Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door klamath
Zo, einderlijk weer eens een update voor mij. 't 2 massa vliegwiel + koppeling is aangekomen. moet ik binnenkort maar even ophalen. :)

Verder heb ik een pedalen set van een Corrado gekocht waar cruise control op zit. heb nu namelijk een compleet set van een Golf 3, maar bij de pedalen zijn toch een paar verschillen.
Dus die schakelaars/vacuum pot maar overzetten, en de rest van de zooi er in, dan heb ik de cruise control ook einderlijk werkend. :)

Heb ook nog een leuk idee voor m'n teller, weet alleen nog niet hoe ik de tekst mooi kan maken. gezien het kastje wat de klep van m'n VSR regeld direct boven de stuurkolom ligt, zit ik al mooi dicht bij de teller in de buurt. zit er dus aan te denken om in een van de vrije plaatsen voor waarschuwings/indicatie led's die in de teller zitten een groene led te plaatsen die aan gaat als de VSR klep schakeld. uiteraard wil ik er dan ook de letters VSR in het wit bij zetten, zodat het net origineel is. 't is weliswaar niet nodig, maar het is wel leuk.

Als ik de Cruise control klaar heb, zijn er eigenlijk nog maar 2 dingen die ik aan de Corrado wil doen. en dat is een hoogte verstelbare stuurkolom, en de 6 bak er in. evt gaat er nog eens stoelverwarming en spiegelverwarming van komen. als dat er in zit heb ik wel een mooie full options Corrado, wat wel erg leuk zou zijn. :)
Door klamath
Jochem schreef:zo'n VTEC lampje... wordt het een heuze civic #-o
Ken me niet uit met Honda's. (doe wel aan modelbouw.. maar Honda heb ik nog niet. :P )

Wist niet dat die dingen ook zo-iets hadden. leek me alleen wel een leuk idee. + dat het een handige indicatie is dat het kastje nog gewoon werkt. (alles wat dat ding doet is een relais schakelen als de motor boven de 4000 toeren komt. ) denk dat het er dus wel van gaat komen. (is ja ook neit zo moeilijk.. een 12v led, en een paar draadjes.

ps: geef maar toe, je had zelf ook wel graag variabele kleptiming op je VR6 gehad. :lol: hmmm.. 11000 toeren met je VR6, zou wel cool zijn trouwens.
Door Jochem
boven de 7000 heb je al kans dat je ketting over de tandwielen vliegt...
11.000...Ik denk dat je zuigerringen *poef* weg zijn...
Door klamath
Ja, Ik weet. maar ik denk dat elke VR6 rijder wel graag ook zo'n toeren bereik had willen hebben als zo'n Vtec blok, dat bedoel ik. ;)

Anyways.. Denk dat ik die koppeling vandaag maar niet op ga halen.. 't sneeuwt hier nu best hard. :( (en wil nu niet m'n auto onnodig riskeren dat er iemand tegenaan glibbert oid.)
Ach ja.. is zowiezo te koud/nat om nu wat te gaan doen.
Door klamath
Hmmm.. vandaag naar de APK gegaan. helaas afkeur. wiellager rechts achter zit speling op. (wel grappig... bij het rijden hoor je helemaal niets. )
Morgen maar even een nieuw wiellager plaatsen. hoop dat het iig droog blijft, vind de kou al erg genoeg.
Moet ook de stuurhuis rubbers vervangen. (heb gekeken met helemaal insturen.. maar op de brug zullen ze wel iets erger uit hebben gezien oid.

Ach ja.. SKF wiellager heb ik al liggen, en morgen vroeg haal ik die rubbers wel.

Ben er ook achter welke eindoverbrenging ik moet hebben voor de R32 bak. :) die van een ERF Tdi bak. is iets zwaarder dan die van de VR6 bak (iig voor de 5 en 6) daarmee zou ik bij 150 zo'n 2400~2500 toeren draaien.
Overdrive baby! :mrgreen:

dan zou ik bij 80km/h dus zo'n 1200 toeren draaien. en nog onder de 2000 bij 120 in de 6. de 4 en 5 zal redelijk hetzelfde blijven als de originele bak. en 1 tm 3 zou iets lichter zijn. ofwel, zou een erg leuke verdeling moeten zijn. :)

Morgen ook even een KLR voor de vr6 ophalen. (Kaltlauf reglung.) daarmee zou de koude loop van de VR6 armer moeten worden, en minder lang duren.
Voor de Revisie van de 2.9 ga ik de AFP kop gebruiken. die heeft een aansluiting voor eenzelfde blower als de R32 ook heeft. die pompt lucht in de uitlaat tijdens de koude loop. hierdoor kunnen de warme gassen minder snel weg, en wamrd het blok ook sneller op. :) Ben erg benieuwt als ik alles bij elkaar heb hoe de auto dan is. :)
Laatst gewijzigd door klamath op 03 dec 2010, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
volgens mij heeft secundaire luchtinjectie alleen maar te maken met emmissie... Omdat hij rijker moet lopen tijden warmlopen werkt de katalysator niet optimaal en stoot hij meer schadelijke gassen uit.
Daarom pompen ze extra lucht bij de uitlaatgassen om deze te verdunnen... door dat trucje kwam hij toch door de strengere eisen.

