Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door DuncanGTI
Beste lezer,

Ik zal gelijk maar beginnen met een kort verhaaltje over mezelf:
Hoi, ik ben DuncanGTI in het dagelijkse leven ben ik IT Servicedesk medewerker. mijn passie voor Golfjes begon al vroeg namelijk zon 20 jaar terug toen mijn vader het voorzitterschap van de GTI Club Holland overnam.

Je zou in principe dus kunnen zeggen dat het er met de paplepel in gegoten is. Dus je zal het vast nooit raden maar ik rij dus een GTI'tje.
Momenteel ondergaat mijn trouwe vierwieler een hart transplantatie van een Golf 5 GTI motor.

Afbeelding

Mocht ik jullie aandacht nu getrokken hebben, vrees dan niet en stuur me een berichtje :)

Met vriendelijke groeten,

DuncanGTI
Door DuncanGTI
PaulusB schreef:
16 feb 2018, 17:41
Welkom dat zal wel lekker van zijn plek gaan. Nog andere plannen chippen ?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Jazeker heb alles al gereed voor stage 2 chip. Custom downpipe maak ik erbij en een cts intake. dus ben benieuwd als het klaar is. Momenteel al 6 maanden van de weg af joh..
Door DuncanGTI
reeynie schreef:
20 feb 2018, 07:43
Gaaf ! Met dsg ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L21 met Tapatalk
Nee dat niet. ik heb zelf de keuze gemaakt om voor handbak te gaan! Zeker aangezien dit een test is. Om als het goed rijd aan het einde van dit jaar 4motion in te bouwen.

Zelf schakel ik ook liever :)
Door PaulusB
Vind de handbak op de 5 GTI ook veel lekker schakelen op een of andere manier zijn de eerste generaties dsg kwa toerentallen uit onbalans kwa gevoel. Mijn persoonlijke ervaring dan. Meestal naar een DSG kuurtje van JD, vag techniek etc is het gelukkig al een stuk beter.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door reeynie
Nice 4motion is denk ik nog wel een uitdaging ben heel benieuwd hoe je dat aanpakt. Vind een aangepaste dsg wel magisch knetteren bij het overschakelen.

Door DuncanGTI
reeynie schreef:
20 feb 2018, 10:09
Nice 4motion is denk ik nog wel een uitdaging ben heel benieuwd hoe je dat aanpakt. Vind een aangepaste dsg wel magisch knetteren bij het overschakelen.

Het is en blijft een project. dsg is overschakelen leuk maar uit mijn ervaring schakeld het toch te laat terug. Schakel met handbak vind ik toch wat meer zeker voor op het circuit. 4 motion is nog een wazig plan maar mocht het er komen zal ik zeker een build topic maken.
Door reeynie
Dsg maakt het bij het opschakelen zwz helemaal goed had voorheen een 1.8t handbak en maat van mij 2.0tfsi dsg gechipt .gingen gelijk op maar bij het overschakelen schoot hij iedere keer een stuk vooruit. Ik vind het geluid van een goed afgestelde dsg bij opschakelen veel mooier dan handbak. Maar hand of dsg zwz gaaf. Heb gehoord dat je met een tunnel uit een syncro + brandstoftank en haldex een eind moet komen maar zover was ik financieel nog niet ;)