Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door Bino1983
Hallo,

Ik ben Bino, 34 jaar en woon sinds kort in Amersfoort. Ik ben een groot liefhebber van auto's. Niet alleen VW, VAG of Duits maar van alles. Wel heb ik enkele modellen waar ik net even wat meer mee heb dan anderen. Naast vele Italianen is dat ook de Golf IV. Sommige vinden die auto saai, ik niet. Geen enkel ander model lijkt erop, elke lijn klopt en hoewel het model dan misschien niet de sexy wulpse lijnen van enkele favoriete Italiaanse auto's heeft, heeft die Golf een zekere onverzettelijkheid. Een tijd lang hadden we dan ook twee VW Golf tdi's voor de deur staan maar omdat ik nu niet meer zoveel hoef te rijden is er eentje uit gegaan. Die werd vervangen door een BMW E34 (5-serie). Echter, kreeg thuis het commentaar dat die auto wel erg groot is voor een tweede auto. Prima, ik ga dus kleiner rijden. Er is echter niet gezegd dat de auto ook lichter en zuiniger moet zijn. :lol:

Ik ben nu op zoek naar een Golf 2.8V6 4-motion. Heb zo'n 10jr terug een VW Golf III 2.8VR6 edition gehad (en ervoor een Golf cabrio classic en Golf II 1.8 GT syncro) en dat VR6 geluid vind ik wel zo ongelofelijk prettig. Ook het zusje, de Leon 2.8 V6 Cupra4/Topsport4 is na een proefrit een kanshebber. Ik verwachtte nogal een stuiterbak en plastikerig interieur (alle seatjes die ik ken hebben dat) maar dat viel me ontzettend mee. Zijn er naast de cosmetische verschillen nog andere verschillen tussen die twee of niet? Overigens, er staan nog enkele andere kandidaten op mijn not-so-short-list maar de Golf V6 en Leon V6 zijn op dit moment de grootste kanshebbers.

Voor wie de andere opties wil weten;
BMW 330ci coupe
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 of 2.0V6turbo
Alfa Romeo GT 3.2
Volvo C70 2.3 T5 coupe
Coupe Fiat 20VT+
En de twee vreemde eendjes in dit rijtje,
Peugeot 206RC (qua lasten voordelig, leuk pittig karretje maar wel 4 cilinder)
VW kever (enige die dan níet standaard blijft)

De auto moet standaard zijn. Enige upgrades die ik aan een Golf doe is een USA rechter spiegel, USA R32 achterlichten en comfort verhogende zaken zoals comfortmodule knipperlicht en dat soort zaken.

De Golf TDI die nu nog voor de deur staat is een uitzonderlijk nette zwarte 1.9tdi. Destijds van eerste eigenaar gekocht. De auto is van 2004 en heeft inmiddels al bijna 330.000 gelopen maar is in nieuwstaat. Kost ook wel wat soms. Zo hebben we dit jaar al 5.000,- uitgegeven om de auto technisch weer echt helemaal super te krijgen. Bakrevisie, koppeling, turbo, remmerij.. Naast dingetjes als banden, uitlaat en onderstel nu allemaal vernieuwd om de komende jaren weer zonder problemen verder te kunnen. Velen verklaren ons voor gek maar goed. De Golf is optisch vrijwel standaard. USA R32 achterlichten, Golf pacific 16" velgen en dan heb je het wel gehad. Wel staat een crème kleurig leder recaro set inclusief deurpanelen, onderkant dashboard en vloer nog op het verlanglijstje. Vindt dat maar eens.

Goed, mijn komende auto dus. Zal hier gaan rondneuzen om te kijken of er naast de ketting nog andere opvallende zaken zijn die extra aandacht bij een proefrit verdienen. En of hier op het forum misschien zelfs mooie exemplaren te koop staan. Hoge km stand wil ik overigens niet. Ga er zelf maar zo'n 4.000km per jaar mee rijden dus wil een exemplaar met een niet al te hoge stand zodat deze in mijn bezit ook laag blijft en tegen die tijd ook goed te verkopen valt.
Door PaulusB
Welkom hier, een golf V6 is een een mooie optie zat er zelf toevallig ook naar te kijken. Vond dit wel een mooie
€ 4.450,00 http://link.marktplaats.nl/m1257851440 even los van het imi noten hout zou ik het laten spuiten in piano lak. Bij de meeste golfjes is dit ook allemaal plakkerig geworden ivm de verouderde coating.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door Bino1983
Dat Golfje staat inderdaad al tussen mijn favorieten. Ziet er netjes uit, nette velgen ook. Wachten op een groene met crème leder interieur heeft namelijk vrij weinig zin denk ik. Paar maanden terug stond er wel eentje te koop maar toen was het nog net even te vroeg. Ik houd mobile.de ook in de gaten want voor het ideale exemplaar wil ik wel wat extra moeite doen.
Door Bino1983
Dit bleek een nette Golf te zijn. Verkoper komt ook goed over. Zeker een optie. Qua prijs ligt ie iets lager dan de Seat Leon Cupra4 die ik heb gezien. De Cupra4 voelde nog net even wat beter aan, mag ook wel met een kwart minder kilometers op de teller. De Cupra4 was optisch op een enkel plekje na nieuwstaat. Deze golf overall gewoon erg netjes. Voordeel van de Golf zijn het dakraampje en stoelverwarming. Ben er op dit moment niet uit welke mij het meest aanspreekt.
Door PaulusB
Heb je een linkje van de cupra

Door DuncanGTI
Welkom Bino,

V6jes zijn altijd leuk. Persoonlijk zou ik eerder voor de golf 4 gaan dan de leon.
Maar ik ben zeker benieuwd wat je uiteindelijk aankoop word!
Door Bino1983
SEAT Leon 2.8 V6 Cupra 4 WD Prachtige auto me Slechts 160Dkm
€ 5.750,00
http://link.marktplaats.nl/m1257280607? ... ialbuttons

Uiteraard heb ik de link...

Mijn voorkeur lag ook altijd bij de Golf. Vreemde is dat de Seat toch echt iets beter rijdt dan alle Golfjes die ik heb gereden. Stuur gevoel is net wat beter en (totaal tegen verwachting in) iets comfortabeler maar wel strak. Al zijn het sowieso geen auto's om de bocht in te hoeken. Er staat op dit moment een erg fraaie blauw/grijze Golf te koop, geheel origineel met mooi beige leder interieur. Vrij luxeuitgevoerd met zelfs een multifunctioneel stuur. Vind een highline stuur mooier maar puur omdat je zo'n stuur naar mijn weten in een Golf IV zelden tegenkomt vind ik het toch wel leuk. Maar man, wat een hoepel. Flink stuk duurder dan de Seat echter terwijl de staat vermoedelijk gewoon hetzelfde is. Km stand is ook hetzelfde. Wel denk ik dat de Golf bij eventuele verkoop over enkele jaren meer zal opleveren dan de Seat. Ik volg de V6jes al een tijd op marktplaats en de Golfjes zijn (afhankelijk van kleur en km stand) zéér snel weg waar de Cupra's maanden te koop staan. Denk ook dat veel mensen die een compacte auto met V6 zoeken ook niet snel aan Seat denken.

Hier nog even de link naar de Golf.

http://www.hamiltonautomobielen.nl/vehi ... to-159dkm/
Laatst gewijzigd door Bino1983 op 09 mar 2018, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door PaulusB
Jammer waren beide mooie auto's .