Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Beste medeforummers,

Heb hier een tijd geleden een topic geopend:
http://www.vr6clubholland.nl/forum/view ... vr6#p11418

Het is haast niet origineel meer maar ook ik ben al enige tijd bezig een turbo en alles eromheen te verzamelen.
Na 2 jaar dan eindelijk zover gekomen alles maar eens te gaan opbouwen.

Zoals hij was voor Turbo ombouw:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het vorige topic nog een beetje uitgelicht:
De historie ken ik van de 6 sinds hij in '98 is ingevoerd, door mijn vader. Ik was heel snel verslaafd aan de auto. Het geluid, de snelheid en het soepele rijden. Na 2 jaar gereden te hebben in deze auto heb ik hem overgekocht met 90.000 op de teller.

Afbeelding

Ik heb sindsdien het nodige veranderd aan de auto, waarvan het opnoemen hiervan ietwat teveel ruimte in beslag gaat nemen.
Afbeelding

Heb de motor al een complete motorrevisie gegeven, oa:
* 276 gr Cat Cams nokkenassen
* JDcustom chip
* Sebring van voor naar achter, custom made door Sebring zelf
* EPS spaghetti spruitstuk
* Denso Iridium bougies
* Complete ketting revisie
* Nieuwe oliepomp
* Nieuwe pakkingen er keerringen
* Complete koprevisie
etc,etc
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spruitstuk gepolijst:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De onderdelen (althans een greep ervan):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 05 jun 2014, 21:44, 10 keer totaal gewijzigd.
@Jochem, heb bij diverse bedrijven navraag gedaan, maar is niet helemaal waar, kan met deze nokken blijven rijden. Maar goed, ik zie wel, rijdt voorlopig toch nog niet.

@ Pim, ja het lijkt haast niet meer origineel. Heb ook wel spijt van de interne wastegate, kwam bij de set. Maar wilde het huis draaien en kom er nu mee in de problemen, ook dit staat nog open voor verandering. Rijdt toch eerst met zeer lage druk omdat alles verder standaard is. Straks wil ik met 3.0 lage compressie zuigers rijden.
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 01 apr 2009, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
nou ja, uhm... daar ga ik wel een keertje op in..

komt erop neer, het /kan/ wel, maar heeft nadelige bijeffecten: verhoogt benzineverbruik, verlies vermogen onderin ect...
Bij een geblazen motor blijft je vulling toch bijna altijd goed, ik heb zelfs jongens gezien die makkere nokken monteerden als de std exemplaren.

Je krijgt zo een te grote overlap waardoor een groot deel van je mengsel direct door wordt geblzan je uitlaat in.
Afbeelding
je kan beter idd wat "rondere" nokken gaan nemen ,, als je navraag heb gedaan bij de juiste bedrijven snap je wat ik bedoel.. :mrgreen:

verder een zeeer net wagentje.. succes ermee met de turbo.. =D>
Bedankt voor de leuke reacties, laten wij eerlijk zijn, daar doen wij het toch allemaal voor.

Het is uiteraard helemaal waar wat jullie zeggen wat betreft de nokkenassen, ga hier ook niet koppig lopen doen.
Maar ga eerst met lage druk rijden, dus kan dan niet heel veel kwaad. Maar goed heel misschien een discussie voor later, de info is iig een zeer goede aanvulling en zeker ook welkom. :D
overlap is maar een kant van het verhaal...

turbo zit ook vooral boost te geven boven in het toerenbereik.... precies de plek waar de je nokken ook het vermogensgebied hebben!

gevolg... onderin niets... midden niets... dan vanaf 5000-5500 tpm ineens hoog koppel tot je toerenbegrenzer
dus om te compenseren voor de turbo worden meestal nokken gekozen die het koppelgebied naar beneden verplaatsen. Zo krijg je een rijdbare koppelcurve...
En als je het blok toch open gaat maken om op een lagere compressie te rijden, moet de ketting er toch vanaf.
Dan is het natuurlijk makkelijker om de andere nokkies te plaatsen ;)
Hey man welcome.gif hier
Ziet er goed uit je VR6 en hele mooie en snelle plannen man
Dit gaan we zekers goed in te gaten de turbo ombouw
En als je dat toch je originele nokken terugplaats heb ik wel belang bij die schrick nokken :lol:
Idd, klopt uiteraard helemaal.

Heb toch meerdere koppen liggen dus kan nog wat uitproberen/switchen.
Straks ARP kopbouten, dus kan ik nog eens wisselen.

Het zijn Cat cams geleverd door JD met custom Chip van hem :wink:
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 02 apr 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vond nog een aantal fotos van vroeger, een van de eerste aanpassingen:
Afbeelding

Motorkap verlenger, onderweg naar Lelystad:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 26 mei 2010, 21:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Thx, moet alleen eerlijk bekennen dat met de nieuwe set-up het uiterlijk ook verandert richting clean... Dus helaas ook alles in kleur..... :(

Maargoed, weer eens wat anders na 7 jaar..... :mrgreen:
Zeer kleine update:

Turbo gemonteerd, om te voorkomen dat de turbo tegen mijn veerpoot brug zou komen, heb ik de turbo gedraait.
Uiteraard kom je er vervolgens achter dat dit niet nodig was en de gehele turbo 180 graden gedraait moet worden.

Soms heb je van die momenten..... :roll:
Laatst gewijzigd door Joerivr6 op 25 mei 2010, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi man!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9