Dat hij er sneller warm door wordt, geloof ik niet zo.
Door Markymark
Klopt, ik had die secundaire luchtinjectie ook op m'n vorige motorfiets zitten.
Doet niets anders als extra lucht in de uitlaat spuiten ivm de emissie-eisen. :wink:

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het gaat uitpakken met jouw versnellingsbak.
Zo'n overdrive is wel meesterlijk. :P
Door Boersie
Markymark schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het gaat uitpakken met jouw versnellingsbak.
Zo'n overdrive is wel meesterlijk. :P
+1, zou het ook graag willen :wink:
Door klamath
Vandaag de apk afkeur delen vervangen. (damn koud! )
Straks kan ik de R32 koppling + vliegwiel die ik van e-bay heb gehaald einderlijk ophalen. :) ben erg benieuwt! hoop dat de koppeling idd net zo goed uitziet als op de foto's. (mja,.. blijft altijd een risico.)
Door klamath
gurby schreef:En? Hoe ziet ie eruit?
Vond dat er vrij veel speling op het vliegwiel zat. (kon de ene helft van het vliegwiel zo'n 4~5mm verdraaien t.o.v. het andere deel.) Schijnt normaal te zijn? (teminste, dat is mij verteld. )
De koppelingsplaat zelf is nog goed, en de drukgroep lijkt ook goed. Dus als het vliegwiel idd goed is, heb ik een goede koppeling alvast liggen. :)

Koppeling pas iig zo op de 6-bak, dus dat is al goed.

de ombouw naar FWD is inmiddels ook al gekocht. (zou als het goed is binnenkort verstuurd moeten worden. Dan meot ik alleen nog aandrijfassen, koppeling aanpassen, schakelkabels anpassen en motorsteunen. en zou de 6-bak er in kunnen.
Door klamath
jeeej, auto heeft weer apk. beetje jammer, beide stuurhuis rubbers hadden een scheurje. (niet gezien toen ik er zelf onder had gekeken.. mja, op een brug ziet men altijd meer. )
verder niets spectaculairs, dus m'n auto kan er weer een jaartje tegenaan. :) Het 'nieuwe' blok is ook gewoon door de CO meting gekomen, dus dat zit ook wel goed.

Verder is de ombouwset naar FWD ook binnen gekomen. :) dus de R32 bak die ik nu heb liggen is nu dicht met alleen voorwiel aandrijving. :mrgreen:
Nu dus alleen nog de motorsteun, de schakelkabels aanpassen, de koppeling en de binnenste homokineten. (of andere aandrijfassen.) O ja.. en meot nog de ERF eindoverbrenging inbouwen. :( (dat word wss nog het duurste geintje.)
Door Jochem
geen probls met lengte van de assen? 4wd en 2wd hebben andere diffs, dus je komt met een 2wd diff niet uit in een 2wd bak.
Door klamath
Heb een andere as stomp gemonteerd, breedte hiervan zou gelijk moeten zijn aan een 2wd bak. (mja,.. kom ik vanzelf wel achter)
Het verschil in het diff zal hem er voornamelijk in zittejn dat 't 4wd diff een getande krans heeft voor de overbrenging naar de 4x4 bak. die heeft een 2wd bak niet.
Door Jochem
ja en daarom zou de naaf te kort zijn...

Maar misschien is het goed hoor!

Ik lees trouwens het volgende op ETKA:
DRP (v6 4motion) : 63 tanden op diff
DRW/ERF: 68 tanden
ERR/etc: 62 tanden
EFF: 60 tanden

Meer tanden op diff betekent toch meer omwentelingen van de versn.bakassen nodig??? Dat wil je toch juist niet? Dan zoud je juist naar die ERR of EFF moeten...
Door klamath
hmm.. ik wil idd een zwaardere overbrenging. De R32 bak (volgens mij ook een DRP? ) een eindoverbrenging van 4.2:1. terwijl de ERF een eindoverbrenging heeft van 3.3:1, wat dus een stuk zwaarder is.
Door Jochem
ja, net allemaal uitleg over gelezen... erg interessant! =D>

Maar die knalt uit elkaar bij 400 pk, dus daar heb ik niets aan :lol:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 64