Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Na een lange tijd, toch maar weer even een update, erg weinig tijd gehad om er wat aan te doen.

Het 'oude' EPS/Sebring Spruitstuk:
Afbeelding

Het 'nieuwe' ATP2 spruitstuk:
Afbeelding

Verschil tussen beide, "back to basic":
Afbeelding

Voorfront beetje aangepast :lol: met daaronder de intercooler:
Afbeelding

Voorfront versterkt en intercooler erin:
Afbeelding

Met bumper erop (let ajb niet op de ravage, ben ook met de bumper bezig):
Afbeelding

Turbo erop:
Afbeelding

Hitteschild en downpipe:
Afbeelding

Oude carterpan:
Afbeelding

Nieuwe pannetje, even netjes gespoten:
Afbeelding

Olie toevoer leiding aangelegd:
Afbeelding

Olieretour leiding:
Afbeelding

Spreekt voor zich:
Afbeelding

Moet nog de nokkenassen vervangen en wil meteen het onderblok aanpakken, opboren en weer netjes fris met compressie verlagende zuigers.

Etc, etc, etc.

Das voor een volgend update.
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 26 mei 2010, 21:30, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik ook niet.................. :roll:

Werkt niet vanuit hyves, zal dus de fotos op imageshack moeten zetten....

To be continued.....
Waar in Noord-holland woon je ergens kom daar ook vandaan ben wel eens benieuwd naar je turbo projectje :D
Ook nog even met de achterbumper bezig geweest.

Men neme een NL power net niet pas poly bumper en zage deze in 2'en:
Afbeelding

U pakt een originele achterbumper en verzaagt deze ook:
Afbeelding

Vervolgens plak je deze samen:
Afbeelding
Afbeelding

(schroeven gaan er weer uit en zitten daar enkel voor om de delen op elkaar te houden tijdens het lijmen)

Ziet er nu zeker niet fraai uit, maar dat komt nog wel
de zwarte lijsten breken mooi het rood idd super mooi
turbo project ga ik lekker volgen pakt denk wel goed uit :wink:
Lekker bezig kerel!
Ah, de foto's doen het...

LOL@ de olieleiding, haha. Maar dan moet hij niet ineens gaan lekken, zoals bij mij gebeurde... Dan is het veel werk hem te vervangen.

Wat me opvalt is dat je de turbo andersom hebt geplaatst dan gebruikelijk is. Handig als je het originele spruistuk wilt gebruiken. Wel uitkijken voor de kabels daar: misschien had je de downpipe beter kunnen omwikkelen met heatwrap.
Onhandig voor plaatsing van de LMM en het luchtfilter (daar zit de accu, disbobine, secundaire KVSpomp en ABS): hoe ga je dat doen?
En de intercooler pijpen?

Dat met die veerpootbrug had ik ook... oplossing was voor 4 tientjes een andere veerpootbrug halen.
voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Ik heb nu een paar cm ipv een paar mm

verder ziet het er mooi uit ;)
Heren,

Bedankt voor de reacties en tips.

@ Jochem:
Turbo kan ik helaas niet omdraaien (T3/T4 Garrett met interne wastegate), zit met mijn downpipe. Die ik idd nog ga omwikkelen met de thermal band. Dus je tip wordt zeer zeker ter harte genomen.

Verder is het geen origineel spruitstuk maar van ATP.

Ik kan ook verder niet veel doen met die olieleiding, die is zo lang dat ik hem zo wel moet plaatsen, enkel kwestie van klemmetjes demonteren.

Hoe ik het ga doen met mijn inlaat, misschien 180 graden bocht en filter plaatsten waar het hoort of (kabelboom gaat toch uit elkaar) filter links plaatsen, accu gaat toch naar achteren en kabels omleggen.
Ben hier dus nog niet over uit.

Stond jij overigens ook niet op Fullspeed? Wij stonden daar met onze club Custom 06 (Rode audi A4 station, dikke Golf V beide airride en een rode golf 3 16V).

Motor moet toch nog uit elkaar omdat ik toch eerst het onderblok wil aanpassen met compressie verlagende 2.9 of 3.0 zuigers (volgend jaar).

Alle onderdelen die ik over heb kan ik een tweede blok mee bouwen, dus wordt dan weer 2.8 met 274 nokkenas en JD chip.
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 27 mei 2010, 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
ik bedoel "inlaat"spruitstuk...

Ik weet niet of je met die 180 graden bocht in hoogte uit zal komen. Verder niet perfect voor de flow, dus neem een grote diameter (minimaal 76 mm)
Ik denk op accuplek beter...

ik stond op fullspeed ja, maar was een beetje veel auto's te zien om alles te onthouden ;)
Begrijp ik, maar heb daar ook nog even onder de kap gekeken bij je.

"ik bedoel "inlaat"spruitstuk..." Ah, nee wordt een korte.

180 graden bocht is inderdaad niet ideaal, heb wel iets meer ruimte dan jij, mijn turbo zit iets dichter bij blok en wat lager.

Vind wel een passende oplossing, anders is vaak toch leuker...... :lol:
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 27 mei 2010, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb hetzelfde uitlaatspruitstuk...

is jouw turbo zoveel kleiner? Dan hoop ik dat je geen restrictie of boost creep krijgt. De mijne (GT3076R) is al aan de krappe kant..

welke kort inlaatspruitstuk ga je gebruiken? Niet te kort hoop ik... Standaardspruitstuk is al getuned op 5500 tpm. Bij die heel korte (HGP achtige, zoals ik nu heb) ligt dat op >9000 tpm! Dat haal je dus nooit. Het gevolg is een vermogensgat tussen 3000 en 4000 tpm.
Kijk met deze info kan je wat, want ik was idd van plan die HGP achtige aan te schaffen.

Maar heeft het ook niet te maken met de software afstelling om dit gat dan weer te 'dichten'?
Nee, dit is puur fysica... drukgolven komen op de verkeerde tijd (veeel te vroeg) aan bij de inlaatkleppen, waardoor ze terugkaatsen. Hierdoor onstaat juist onderdruk bij de klep en is de cilindervulling stukken slechter.

Je zal een extra probleem hebben, omdat het originele spruistuk inlaatlengtecompensatie hebben: de voorste cilinderbank heeft namelijk kortere inlaatkanalen dan de achterste. Een kort inlaatspruistuk heeft dat niet, en veroorzaakt dus problemen.

Misschien kan je er wel voor compenseren met software: je koppel op hoge toeren dusdanig terugschroeven, dat de koppelcurve weer vlak is... Maar lijkt me niet de beste oplossing ;)
Nee je hebt gelijk, dus is het raadzaam niet dit spruitstuk aan te schaffen maar dus met origineel te blijven rijden.
Want dit probleem heb je met elk verkort inlaatspruitstuk dus.
eigenlijk wel... je kan het wat compenseren met assymetrieche nokken, maar is ook niet ideaal.
En jij hebt nu toch ruimte voor je originele spruitstuk met gasklephuis

Je zou eventueel naar een 2.9 inlaatspruistuk kunnen kijken. die flowt iets meer.
Kleine update:

Stoelframes (in hoogte verstelbaar) verslepen om mijn kuipstoelen te kunnen monteren.

Voor:
Afbeelding

Verwijderd materiaal:
Afbeelding

Resultaat:
Afbeelding

Achterbumper verder afgelijmd dus die kan spoedig worden afgewerkt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9