, ziet er goed uit..
Door ATi
Luier erom heen... haha :lol: babyblokje... het schatje kindje...
Bijlagen
PB180095.JPG
PB180095.JPG (1.67 MiB) 385 keer bekeken
PB180096.JPG
PB180096.JPG (1.53 MiB) 385 keer bekeken
Door Jochem
tempel schreef:Nieuwe waterpomp met plastic schoepjes :shock: Van de dealer zeker #-o :lol:
inderdaad :? wilde het niet zeggen, maar tempel heeft gelijk...
Door klamath
En kunststof is slechter als metaal want?
Door tempel
klamath schreef:En kunststof is slechter als metaal want?
Het is kwetsbaarder gaat het verhaal 8) Maar daar ging deze opmerking niet om. Arie, onze oem freak gaat echt voor origineel, een gelijkwaardige waterpomp koop je voor €15 minder bij de onderdelen boer.

Arie krijgt buikpijn als hij onderdelen plaatst zonder VW teken :lol: En dat moet hij overigens helemaal zelf weten.
Door ATi
Ik vervang de waterpomp toch om de 1000 Km... :lol:

#-o
Door ATi
Zonder gekheid, tis gewoon belangrijk dat je onderhoud pleegt, de waterpomp van een VR6 is gewoon een vergeet puntje, sommige zitten er soms al 200.000 op!!! jah dat is dan vragen om problemen...
Door klamath
maar normaal word de waterpomp toch niet echt belast, 't is geen hoge druk pomp oid, hij hoeft alleen maar te circuleren. dus tenzei je meuk in je blok rond hebt drijven, zullen beide pompen even lang vol houden.
denk dat je zelfs nog beter de kunststoffen kunt hebben, gezien die beter tegen slijtage bestand zijn, mja, de lagers zijn normaal gesproken dan toch eerder op. :lol:

Hebben bij m'n moeders vr6 laatst de waterpomp gewisseld. (die zat er volgens mij idd al 235000km in. :lol: lagers waren versleten. maar was nog wel dicht, en geen afgebroken vinnen. Maar wat grappig was aan de oude pomp, is dat die geen gegoten rotor had, maar van 1 plaat gemaakt, en dan de vinnen gekant. dat leek me bij uitstek de sterkste constructie, alleen heb ik die nog niet gevonden op ebay oid.
Door Jochem
klamath schreef:maar normaal word de waterpomp toch niet echt belast, 't is geen hoge druk pomp oid, hij hoeft alleen maar te circuleren. dus tenzij je meuk in je blok rond hebt drijven, zullen beide pompen even lang vol houden.
denk dat je zelfs nog beter de kunststoffen kunt hebben, gezien die beter tegen slijtage bestand zijn, mja, de lagers zijn normaal gesproken dan toch eerder op. :lol:
Het probleem van het plastic is dat het uitdroogt en broos wordt.
Verder als er iets tegenaan komt breekt het sowieso gemakkelijker.

De metalen schoepen zijn zo dik, dat die geen last hebben van slijtage.
Door klamath
denk dat het verschil in breken tussen gegoten ijzer/aluminium en plastic nagenoeg gelijk zal zijn, beide kan vrij weinig hebben. (sla maar eens met een moker tegen een onderblok aan op een goede plek, heb je ook zo een gat in zitten.)

Verder zie je bij de meeste kunststoffen rotor's ook dat er een ring bovenop de vinnen zit, waardoor deze dus aan beide kanten aan elkaar zitten. Lijkt me qua constructie sterker als de metalen variant. Lijkt me ook veiliger mochten er een losse delen in komen, gezien ze niet de punt van de schoep kunnen pakken. mja, fijn zal dat toch nooit zijn, voor delen in de motor is geen enkele waterpomp bestand.

qua uitdroging, dat zal in het koelwater wel heel erg meevallen. Komt bijv helemaal geen (uv) licht bij. 't zal ook voor het aantal kilometers dat een waterpomp normaal mee hoort te gaan ook ruimschoots voldoende moeten zijn. Ik denk dat beide varianten ruim aan de eisen zullen voldoen qua sterkte en levensduur iig.

Maargoed, 't allemaal toch aardig subjectief. Iedereen z'n mening. Zie zelf in de industrie genoeg kunststoffen onderdelen die beter volhouden als metalen delen, puur omdat plastic iets meer flex heeft, beter tegen slijtage bestand is etc. daar baseer ik mijn mening dan uiteraard op. In m'n moeder golf is iig een kunststoffen waterpomp gezet. (blauw plastic rotor). zal wel zien hoe die het vol houdt. :)
Door klamath
En waren al die pompjes ook van goede merken?
Door tempel
Geleiders van een ketting worden heel andere eisen aan gesteld, moet slijtvast zijn.
Kunststof van de thermostaat behuizing en koelwaterpijp worden wel broos en breekbaar, zoals velen van ons al hebben vastgesteld.
Door ATi
Vandaag toch nog even de injectorrail van de motor wegehaald, er zat aardig wat vuil in die aanvoerleiding en retourleiding, jah wat wil je als er dan geen afdopje op zit... had nog een injectorrail liggen die destijds helemaal is doorgespoeld en is schoongeblazen, ik zit er niet op te wachten dat er straks een injector gaat haperen door vuil van de injectorrail... #-o gelijk ook nieuwe O-ringen erop... :mrgreen:
injectoren zagen er ook als nieuw uit...
Bijlagen
PB190098.JPG
PB190098.JPG (1.48 MiB) 309 keer bekeken
PB190099.JPG
PB190099.JPG (1.87 MiB) 309 keer bekeken
Door dess
arie,ben je al failliet,bied 1100 euro voor dat blok :mrgreen: en niks eraf halen he [-X
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 95