Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Zo.. gisteren het oude blok er uit gehaald. vandaag de distributie van het oude blok naar een andere AAA overgezet, en deze ingebouwd. Nu net aan het lopen gemaakt.
dus van de week even de auto weer helemaal af bouwen, en daarna nog even een keer helemaal nalopen, zorgen dat alles goed zit.

Heb inmiddels ook al besloten wat ik nu ga doen. het ABV onderblok wat ik nog heb liggen (wat oorspronkelijk in m'n Corrado zat.) ga ik compleet reviceren. nieuwe veren om de zuigers, nieuwe lagerschalen etc.
dan even kijken of ik er een leuke kop bij kan vinden, en deze ook helemaal reviceren, reinigen en indien nodig vlakken. als ik dat blok dan einderlijk zover heb, word die er in gehangen, en gaat die AAA waarschijnlijk de verkoop in. (die word dan wel verkocht voordat de ABV er in gaat, want dan is de motor nog lopend te horen. en kan er een stukje mee gereden worden, nooit verkeerd lijkt me. :)
Door klamath
zo, sinds vandaag ijdt mijn auto weer. De AAA die er nu in zit lijkt niets onder te doen voor de motor die ik ervoor er in had zitten. heb zelfs het idee dat die beter loopt. (is stationair stiller geworden. )
Wat ik erg vreemd vind is dat het geluid in de uitlaat definitief anders is. de roffel is nu nog een stuk lager geworden. eerst hoorde je hem alleen mooi, nu als je hem doortrapt voel je het. (zo'n lage bass toon is er nu bij gekomen! ) Heb al gekeken, alles zit goed. dus waardoor het geluid nu toch net anders is, geen idee.

Nu eerst maar even het blok ind e gaten houden, kijken hoe die het doet.
Ondertussen maar alvast kijken naar een zuiger voor m'n 2.9 onderblok, en beginnen aan de revisie hiervan. :)
In ieder geval moet het blok wat ik er nu in heb hangen me definitief wel door de winter krijgen. en als ik de 2.9 klaar heb, gaat die evt weer de verkoop in.

In ieder geval rijdt m'n Corrado weer, jemig was dat behelpen met die golf van m'n moeder. :lol: :P
Door Markymark
Dat heb je rap gefixt Tim. =D>
Kan zomaar hoor, dat de ene motor een zwaarder geluid produceerd tov. de andere. :P

Je zou haast aan zo'n Golf gaan wennen.. :lol:
Door klamath
PaulusB schreef:Handige jongen,

Ben je in het echt ook monteur :?:
Nope, ben programmeur. Industriele automatisering. :)

Edit: paar foto's hoe die er nu weer bij staat. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit nog steeds te denken aan een setje Rial Lugano velgen..
Afbeelding
Denk dat die er ook wel erg mooi op zouden staan.
Vind alleen de velgen die ik nu heb ook absoluut gaaf onder m'n auto passen. (had de vorige eigenaar er onder gezet.) dus zou ik zo'n setje Lugano's al voor een mooie prijs meoten vinden, zouden die er onder gaan komen.
Ben er nog niet uit.

En m'n moeder heeft nieuwe koplampen in haar 92' Golf:
Afbeelding

Zijn de Hella Angel Eyes. als je die lampen los ziet, vind ik ze niet mooi. maar in een donkere golf komen ze goed tot nu recht. (en jemig hebben die dingen een mooi lichtbeeld zeg! )
Laatst gewijzigd door klamath op 29 okt 2010, 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
vandaag een leuke aankoop voor m'n Corrado gedaan.. een R32 02M bak. :D
nu nog de aandrijfassen van een TDI halen, een R32 vliegwiel +koppeling (of een andere goed werkende oplossing.)
en de steunen fabriceren. en uiteraard de schakelkabels pas maken.

