Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Heb me net aangemeld, en tja, kan me dan ook wel meteen even voorstellen.

Mijn naam is Tim, en ik heb nu sinds een paar maand een Corrado VR6. (Ik zeg heb, want ik rijdt al sinds ik m'n rijbewijs heb in de Golf 3 VR6 van mijn moeder. :) )

Heb de auto gekocht met een kapotte motor. (uitlaatklep in de 6e cilinder afgebroken.) een gereviceerd blok gekocht, omgebouwt naar Dis (blok was rotor, auto had dis) en in de wagen gebouwt. rijdt sindsdien perfect.
We hebben ook al een vermoeden waarom de klep afgebroken is, de middendemper was vervangen door een buis met een vlinderklep er in. (welke vast zat, in de half open stand.)
dus de uitlaat kant zal denk ik gewoon veels te heet zijn geworden.
Gezien uitlaten voor een Corrado een beetje lastig te vinden zijn (en duur zijn, vind ik.) hebben m'n vader en ik een Sebring middendemper voor een Golf 3 VR6 genomen, en aangepast.

Heb ook een glazen schuifdak ingebouwt. (van een Passat 35i, de corrado heeft origineel alleen een stalen dak)
Heb alleen nog geen foto's gemaakt van de auto. heb wel foto's die ik gekregen heb van de vorige eigenaar. :)

In de korte tijd dat ik hem heb, is er toch al vrij veel aan gebeurt. (is er wel alleen maar beter op geworden, vind ik.) Motorisch is deze wagen nu weer volledig origineel. (niet gechipped of whatever.) wel zit er een K&N filter op. Vind het op zich wel erg mooi klinken. (en waarom zou ik hem motorish tunen? rijdt nu gemiddelf onder de 8 liter als ik in de spits meehobbel. en kan als ik naar de 2 schakel letterlijk een sprongetje maken. :D )

Afbeelding

Eerste wat ik gedaan heb (zelfs voordat de gereviceerde motor ingebouwd was.) is de rijhoogte instellen. ik heb de auto zo'n 5 centimeter omhoog gedraait. (zit een schroefset onder).
Ik vind het niet mooi als je een auto zo laag hebt staan. (kijkt er erg vreemd tegenaan vind ik) en er zaten zelfs deuken in de carter.
Nu is de spleet tussen wiel en band even groot rondom het wiel. dat vind ik mooi staan. :) :roll: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door klamath op 28 dec 2011, 18:00, 20 keer totaal gewijzigd.
Door JoJovr6
Heey ! Welkom hier, nou corrado's komen weer terug hoor.
En meteen foto's SUPER!

Nog meer zou perfect zijn! Hoop dat je nog lang en veel plezier van je corrie mag hebben!
Door Mars
Welkom hier, nette corrie! Een voorstelling zoals ik t graag zie, meteen foto's erbij =D>
Maak eens snel nieuwe foto's, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met dat passat schuifdak erin!
Door peanutsNL
welcome.gif

nice ride =D>
Ben alleen niet zo fan van de koplampen en blinkers,
maar smaken verschillen sowieso.

Goed op weg met de corrie
keep up the good work!!
Door klamath
peanutsNL schreef:welcome.gif

nice ride =D>
Ben alleen niet zo fan van de koplampen en blinkers,
maar smaken verschillen sowieso.

Goed op weg met de corrie
keep up the good work!!
Ik vind het origineel ook erg mooi. Heb de lampen er zelf niet in gezet, en had ze zelf ook nooit gekocht. maar het licht is veel beter dan van de originele lampen. en gezien de originele lampen ook erg duur zijn (als je ze al vind. :( ) laat ik deze maar gewoon zitten.
Ziet er in het echt trouwens wel wat beter uit dan op de foto's. :)

Ben nu helaas nog niet thuis, maar zal zekers een paar foto's maken.
Zit in het buitenland voor m'n werk. (noord schotland.. dus ik hoop dat die stomme as wolken snel weg zijn zodat ik volgende week wel gewoon naar huis kan! )

