Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door knight
Er rijd toevallig nog een bramble metallic in de Achterhoek omgeving winterswijk dat zijn de enige die ik ken!
Die gozer uit Winterswijk heeft hem een klein jaartje zei die misschien is dat hem?
Ook zelfde kleur interieur! en chrome Porsche cup wielen
Door knight
[quote="klamath"]hmm, is dit neit het originele interieur dan? quote]

Jawel zelfs de orginele fabriek af geleverde verband doos ligt nog tussen de achterbank!
Door klamath
knight schreef:
klamath schreef:hmm, is dit neit het originele interieur dan? quote]

Jawel zelfs de orginele fabriek af geleverde verband doos ligt nog tussen de achterbank!
Het gevaren driehoek zit ook midden in de achterleuning. ;) (zit een rits bovenin, moet de achterklep open hebben om die er uit te kunnen pakken. :P )
Door klamath
Zo, Ik denk dat ik veilig kan beweren dat we een golfbaan achter ons huis hebben. :)
(is allemaal op eigen terein.)

Afbeelding

Afbeelding
Zo staat de Corrado van m'n vader er nu dus bij. (zitten net de Gele koni's onder.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die van mij. :) Ik vind de originele lampen ook mooi, maar dit vind ik definitief ook iets hebben.

Afbeelding
De '92 Golf 3 VR6 van m'n moeder.

Afbeelding
De '94 Golf 3 Cabrio ( 2.0L 8 klepper ) van m'n zusje.

En die witte cabrio is een Golf 1 GLI (christmas edition, blijkbaar.) uit 1985. gelukkig nog net belastingsvrij geworden. :)
Door JoJovr6
wooow, dat is een mooie wagenpark zeg. Volkswagen heerst!

Super mooie rado van je vader :oops:
Door knight
Gaaf hoor! mag je trots op zijn zo veel moois bij huis :D
Door klamath
Zo... einderlijk eens een update op m'n auto. :)

't is nu een VSR VR6! heb er nu een VWMS VSR op zitten.
Heb het aanstuur module nog niet aangesloten, ofwel de klep is nu nog gewoon dicht. (boven de 4500 toeren houdt die nu dus ook echt merkbaar in.) maar onderom, man, wat een verschil!
Volgens mij is zo'n VSR echt de beste atmosferische tuning wat je kunt doen met zo'n blok.

en dat het geluid er ook nog mooier van is geworden is uiteraard mooi meegenomen. :)
Moet jammer genoeg morgen vroeg alweer weg voor m'n werk naar engeland. :(
Mja, woensdag kan ik de hele dag er tegenaan gooien om die module netjes weg te werken etc.
denk dat ik de module zelf zelfs onder het dashboard plaats. is die in ieder geval veilig van vocht.
(en even de soldeerbout er bij om de kabelboom bij te werken waar de kabels bij aan moeten.

als ik ermee klaar ben plaats ik wel pic's. nu nog even niet.
is een AAA onderblok.. werd verkocht als zijnde 2.9 (dus dan zou het een opgeboord blok moeten zijn.)
Ik ga ervan uit dat het een 2.8 is. Heb wel alle 2.9 aanbouw delen gebruikt.

Kan em er om eerlijk te zijn niet druk om maken. blokje loopt perfect, is nu net zo vlot als de getunede 2.9 van m'n vader, en het verbruik is ook nog iets gezakt met normaal rijden met de VSR. (met het extra koppel geef je minder gas om gewoon emt het verkeer mee te rijden, geniaal. :) )

Volgende week in ieder geval even zorgen dat die klep werkt. dan is het helemaal mooi.
Laatst gewijzigd door klamath op 03 jul 2010, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zondag was er een meeting van de Corrado database in Oldenzaal.
Ben d'r ook even geweest. Kijk nu net op de site, en zijn toch een paar leuke foto's van mijn Corrado verschenen. :)
(terwijl die van mij toch ook niet erg speciaal is oid. )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Is die inlaat echt zo groot verschil ? heb ik er ook al na lope kijken :D vraag me af of echt goed merkbaar is .
Ik heb op me 2,8 een 2.9 inlaat met gasklep ,gepolijst en bewerkt .
Maar nou vraag ik me af ong gelijk ligt aan zo inlaat :P
Rene Vr6 schreef:Is die inlaat echt zo groot verschil ? heb ik er ook al na lope kijken :D vraag me af of echt goed merkbaar is .
Ik heb op me 2,8 een 2.9 inlaat met gasklep ,gepolijst en bewerkt .
Maar nou vraag ik me af ong gelijk ligt aan zo inlaat :P
Jaa er is wel degelijk verschil, een 2.9 inlaat laat veel meer lucht door dan een 2.8 inlaat. Dus dat is al een mooie mod.
De VSR van VWMS en van Schrick, laten nog meer lucht door, helemaal geen restrictie!
Hij word daardoor wat veller, krijgt er ongeveer 10 pk meer door en geeft de vr6 kracht, daar waar hij het net verliest.

Doe daar een mooi scherp nokkenas setje bij, en je hebt een monster!

kijk maar is naar deze vr6, zijn speedo. Hij vliegt door de toeren heen gewoon!

https://www.youtube.com/watch?v=v0BmN7_wcVs
De VSR is duiderlijk merkbaar. :) hij haalt de hele koppelcurve zo'n 600 toeren omlaag. dus bij normaal rijden heb je meer koppel. de motor lijkt er gewoon meer zin in te hebben zeg maar. M'n moeder heeft 1x in mijn auto gereden, en nu wil ze ook een VSR op die van haar. :P duiderlijk merkbaar dus, haha.

Het is niet eens dat de VSR meer lucht doorlaat. er zit een klep in de inlaat middenin. deze verdeelt de inlaat in 2x 3cil als die dicht is. hierdoor beinvloeden de cilinders elkaar veel minder laager in de toeren, wat resulteerd in meer vermogen/koppel op dat toerental. (hoger in de toeren heeft een 3cil blijkbaar minder. want als die klep het niet doet is het vanaf 4000 rpm ineens alsof je door een plas behanglijm rijdt.. als de klep wel open gaat, gaat die gewoon mooi vloeiend door.

Ben er iig erg blij mee. :) Nu nog een 6-bak, de 2.9 nokkenassen er weer in en dan een chip op maat, en ik ben zo'n beetje klaar met de auto. (denk ik! :P )
Laatst gewijzigd door klamath op 13 jul 2010, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 64