anyways,.. het begin voor de 6-bak ombouw is einderlijk (goed) gemaakt.
Het mooie is dat de jongen waarvan ik de bak over neem interesse heeft in mijn 20vt bak. dus die ben ik ook meteen weer kwijt. :)

nu eerst maar het ABV blok reviseren. heb daar iig de hele winter de tijd voor. (of als het eerder klaar is, mischien er eerder in hangen.)
Door ThomasVR6
Kicke man ben echt benieuwd of het veel aanpassingen vergt om zoiets passend te maken :mrgreen:
Maar wel top plan om te doen zeker met die ABV er straks in :lol:
Door klamath
PaulusB schreef:Dikke update's

Het zou mooi zijn als je een How to zou kunnen maken van die bak ombouw :D

Heb de R32 bak gekocht. (die jongen had helaas toch niets aan m'n 20VT bak. :( spline van de koppeling is anders, hij heeft een Audi TT RS bak nodig. hij had al een dubbelplaats koppeling etc, dus een bak zou goedkoper zijn dan een andere koppeling blijkbaar. Iig een super vent, had een goudkleurige Golf rallye, met R32 blok er in en een rotrex compressor. (iig zo iets.. worden in aalten ook verkocht.)
heeft de R32 er uit gehaald, en er nu een 5cil in lijn in gezet. (2.5L, ook een VW blok) een behoorlijke knoeperd van een turbo had hij ook al liggen. (en een set JE zuigers had hij net binnen. :) )

Heb iig bij de R32 bak een compleet binnenwerk van een 1.9 TDI bak (ook 02M) er bij gekregen... welke alleen FWD is! ) dus de as stomp die in het diff zit heb ik al. :)
nu nog even andere homokineten zoeken om op de aandrijf assen te zetten. (R32 is blijkbaar groter.. maar de aandrijf assen van een 1.9 TDI zouden zo moeten passen. :mrgreen: )
Ook heb ik bij de bak netjes een setje schakel kabel eindjes gekregen. dus m'n schakel mechanisme vast zetten zou geen probleem moeten zijn.
Door Jochem
Wat ik begrijp van R32 bakken is dat je een andere ophangbeugel moet hebben en de baksteun wat moet verplaatsen. Ander loopt de homokineet tegen de steun.

link naar dutchbuild
Laatst gewijzigd door Jochem op 04 nov 2010, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
Jochem schreef:Wat ik begrijp van R32 bakken is dat je een andere ophangbeugel moet hebben en de baksteun wat moet verplaatsen. Ander loopt de homokineet tegen de steun.

link naar dutchbuild
Dat had ik ook al begrepen ja. (gelukkig heb ik nog een spare subframe liggen. :lol:

Verder moet ik andere aandrijfassen hebben. (binnenste homokineet moet groter zijn.) dus maar eens een setje van een 1.9 tdi opscharrellen.
En uiteraard moet ik de koppeling en vliegwiel anders hebben. (word denk ik gewoon een standaard r32 koppeling + 2massa vliegwiel. )
De koppeling is wel grappig bij deze bak. je druklager is ook meteen je koppelings cilinder (is 1 geheel.)
Dus hoeft alleen maar de koppelings leiding direkt opd e bak aan te sluiten, en zou het al moeten werken. :)

Iig binnenkort maar aan het hobbien gaan. Nu moet eerst het 2.9 blok gereviseerd worden.
Door klamath
Kleine update tussendoor.. heb een ander setje koplampen gehaald. Nu zitten de Chromen In.Pro's er in (ipv de zwarte. :mrgreen: ) nog steeds angel eye's, maar ik vind de chrome lampen veel beter bij de kleur van de auto passen.
(moet nog ffkes een foto maken.)

