Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door harmjan72
Goedemorgen allen,

Mijn naam is Harm Jan Tulp en sinds anderhalf jaar rijd ik in een (uit Duitsland geïmporteerde) prachtige jazzblauwe Golf IV 1.8T Colour Concept met automatische vijfbak. Ik denk echt een unieke auto, want toen ik hem begin dit jaar liet taxeren, zei de taxateur (Daniël van Aken) dat het wel eens de enige Colour Concept in Nederland zou kunnen zijn. In Nederland is de Golf IV voor zover ik weet nooit in de Colour Concept-uitvoering geleverd.

Eigenlijk is het een Highline met de motor van de GTI en natuurlijk alles d'rauf und d'ran: tweekleurig leren Recaro-interieur (zwart/blauw), schuifdak, lederen stuur (met blauwe stiksels), stoelverwarming, elektrisch bedienbare portierruiten rondom, cruise control, climatronic... en alles doet het nog. Die heerlijke 1.8T-motor lijkt wel van elastiek. Hij vraagt er wel een flinke slok voor terug, maar dat mag ook.

Ik heb de auto in 2017 gekocht en er daarna bij Autobedrijf Terpstra in Sexbierum veel aan laten doen: 4 nieuwe Continentals, nieuwe distributie, startmotor, accu, achterruitenwissermotor, aandrijfassen et cetera. Ik heb er vier stalen velgen met Continental-winterbanden en originele 16-inch Volkswagenwieldoppen bij gekocht. Dan kan ik in de winter ook veilig rijden.

Een kenmerk van de 1.8T-motor is dat de bobines nog wel eens moeten worden vervangen. Voor een liefhebber natuurlijk geen enkel probleem, maar voor mijn vrouw - die meest met de auto rijdt - een stuk minder leuk. Ik heb er nu standaard een in de kofferbak liggen, maar mijn vrouw wil van de auto af. Hij hoeft niet weg, maar ik overweeg nu toch verkoop. Met pijn in het hart, dat wel.

Mijn allereerste leaseauto was een Golf IV Highline TDI. Wat een beest was dat. En zuinig! Ik kreeg hem niet onder de 1:16, terwijl ik er elke avond met 160 op de teller van Amsterdam mee terug naar Hoorn reed. Inmiddels woon ik allang niet meer in de Randstad, maar ik vond het leuk om weer een Golf te rijden en daarom heb ik de Blauwe gekocht.

Bij belangstelling graag een PB!

Vriendelijke groet,
Harm Jan
Bijlagen
IMG_8042.jpg
IMG_8042.jpg (2.08 MiB) 85 keer bekeken