Heb van m'n vader eergisteren wel 2 foto's van m'n auto gekregen. In de winter kwamen we er achter dat de kofferbak erg nat was. dit was een punt wat we in het voorjaar wouden fixen.
De oorzaak is in ieder geval gevonden.. :
Afbeelding
Afbeelding
Maar dit is gelukkig al weer netjes dicht gelast. :)
En gezien het onder de achterlichten en achterklep zit, is het ook niet in het zicht. (dus het valt gelukkig allemaal nog mee! )

De eerstvolgende upgrade van de auto word in ieder geval een geel koni setje. Ik wil echt van dat schoefset af. Ik vind de Corrado iets verlaagd mooi, en zo extreem laag wil ik het toch neit hebben, dus kan ik het set ook wel weg doen. (en de Gele koni's die m'n moeder onder haad Golf 3 heeft zitten bevallen erg goed.)
Laatst gewijzigd door klamath op 16 apr 2010, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door knight
Dit meen je :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Door die corrado heb ik mijn VR6 gekocht!!
Is van een goede vriend van mij geweest (Richard uit Zetten)
zijn de 2 van die kleur in NL bramble metalic!!
Ik wou hem toen ook met kapotte motor kopen maar vond 3 auto´s te veel!
Supergaaf! :D
Zou alleen wel orginele lampen weer er in plaatsen dat vond ik persoonlijk mooier :D
Ik heb nog wel wat foto´s voor je als je die wil?

Succes verder met de Corrie!

PS: we zouden hem graag nog een keer zien :D
Door klamath
knight schreef:Dit meen je :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Door die corrado heb ik mijn VR6 gekocht!!
Is van een goede vriend van mij geweest (Richard uit Zetten)
zijn de 2 van die kleur in NL bramble metalic!!
Ik wou hem toen ook met kapotte motor kopen maar vond 3 auto´s te veel!
Supergaaf! :D
Zou alleen wel orginele lampen weer er in plaatsen dat vond ik persoonlijk mooier :D
Ik heb nog wel wat foto´s voor je als je die wil?

Succes verder met de Corrie!

PS: we zouden hem graag nog een keer zien :D
Ja, heb hem inderdaad van richard gekocht. :) Auto loopt nu weer perfect, schuifdak werkt ook perfect.
Ik wil er alleen nog wel van die dome bruggen in zetten. (van die stangen die boven bij de schokbrekers voor extra stevigheid zorgen. )

Ik wil iig nog eens samen met Richard naar zo'n meeting gaan. (hij heeft een donkergroene Corrado VR6 gekocht nadat ik deze over heb genomen. :) )

en voor meer foto's.. maar al te graag. :D

Wat trouwens ook wel grappig is: M'n moeder rijdt dus een Golf 3 VR6, Ik rijdt een Corrado VR6. M'n vader vond m'n Corrado zo'n leuke auto, hij heeft er zelf ook een gekocht. :)
dus we hebben nu 3 VR6's achter het huis staan. (we doen er wat voor om mooi weer in nederland te krijgen, haha! )
Die Corrado van m'n vader zou ook wel een bekende kunnen zijn.
http://www.corrado-database.nl/index.ph ... do&id=2274

Deze Corrado heeft m'n vader nu. zelf de motor na gelopen (kleppen waren te lang, geen compressie in 2 cilinders)
alleen die onderlip/spoiler zit er niet meer op, en de onderbumper achter niet. en de velgen zijn naar m'n moeder golf gegaan. (m'n vader heeft andere er op gezet. :)
Laatst gewijzigd door klamath op 16 apr 2010, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Door knight
Ja weet ik heb hem net ook al direct gebeld haha! :P
Ja die Richard nu heeft is ook leuk mooi orgineel :D
Maar heb je hem omhoog geschroefd hij was zo mooi laag :D
Waar kom jij vandaan dan?

