Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
maar ga je nog voor zo 6 bak in je corrie gooien ?
want je had een x topic open gemaakt dat je dat van plan was?
of is het tijdelijk geschrapt van het lijstje?
ate-vr6- schreef:maar ga je nog voor zo 6 bak in je corrie gooien ?
want je had een x topic open gemaakt dat je dat van plan was?
of is het tijdelijk geschrapt van het lijstje?
Nee, dat gaat er zeker nog van komen. :) moet alleen een fatsoenlijke bak vinden voor een leuke prijs. :( Heb er een van E-bay gehaald. werd aangeboden als VR6 (R32) bak. of iig passend, maar bleek een 20TV bak te zijn. >.<
Dus heb hier nu een 6-bak van een Audi TT 1.8T liggen.
Weet nog niet of ik die bak nu gewoon houd (gezien de gearing op zich wel klopt) en er een passende flens bij gA zoeken. of dat ik deze bak verkoop, en een andere ga zoeken.

Heb inmiddels ook een set van een Cruise control liggen. Die moet ik ook nog inbouwen. (heb alleen de pook gemonteerd op het moment.)
Als die er in zit, is de 6-bak het laatste wat er nog op de auto moet komen, en heb ik hem klaar.
Ik vind het erg mooi als de kier tussen band en spatbord,.. nouja, zo verloopt alsof de band perfect midden in de wielkast zit. Laag is wel mooi, maar te laag om maar zo te zeggen. :D
ach ja, de originele schotels zullen me iets van 15 euro of zo kosten, daarvoor kan ik het wel eens proberen.
(voordeel is, ik hoeft hem er niet opnieuw voor uit te leinen, gezien de schokbrekers niet los hoeven van de fusees. )

Bovendien, als ik hem die centimeter hoger zet aan de voorkant, kan ik de schokbrekers ook nog ietsje zachter zetten. Op zich ook niet verkeerd.

PS: dat chippen wat ik heb laten doen na de meeting bevalt ook best goed. de snelheid iig.
Het verbruik is er wel een stuk hoger op geworden. :( Bij constante snelheid is het verbruik lager, maar bij accelereren lijkt het verbruik sneller toe te nemen als wat hij voordietijd deed.
Mja, eerst maar eens volgende week afwachten, als ik weer 't gewone woon/werk verkeer moet rijden.
de 18e gaat ie iig nog eens de rollerbank op, eerder hadden ze geen tijd. ben iig erg benieuwt.
Heb ik straks wel een uitdraai van voor en na. :)
Hoe bedoel je, wigvorm? dat ie voor ietsje lager staat als achter?
Ik heb er zelf iig geen haast mee om het te veranderen. :) zit er alleen nog maar aan te denken.

In ieder geval bedankt voor 't complimentje. Ben al lang blij dat ik geen "ewwwww!" reacties krijg over de banden. :P gezien ik het zelf mooier vind dan de 205's.
jup dat geeft de auto de look dat ie sneller rijdt dan hij eigenlijk doet ..... ook al sta je stil staat ie lekker laag op z'n pootjes .... als een tijger om aan te vallen erg bruut dus ...... IMO laten zo staat echt geweldig!
klamath schreef:Ben al lang blij dat ik geen "ewwwww!" reacties krijg over de banden. :P gezien ik het zelf mooier vind dan de 205's.
Nou daar komt die dan.. Ewwwww! Sorry, maar vind de banden keuze drie keer niks. Op 7,5J kan makkelijk 195 zonder dat het gevaarlijk wordt :) :wink: Maar gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak :mrgreen:
Zo, vandaag de voor schokbrekers nog even weer los gehad. de hardheid even in gesteld (ofwel, iets zachter gezet.)
Eerste keer sinds weken dat het weer eens genoeg mee zat in het weekeind om dat te doen. :)
Ik was eerst van plan om de verlaagde veerschotels te vervangen met originele (hoge), waardoor de auto nog net een cm hoger zou komen aan de voorkant. maar dat is hem toch niet geworden.

No alleen nog de Cruise control helemaal inbouwen, en een frame van een dashboard zien te vinden wat nog mooi is. :) Technisch is de auto nu iig 100%. ook de olie geur bij het hardere optrekken is helemaal weg. :D
Door klamath
Als het goed is is er vandaag een leuk iets voor m'n Moeders golf binnen gekomen. :)
(heb een klein kado voor haar gehaald.)

Een Golf 1 GTI pookknop. :D (de rubberen Golfbal!) ze had het er laatst eens over dat ze die in haar oude Golf 2 GTI (1.8 16v) had, en dat ze die erg cool vond. dus maar eens op zoek gegaan.
Uiteraard, zullen de GTI puristen het maar niets vinden.. maar, van de snelste golf 1 naar de snelste Golf 3 is toch ook wat? :)

Verder is als het goed is ook een setje Distributie voor m'n reserve blok binnen gekomen. daar binnenkort toch maar eens mee beginnen.
Door klamath
Heb ook nog een erg mooie zwart leren pookhoes liggen die er dus mooi op kan. even een stukje van de versnellingspook polijsten (of iig mooi blank maken), en dan gaat het er zeker strak uit zien. :)
Oldskool ftw.
Door klamath
Zo, ffkes een fototje :)

Afbeelding
Wel leuk, m'n moeder is er iig helemaal blij mee.

en voor de ongelovigen:
Afbeelding
Een helemaal originele '92 Golf 3 VR6 met airbags. ;)
Door ThomasVR6
die golfbal is niet mijn ding maar denk als je de pookhoes ook netjes omhoog brengt dat het een stuk netter staat :wink:
Door klamath
Die komt vanzelf omhoog. heb hem juist iets omlaag gedrukt omdat de Golf 1 dat zo had. :)
M'n moeder vind hem echt leuk, dat vond ik al reden genoeg.
Door klamath
Vandaag op de snelweg aan het rijden. (100, snelheidslimiet) Hoor ik ineens een zacht bonkend geluid. Trap de koppeling in, geluid is weg. Met ingetrapte koppeling de motor iets in toeren op laten komen, was het gebonk er meteen weer.
Auto aan de kant gezet. kon door m'n auders naar huis gesleept worden (115km verderop... )
Heb nu de nokkenassen er uit gehald, en zie ik slijpsel op de nokkenassen (op het deel waar de lagerschalen zitten.)
Ik had eerst nog de hoop dat het een klepstoter was die ingezakt was.. maar helaas.
zoals het er nu naar uit ziet is er een lager uit een drijfstang kapot. :(

Heb gelukkig nog het blok uit 2002 staan (AFP) die moet deze week maar eens onder handen genomen worden. kijken in hoeverre dit blok goed bruikbaar is. (ik haal het onderblok iig uit elkaar om de lagerschalen te bekijken. dit overkomt me niet nog eens! )

Nouja.. heb ik deze week 'savonds in ieder geval nog wat te doen. (maar dit had niet gehoeven. :( )

dus vandaag, van perfect lopend, zuinig niet olie verbruikend 2.8 blok naar een bonk oud ijzer binnen 30 seconden.
Laatst gewijzigd door klamath op 17 okt 2010, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 64