Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door Mike P
Hallo allen. Ik ben voor het eerst aktief in een forum dus ik hoop niet als een daap over te komen.
Zal me ff netjes voorstellen eerst. Mijn naam is Mike, ik rijd een geweldige mk7 gti performance en uiteraard heb ik een vraagje!

Zoals misschien een aantal van jullie dat ook doen, probeer ik mijn gti Wörthersee ready te maken. Na wat leuke aanpassingen zoals de clupsport stuur en dsg shifter, dynamische achterlichten en spiegel knipperlichten en binnenkort een glascoating behandeling, wil ik heel graag een big brake kit erop knallen. Voor achter heb ik al (van een vriend overgenomen) de 356 mm rs3 wave kit van brembo en was van plan om de 365mm rs3 wave kit te halen bij Killer brakes. Wat velgen betreft ligt de gti lekker laag op 19" pretoria. Nu begreep ik via via dat de pretoria een probleem kunnen geven in combinatie met de brake kit. Ik heb niet super veel verstand maar ik begreep dat er spacers nodig zijn 17 of 20 mm (niet helemaal duidelijk). Dit zou problemen geven met de band die naar buiten komt en het spatbord zou raken. Lang verhaal, maar heeft iemand hier een idee over?

Alvast bedankt!
Bijlagen
IMG_20180218_171041_618.jpg
IMG_20180218_171041_618.jpg (1.93 MiB) 245 keer bekeken
Door PaulusB
Hoi welkom op ons forum en wat een dikke bak met mooie upgrades. vwb de big brake kit. Je kunt toch de spacer en de ET waarde https://www.velgenhuis.nl/et-waarde-i30.html van de velgen bij elkaar optellen en met een maatlat na meten of je wiel te ver naar buiten komt. Afhankelijk van hoeveel hij inveert kun je ook zien als hij iets zou uitsteken of daadwerkelijk die wiel kast raakt het zelfde geld voor de maximale wiel uitslag. Ze mogen max 3 cm uitsteken.

Hoeveel ruimte heb je nu nog om naar buiten te komen ? Voor dat de binnenste metalen rand boven de band hangt.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door Mike P
PaulusB schreef:Hoi welkom op ons forum en wat een dikke bak met mooie upgrades. vwb de big brake kit. Je kunt toch de spacer en de ET waarde https://www.velgenhuis.nl/et-waarde-i30.html van de velgen bij elkaar optellen en met een maatlat na meten of je wiel te ver naar buiten komt. Afhankelijk van hoeveel hij inveert kun je ook zien als hij iets zou uitsteken of daadwerkelijk die wiel kast raakt het zelfde geld voor de maximale wiel uitslag. Ze mogen max 3 cm uitsteken.

Hoeveel ruimte heb je nu nog om naar buiten te komen ? Voor dat de binnenste metalen rand boven de band hangt.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Kijk.. goede raad. Ik ben vandaag nog ff druk maar ga morgen er direct mee aan de slag. Dank je wel voor de snelle replay. Goed weekend alvast Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk