Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door klamath
Jochem schreef:ja, net allemaal uitleg over gelezen... erg interessant! =D>

Maar die knalt uit elkaar bij 400 pk, dus daar heb ik niets aan :lol:
idd.. 'gelukig' zit ik nog niet eens op 200pk,.. dus dat moet wel goed gaan. ^.^
Door Jochem
POEH!!! Alleen dat tandwiel om het diff kost al 200 euro ex.!

Hopelijk vind je ergens een oude bak.
Door Jochem
Hmm.. je hebt zowel twee andere bakassen als dat tandwiel nodig... kosten alledrie zo'n 200 euro! Dus 600 euro voor die ander verhouding... minimaal!

Beter tik je een EFF bak op de kop en recycle je de onderdelen....

link
Laatst gewijzigd door Jochem op 20 dec 2010, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
Bedankt Jochem, maar ik weet al dat het een ERF eindoverbrenging gaat/moet worden.
De jongen waarvan ik de bak heb overgenomen had dit ook op zijn R32 compressor ombouw. en heeft mij dus de overbrenging cq, toeren per snelheid genoemd, en wat hij mij heeft kunnen vertellen is dan de ERF precies wat ik eigenlijk wil. (1tm5 nagenoeg hetzelfde, en een 6 er bij bovenop.)
Door klamath
Heb nog even wat foto's gemaakt van de bak zoals die er nu bij ligt. :mrgreen:

Bak heeft nog maar 36k gelopen, en gelukkig ziet die er ook zo uit. :)
Afbeelding

De ombouw naar FWD:
Afbeelding
Zoals je kunt zien stelt het nog niet eens veel voor. een ring met een O-ring aan de buitenkant en een keerring aan de binnenkant. een kortere as stomp voor naar het diff, en 2 stoppen om de olie tovier/afvoer van de 4x4 bak dicht te maken. voilla, een FWD R32 bak. :)
Nu nog kijken naar passende aandrijfassen. (hoop eigenlijk de binnenste homokineten passend te kunnen maken op de originele assen, maar dat zie ik nog wel. )

Afbeelding
Koppelings plaat. zit zo te zien nog plenty vlees op. dus deze gaat er ook eerst maar gewoon tussen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en eht 2 massa vliegwiel. Zit een beetje roest op van het liggen. borstel ik wel weg als die ingebouwd gaat worden.
Koppeling + vliegwiel heb ik voor een leuk prijsje van ebay gehaald. speling op het 2 massa vliegwiel is weinig. (minder als 1 tand op de tandkrans. dus dat zit wel goed.) dus als het goed is heb ik hier de komende tijd dan ook geen omkijken meer naar. :)

PS: zit er zelf wel aan te denken om een setje 268 (Schrick) nokkenassen te halen voor m'n 2.9 blok. gezien ik die toch zelf ga reviceren, en daarna de chip op maat nog 1x wil laten doen.
Denk dat de combo vsr met die nokken wel erg heftig zal zijn.
Laatst gewijzigd door klamath op 22 dec 2010, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
Problemen met DRW bak!
Blijkbaar kan een onderdeel van 1-2 versnelling selector afkomen, omdat hij met popnagels vast zit...
Staat hier ook iets over: link

Dat moet te fixen zijn...
Maar hoe...?

Op deze manier?
link
Staat ergens anders dat je het misschien kan doen met verharde bouten en moer, maar dat je hem dan het beste wel vast laat lassen na aandraaien.

edit: Meer info over verstevigingen:
link 1
link 2
Laatst gewijzigd door Jochem op 23 dec 2010, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
Hmmm.. kan me voorstellen dat de schakelgaffel van 1-2 wel kapot getrokken word. maar dan zal het ook wel veel aan de rijstijl liggen denk ik. (ofwel, erg veel stoplicht sprintjes, en dan gewoon door de versnellingen trekken, ipv te wachten tot de bak de tandwielen op de goede snelheid heeft.)

Heb nog een bijna complete TDI bak liggen (binnenwerk, zonder eindoverbrenging) dus daar kan ik iig al naar kijken. :mrgreen:
Door klamath
Paulus heeft zo'n setje in zijn Corrado zitten. (VWMS had oorspronkelijk dit ontwikkeld.)
Een nadeel hiervan is dat de tandwielen van de 5 en 6 een veel rechtere vertanding hebben, en hierdoor meer geluid maken. verder las ik in die advertentie dat het maat tot 280Nm gaat voor de VR6 motoren.. dat houd niet echt over vind ik.
Ook wel noemenswaardig is dat met deze 02M bak (welke dus 36000km gelopen heeft) inc FWD ombouw en koppeling/vliegwiel nog niet zoveel gekost hebben als die bak op e-bay. :) Heb nog plenty over om de aandrijfassen en motorsteunen te fixxen voordat ik aan hetzelfde bedrag zit.

Maar wel erg leuk. als ik deze bak niet had gevonden, was het evt wel een overweging waard geweest.
Door tempel
Die 280Nm viel mij ook op , zit dit in het differentieel , ze bieden namelijk aan (tegen een ruime vergoeding) om die aan te passen.
Door klamath
zal wel ja.. Alleen vind ik het nog wel aardig aan de prijs. 1300 euro voor zo'n bak (en dat is al inclusief het inleveren van een andere 02A bak, anders komt er nog een 250euro bij op.) +200 euro verzenden.
dan ga ik toch leiver voor een nieuwere generatie 6-bak. (+dat die me dus midner zou kosten. :p )
Door klamath
Vandaag einderlijk eens iets aan m'n auto veranderd. :)
Heb een originele luchtfilter bak gemonteerd! Zitten wel wat gaten in de onderste helft, dus zal niet zo stil zijn als een helemaal origineel luchtfilter. maar dat vind ik wel prima. :mrgreen: :mrgreen:

Heb het filter over mogen nemen van Wasco, inclusief K&N inlegfilter. Nu ligt de Corrado dus weel over de hele breedte vol onder de kap! :D
Morgen maar even een foto maken, heb het geprobeerd, maar is gewoon te donker nu. Klinkt ook wel mooi zo vind ik. is een stukje stiller geworden dan ik verwacht had om eerlijk te zijn, maar wel mooi. :) (kan wel met de telefoon een filmpje maken.. maar dan komt het geluid er bagger door denk ik. :( )
Door JoJovr6
Jij bent ook lekker bezig zeg! :mrgreen: Deze topic blijf ik wel even volgen.!

We gaan wel een keer op een meet filmpjes maken :mrgreen:
Door klamath
True. Volgende meet ga ik wel eens heen denk ik.

Een andere update, niet van m'n Corrado.
Heb een Caddy van de zaak nu. :D dus m''n Corrado word nu niet meer voor het woon/werk verkeer gebruikt.
Afbeelding

LM velgen, touchscreen navi/radio, cruise control en AC. is wel "maar" een 75 kw 1.6 TDI, maar hij's (ok, nu leeg) toch best vlot.
Vind het ook niet zo heel erg om eerlijk te zijn.. dan lijkt m'n corrado iig weer snel als ik daar dan weer eens mee rijdt. dat begon namelijk toch wel aardig te wennen. :mrgreen:
Door JoJovr6
klojo! Ik rij nog in de de caddy's hiervoor :mrgreen:
Jij weer in de nieuwste hoor, nou verschil moet er zijn he :roll:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 64