Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Laat zien wie je bent en wat voor bolide jij hebt
Door DieBruine
Ik ben dus Die Bruine / DieBruine. Met uitzondering van een YouTube account voor zo ver ik weet de enige "DieBruine / Die Bruine" op de mij bekende fora. Mocht mijn nick bekend voorkomen, dat kan dus kloppen. Hier had ik nog geen user, dus bij deze. Er was een tijd dat ik veel actiever was op VWF/Volksforum/Golfcabrio/Weetjewel/35i/Skodaforum.

Mijn eerste auto was een Golf 1 1.6 GTI. Daarna kwamen een Golf 1 GTI 1.8, Audi 80 D, 35i B3 VR6 GL, Golf mk1 1.1 5-deurs, T4 2.5 TDI 110pk, 35i B3 VR6 GT, Corrado G60, Caravelle 4 2.5TDI 150pk, 35i B3 G60 GT Syncro, Golf mk1 Cabrio 1.8 en Golf Cabrio 1.8 16v voorbij :mrgreen: . In de tussentijd heb ik daarnaast nog een 50-tal leaseautos's versleten (binnen ons bedrijf was auto ruilen kwestie van formulier invullen), waaronder heel kort een Skoda Octavia Combi RS die na diefstal terug is gevonden in Litouwen.

Een paar maanden geleden heb ik besloten mijn leaseauto niet meer zakelijk te gebruiken en ben ik op zoek / jacht gegaan naar een hobbywagen, met in het achterhoofd dat deze wel geschikt moet zijn als daily. Eigenlijk ben ik daar (hobby auto uitkiezen) al jaren mee bezig :roll: .
Mijn shortlist bestond uit een 35i B3 VR6 GT / G60 GT Syncro, Corrado G60 / VR6 Syncro, Golf MK1 5-deurs en Audi TT 3.2 Quattro. Na een paar maanden alle sites in Europa bijgehouden te hebben heb ik uiteindelijk besloten voor een Jetta Coupé 2.9 VR6 te gaan (staat bij ARK). Ik ken de eigenaar niet, maar heb die auto zien ontwikkelen en ik vind het een bijzondere wagen. Alles goed en netjes gebouwd, met airco (must voor mij), op een paar kleine dingen na goed afgebouwd.
De ochtend waarop ik had besloten om stoute schoenen aan te trekken en naar de garage te rijden om over de Jetta te onderhandelen werd mij een Scirocco 53b 2.8 VR6 onder de aandacht gebracht. Ik had toch niets beters te doen, kijken kan geen kwaad. Het komt er op neer dat ik nu dus een Scirocco 53b 2.8 VR6 uit 1990 bezit 8) . Het is een originele NL-auto. Iets wat mij persoonlijk niets uitmaakt, maar ik zeg het er maar bij. Op kenteken is het een 2.9, maar die motor is in de soep gelopen. Nu hangt er een 2.8 in uit een Golf III waarvan de originele teller en bak zo zijn meegekomen.

Helaas, sinds vorige week start de auto niet meer. Maar dat leg ik wel uit in het juiste topic :wink: .Voorlopig nog geen foto's. If any.

Mijn plannen voor de auto zijn vrij simpel. Van buiten moet de auto op de velgen na standaard blijven. Het dak lekt en het linkerportier heeft wat roest bij de spiegel. Dat is het eigenlijk wel van buiten, op deukjes na dan. Dakrubber kan ik simpel bestellen, maar het schuifdakje moet dan wel tussentijds/tijdelijk gespoten worden. Dus daar zit ik een beetje mee. Gaat waarschijnlijk een hobbyklus worden.
De komende tijd wil ik de auto 100% in orde maken, spreekwoordelijk 101% in orde. Er zitten voorstoelen van een Corrado in. Deze wil ik vervangen, waarschijnlijk Recaro Ergomed. De achterbank, daar ben ik nog niet over uit. het liefst zie ik daar twee stoelen, maar ik weet niet of dat goed past/werkt.
Wanneer ik technisch 101% tevreden ben zal ik het interieur laten bekleden en de auto laten spuiten. Dan ben ik denk ik helaas wel een jaar of twee verder. Want vooral dat spuiten zal in één keer een bak met geld kosten.
Ik wil gewoon dat de auto er van buiten perfect nieuw uit ziet. Van binnen mag het best een resto-look zijn. Vandaar ook deze volgorde. Eerst technisch alles in orde, dan het interieur (terwijl ik spaar voor het spuitwerk) en uiteindelijk de auto spuiten.

De afgelopen weken is er zoveel veranderd in mijn privé-situatie dat ik de auto als daily moet gaan gebruiken. In mijn achterhoofd hield ik hier al rekening mee, de rede dat ik steeds meer naar een VR6 leunde in plaats van een 4 cilinder compressor/turbo. Ik woon en werk ongeveer 3km van de snelweg af. En dan is het best goed te doen in een VR6. De extra kosten heb ik voorlopig nog wel voor over (65km per dag 4x per week).
Dus, daar zit ik dan. Een VR6 -check, airco -nope, stoelverwarming -nope, cruise control -nope. Maar, wel een echte hobby auto waar ik met plezier aan kan werken. En, een VR6 Scirocco hoor je niet elke dag [-X ...

Nu eerst de auto "weer" aan de praat krijgen.
Door PaulusB
Oke die had ik nog niet eerder gezien wel eens een zilveren op marktplaats zien. Die witte Jetta staat al een tijdje tekoop bij Ark daar is een Corrado VR6 is als basis gebruikt.