Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door ATi
Nou hier dennie met zijn fratsen... :lol: blok hoog in de lucht en dennie maar lachen :lol: =P~ [-X arie kan er lekker niet bij... :x

vlieg vlieg, kan niet vliegen... :lol:
Bijlagen
P9290046 (Custom).JPG
Blok boven de golf 3 i.p.v. voorin de golf 3
P9290046 (Custom).JPG (149.26 KiB) 426 keer bekeken
P9290008 (Custom).JPG
Blok maximaal in de hoogte
P9290008 (Custom).JPG (153.78 KiB) 426 keer bekeken
Door clown25
Vlieg blok wou hem op de golf leggen maar mocht niet
Door Mars
Wordt t niet tijd voor een topic: Vr6 redding acties? :wink:

Goed bezig gasten! =D> =D>
Door jacobus
weer goed gekomen zie ik wel =D>

en spuit die achterklep nou een keer kleine uut fryslan :lol:
Door ATi
Heren (en eventueel dames) :lol:

dit wilde ik nog even met jullie mede delen, het belang van op tijd een kettingrevisie =P~ het belang is in iedergeval dat de geleiders vaak laten afweten! de kettingen op zich gaan bij een VR6 motor best lang mee, als ik ze vergelijk met de nieuwe kettingen zijn ze niet echt opgerekt, zoals dat vaak voorkomt bij de R32
als geleiders en spanners lam worden, is het dus echt oppassen! anders gewoon blok wat in de soep loopt, zo simpel is het, bij deze motor is het gewoon een kwestie van geluk geweest, km stand van deze motor is 200.000 Km :D

1e foto = nokkenassen via krukas op timing gezet, dit betekend als de nokkenassen op tijd staan de krukas
dat ook moet staan, bij het controleren timing krukas en nokkenassen betekend dit altijd twee keer de kruk-as rond
en dan staan de nokkenassen ook weer op tijd... geen raket technologie! haha

2e foto = ik heb nu alleen de spanners/geleiders los gehaald! dus ik heb niet gedraait aan de krukas en of nokkenassen
wat mij toen opviel (nokkenassen staan immers op tijd door nokkenas-liniaal!!!) dat de krukas niet helemaal zuiver stond op de krukastandwiel, waar de gele pijl wijst zit een tandje (halve schuin tandje) die gelijk moet liggen
met de lagerkap van de krukas!

3e foto = tussentandwiel wat dus niet op tijd stond, omdat de krukas tandwiel dus ook niet op tijd stond (logisch)

4e foto = alles weer op tijd (krukas en tussentandwiel) en daarna heb ik de bovenste ketting er op gemonteerd en het geheel 5 keer gecontroleerd... en warempel alles klopt weer als een VR6, wat betreft dat tussentandwiel, zoals de meeste mischien wel weten mag dat pijltje ook naar onderen wijzen :lol: in iedergeval onder of boven, anders staat hij een halve tand verkeerd op de nokkenassen... :lol:

als ik hier zo over nadenk snap ik een ding niet, normaal zou je zeggen dat als de ketting een tandje verspringt
dat hij juist een tandje linksom zou verspringen, maar hij staat juist een tandje achterwaarts! oftwel de nokkenassen liepen voor de timing aan van de krukas! je kan ook zeggen dat de in en uit-laatkleppen dus te vroeg open gingen!
draairichting krukas en nokkenassen (uiteraard) op de foto's is linksom!

ik denk dat de vorige eigenaar de krukas een keer rechtsom heeft gedraait en dat hij daardoor een tandje is versprongen
dit is dan ook te verklaren, omdat namelijk de spannerbout ook zo dood als een pier was en de voorste geleider
een beetje bij beetje zijn werk deed als die zin had... en op de tandwielen was ook geen spoor van slijtage te zien
Bijlagen
P9290014 (Custom).JPG
P9290014 (Custom).JPG (175.88 KiB) 373 keer bekeken
P9290019 (Custom).JPG
P9290019 (Custom).JPG (160.25 KiB) 373 keer bekeken
P9290021 (Custom).JPG
P9290021 (Custom).JPG (168.38 KiB) 373 keer bekeken
P9290029 (Custom).JPG
P9290029 (Custom).JPG (193.57 KiB) 373 keer bekeken
Door jacobus
Ik denk dat dessie nu een stuk meer vermogen heeft als ik dat zo lees

mooie uitleg Arie =D>
Door ATi
Hahaha, ja dus pas op voor een witte VR, want die rijd ons helemaal zoek :lol: =P~ :lol:
Door klamath
Goed bezig. :mrgreen:

Binnenkort maar eens op bezoek komen. Kun je 't resultaat van je werk aan de remmen testen. :) (en weet je hoe die Ceramic blokjes doen. )

En ik vind vast nog wel iets wat dan gedaan moet worden. :lol: Arie kan niet stil zitten. =D>
Door tempel
ATi schreef:Hahaha, ja dus pas op voor een witte VR, want die rijd ons helemaal zoek :lol: =P~ :lol:
Spooky, je ziet de bestuurder maar amper :mrgreen:
Door dess
tempel schreef:
ATi schreef:Hahaha, ja dus pas op voor een witte VR, want die rijd ons helemaal zoek :lol: =P~ :lol:
Spooky, je ziet de bestuurder maar amper :mrgreen:
dit riekt naar discriminatie :cry: en zo niet dan is het een persoonlijke aanval :wink:
Door tempel
Hans, vriend, geen van beide. Ik zou niet durven :shock:
Door ATi
Gisteren was hans hier nog ff, even geluisterd hoe de motor verder draait, en uitglezen, geen foutmeldingen! en geen rare geluiden, maar wat opviel is dat de blauwe sensor bij de meetwaarde blokken schommeld van 60 naar 80 graden en van 80 weer naar 70 graden... :o dus die moet ook maar even vervangen worden :mrgreen:
Door klamath
ATi schreef:Gisteren was hans hier nog ff, even geluisterd hoe de motor verder draait, en uitglezen, geen foutmeldingen! en geen rare geluiden, maar wat opviel is dat de blauwe sensor bij de meetwaarde blokken schommeld van 60 naar 80 graden en van 80 weer naar 70 graden... :o dus die moet ook maar even vervangen worden :mrgreen:
Of een vieze T42 stekker. :mrgreen:
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 95