Groeten
Door klamath
knight schreef: Maar heb je hem omhoog geschroefd hij was zo mooi laag :D
Waar kom jij vandaan dan?
Ik vond hem niet mooi zo laag. (Ik vind hem nu mooi, maar is nog net iets te laag, verdomde drempels hier. :( )

Kom zelf uit Westerhaar. (vlak bij Almelo in de buurt, in Overijssel. )

Je hebt Richard nu net gebeld dat je zijn Corrado ineens tegen bent gekomen op dit forum? :)
Laatst gewijzigd door klamath op 16 apr 2010, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door knight
Oke dan!
Ja ik wil hem nog zeker een keer zien ben altijd weg geweest van die wagen!!! :oops:
Naar lang zeuren liet hij me toen een keer rijden en toen was ik verkocht haha week later stond mijn VR6 voor de deur :D
toen hebben we nog vaak rond gereden mooie tijd haha!

Ja ik geef toe hij was wel erg laag op het laatst ja :D
Mooi dat alle rekeningen erbij zaten of niet echt die hele historie was bekent wel gaaf!
En dat orginele verbanddoosje in de middenconsole was ook erg stoer! ( ik hou wel van details!)

Heb je nog plannen verder?
Door ate-vr6-
heey ik kom zelf uit enschede zit nou momenteel 4 maanden in curacao dus
als ik terug ben miss dat we een x samen na een meeting kunnen rijden kunnen we ook meteen elkaars bakkies bewonderen dit is trouwens de mijne

Afbeelding
Afbeelding
btw de bumper is al beter afgesteld als je de onderste foto ziet was nog niet gedaan :oops: :oops:
grtjs martijn :twisted: PDT_velo.gif
Laatst gewijzigd door ate-vr6- op 16 apr 2010, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
knight schreef:Oke dan!
Ja ik wil hem nog zeker een keer zien ben altijd weg geweest van die wagen!!! :oops:
Naar lang zeuren liet hij me toen een keer rijden en toen was ik verkocht haha week later stond mijn VR6 voor de deur :D
toen hebben we nog vaak rond gereden mooie tijd haha!

Ja ik geef toe hij was wel erg laag op het laatst ja :D
Mooi dat alle rekeningen erbij zaten of niet echt die hele historie was bekent wel gaaf!
En dat orginele verbanddoosje in de middenconsole was ook erg stoer! ( ik hou wel van details!)

Heb je nog plannen verder?
Plannen. hmm, Ik heb het glazen schuifdak er nu in zitten. (heb het hemeltje er uit gehad, schoon gemaakt, ziet er nu weer uit als nieuw. en heb het deel van het schuifdak wat je nu met de hand open kunt schuiven zelf beige bekleed.)
Ik wil er dus een set gele koni's onder zetten, ipv het schroefset. om de wegligging beter te maken, ik heb namelijk het idee dat het schoefset het minder goed doet dan de gele koni's die m'n moeder onder haar golf heeft.)
Verder heb ik zo 1,2,3 nog geen plannen.
Nouja, de Airco moet nagekeken worden. (en zeker opnieuw gevult worden.) maargoed, dat is onderhoud.

O ja, en die bruggen tussen de bovenkant van de schokbrekers (in duits heten ze domstrebe, weet zo niet hoe ze in het nederlands heten.) ik vind de carosserie namelijk wel vrij veel flex hebben.
Door klamath
Hehe, inderdaad wel makkelijk ja. maargoed, die wil ik er iig voor en achter nog in zetten. (iig voor)
Maar eerst de gele koni's. :)
Door JoJovr6
Dat komt wel goed! :D

njaa achter is niet echt noodzakelijk hoor. Volgens mij heeft het ook weinig nut, en neemt alleen ruimte in beslag!
Door klamath
Is ook weer zo. met m'n hobby (rc model auto's) heb ik wel alle kofferbak ruimte nodig. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 64