Edit: Intussen weer een kleine update. Winterwielen zitten sinds vandaag weer op de auto. En, Ik heb net een R32 vliegwiel + koppeling op ebay 'gewonnen'. dus de volgende stap richting 6-bak ombouw is ook alweer gedaan. nu de binnenste homokineten, de motorsteunen en de ombouw naar voorwiel aandrijving nog.
Laatst gewijzigd door klamath op 14 nov 2010, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boersie
Heel erg dik, een 6-bak op je vr6, ben erg benieuwd hoe dat rijd qua verhoudingen van de versnellingen met de 6-bak =D> Lekker zuinig rijden denk op de snelweg, nog even naar je 6de versnelling :)
Door klamath
Boersie schreef:Heel erg dik, een 6-bak op je vr6, ben erg benieuwd hoe dat rijd qua verhoudingen van de versnellingen met de 6-bak =D> Lekker zuinig rijden denk op de snelweg, nog even naar je 6de versnelling :)
Moet nog even een eindoverbrenging van een TDI bak er op zetten. dan zal de 1 t/m 5 nagenoeg hetzelfde zijn als de originele bak. en de 6 zal er dan gewoon boven zitten. (als soort overdrive zeg maar.. verwacht niet dat de auto z'n max eindsnelheid zal halen in de 6 dan. maargoed, dat zie ik dan nog wel. :)
Door klamath
Jochem schreef:volgens mij is eindverhouding van de vr6 even groot als niet groter als van de TDI...
VR6 zit op 3.39:1, R32 zit op 4.2:1 en het ligt er aan welke TDI bak je hebt, maar die gaan tot 2.3:1 (wat dus veels te zwaar is.) Ik heb een TDI bak gezien die 3.4:1 heeft, dus als ik zo'n eindoverbrenging kan vinden zou ik eht perfect voor elkaar moeten hebben.
Door klamath
Yay, net een mailtje van Ebay. Mijn 2-massa vliegwiel + koppeling die ik heb gescoord is als het goed is nu verstuurd. ben benieuwt hoe dat ding precies werkt als het binnen is! :D

Nu nog even kijken dat ik de binnenste homokineten van een TDI er op kan zetten. (heb nog een setje vr6 assen liggen, daar kan ik wel kijken zonder dat ik mijn auto uit elkaar hoeft te halen.

wat ik nu dus heb is:
-R32 bak
-R32 Koppeling + vliegwiel
-aansluitingen voor op de schakelkabels.

wat ik nog moet doen (evt problemen)
-Motorsteunen
-Andere homokineten voor op de grotere flenzen van de bak.
-Bak ombouwen naar 2wd
-R32 Startmotor (staan op E-bay voor zo'n 70 euro.)
-Eindoverbrenging zwaarder maken, gezien die van een R32 veel's te licht is.

het begin is er in ieder geval. :)
Ik denk dat die 6-bak er in gaat komen voordat ik m'n 2.9 blok er in zet (of voordat ik dat blok klaar heb zelfs)
dan heb ik namelijk in eerste instantie alleen evt problemen met de bak, en niet ook met een nieuwe motor.

Binnenkort maar even kijken naar motorsteunen en de ombouw naar FWD. (gezien mijn huidige bak nog gewoon goed doet, heb ik er ook geen haast mee.)
Door Jochem
Moet er geen schakeltoren van een R32 in? kan de vr6 schakeltoren ene 6 bak aan?

p.s. als je die schakeltoren er toch uit moet halen, vervang dan alle rubbers. Daar zijn revisiesetjes voor te krijgen. Haal je alle speling eruit.
Door klamath
Jochem schreef:Moet er geen schakeltoren van een R32 in? kan de vr6 schakeltoren ene 6 bak aan?

p.s. als je die schakeltoren er toch uit moet halen, vervang dan alle rubbers. Daar zijn revisiesetjes voor te krijgen. Haal je alle speling eruit.
Je bedoelt de pook/kabels neem ik aan? die is al eens gereviseerd, zit geen speling op.
ik weet zo niet zeker of de originele pook een 6-bak aan kan, maar voor zover ik tot nu toe op foto's heb gezien zit er geen begrenzing op de pook, behalve om in de achteruit te komen.
ofwel, als je de kabels los haalt, kun je de pook gewoon in rondjes bewegen, de schakel beweging zit in de bak zelf. :)
Dus de pook zou het probleem niet moeten zijn. (en anders zou het maar een kleine aanpassing zijn, namelijk een aanslag er uit halen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 64